חוליה ודני אברהמי ז"ל
חוליה ודני אברהמי ז"ל

בני הזוג אברהמי מבת ים נפטרו מקורונה: "בשבוע אחד איבדתי שני הורים"

"כשהוא נפטר היא חוותה שיברון לב ולא הסכימה לשמוע על טיפולים. היא כבר לא רצתה לחיות", מספרת הבת שנמצאת בבידוד

פורסם בתאריך: 4.4.20 20:59

בני הזוג אברהמי מבת ים נפטרו מקורונה: דני בן ה-80 וחוליה בת ה-70 מבת ים, נפטרו בהפרש של שבוע מנגיף הקורונה. השניים היו נשואים למעלה מ-17 שנה, בנישואים שניים, וככול הנראה נדבקו זו מזה.

דני נדבק ככול הנראה בבית החולים וולפסון. לפני שבועיים הוא טופל במחלקה פנימית ד' בוולפסון, שבה נדבקה גם מלכה קבע, תושבת בת ים.



בתו של דני, שפרה ארשדי, מספרת כי בתחילת חודש מרץ אביה לא הרגיש טוב והיא לקחה אותו לבית החולים וולפסון. הוא אושפז ובהמשך הוחלט להעביר אותו לבית אבות סיעודי שבו הוא שהה במשך כמה שבועות.

"יום אחד התקשרו אלינו מבית האבות הסיעודי שבו אושפז והודיעו לנו שהוא לא מרגיש טוב ולכן מעבירים אותו שוב לבית החולים וולפסון. אבא שהה במחלקה פנימית ד' ובאותה קומה היו שני חדרי בידוד, עד שחזר הביתה ב-15 במרץ", מספרת הבת שפרה ומוסיפה, "אני יכולה להניח את היד ואת האצבע שהוא נדבק באשפוז השני בין ה-12 ל-15 במרץ, וכך למעשה הוא הדביק את חוליה ברגע שחזר הביתה".

את נשמעת נחרצת.

"אבא שלי לא היה בשום מקום אחר. הוא לא יצא מהבית והיה בבידוד כל הזמן, אני והבן שלי  היינו לידם כל הזמן ואנחנו לא חולים בנגיף, אז אין שום הסבר אחר".

בזמן שדני היה בבית החולים, הסתבר כי גם לאשתו חוליה נדבקה בקורונה וגם היא אושפזה  בוולפסון. "היא ידעה כל הזמן על המצב שלו, וכשהוא נפטר, היא חוותה שיברון לב ולא הסכימה לשמוע על טיפולים, היא כבר לא רצתה לחיות", מספרת שפרה.

לדברי שפרה, למרות שחוליה היא לא אמה הביולוגית, היא מתכוונת להתייצב בלוויה ולשבת עליה שבעה. "בהלוויה של אבא שלי קיבלתי אישור ממשרד הבריאות לצאת וגם מחר אני אצא להלוויה ואקבל אישור מהמשטרה. חוליה היא כמו אמא עבורי ואני אשב עליה גם שבעה. אני אמנם בבידוד עכשיו אבל שום דבר לא ימנע ממני להגיע ללוויה הזו".

שפרה מוסיפה כי בזמן שהותם של דני וחוליה בבית החולים, הם היו בבידוד ולכן היא לא הספיקה להיפרד מהם. "משרד הבריאות קורע את הנשמה לאדם שנמצא בבידוד. מבחינתם, אין הבדל בין אם אתה בן משפחה מדרגה ראשונה או מדרגה שלישית, הם גמרו לי את אבא שלי וגמרו לי את חוליה לצערי הרב. בתוך שבוע אחד איבדתי שני הורים, לא ראיתי אותם ולא הספקתי להיפרד מהם, לא אמרתי לאף אחד מהם שלום. אני לא חושבת שאף אחד מהם היה צריך למות".

יש לך מסר למשרד הבריאות ולבית החולים?

"בשלב הזה אני חושבת שמי שאחראי על קבלת ההחלטות שם, חייב להבין הם שצריך לתת  לכל החולים להיפרד מהקרובים שלהם – אתה לא יודע כמה נקרע לי הלב".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תומר

    תנחומים למשפחה, שלא תדעו עוד צער
    עם ישראל, בתימים יקרים תשמרו כל עצמכם על הקרובים שלכם
    ושנדע בשורות טובות במהרה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות