אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילוםאילוסטרציה: שאטרסטוק

שנת הלימודים תשפ"א: המנהלות החדשות והמתווה בבתי הספר

תלמידי בת ים ילמדו יותר בבתי הספר ופחות בלמידה מרחוק. כך זה יתבצע:

פורסם בתאריך: 30.8.20 17:10

בעוד פחות מ-48 שעות יסיימו ילדי העיר בת ים את חופשת הקיץ וישובו לספסל הלימודים. יחד איתם יפתחו את שנת הלימודים תשפ"א גם המנהלות החדשות של בתי הספר בעיר.

בראש בית הספר יצחק שדה תעמוד גלית אטיאס אשר נבחרה לתפקיד המנהלת החדשה. אטיאס תחליף בתפקידה את ליאורה שפרצקי שפרשה לאחר 17 שנות ניהול בית הספר. בנוסף, זהבה אסייאג נבחרה לנהל את בית הספר דוד בן גוריון. אסייאג תחליף את חגית איזיק שנבחרה לנהל את בית הספר התיכון רמות במקומה של ד"ר סמדר כהן, כפי שפורסם ב"השקמה בת ים".

ממלא מקום ראש עיריית בת ים, המחזיק בתיק החינוך, מסר: "אנחנו מקדמים בברכה את המנהלות החדשות ומאחלים להן הצלחה. אנחנו מאמינים ביכולות שלהן לקדם את בתי הספר בפרט ואת מערכת החינוך בכלל. תודה ענקית למנהלות שפרשו על ההשקעה הגדולה לקידום ופיתוח החינוך בעיר".



בימים אלה השלימה עיריית בת ים את היערכותה לקראת החזרה ללימודים של ילדי העיר. השנה תקלוט מערכת החינוך בעיר כ-22,500 תלמידים. מתוכם 3,900 בגני הילדים, 7,600 בבתי הספר היסודיים, ו-8,000 בבתי הספר התיכונים. בעיר ישנם 158 גנים, 21 בתי ספר יסודיים, ו-13 בתי ספר על יסודיים.

בין ההחלטות שקיבלו בהנהלת העיר, הוארכו ימי הלימודים בשכבות מסוימות מעבר למתווה של משרד החינוך על מנת לאפשר למידה רציפה ומיטבית. כמו כן, רכשה העירייה מסיכות וכפפות לצוותים החינוכיים ונוזל לחיטוי הידיים לשימוש במוסדות החינוך.

בנוסף, ערך השירות הפסיכולוגי חינוכי הכנה מיוחדת לצוותים החינוכיים לקראת החזרה ללימודים, והעניק להם כלים לזיהוי סימני מצוקה אצל ילדים והורים והתמודדות עימם.

על פי המתווה, גני הילדים יפתחו במשך שישה ימים בשבוע באופן מלא. העירייה סיפקה לכל גן חומרי ניקיון ואמצעי מיגון על מנת לאפשר פתיחה תקינה ובטוחה של הגן. כמו כן, כל גן קיבל ערכה הכוללת אלכוג'ל, כלור לחיטוי רצפות ומשטחים.

בבתי הספר היסודיים, בכיתות א'-ב' המצב דומה, שם הילדים ילמדו במשך שישה ימים בשבוע באופן מלא. זאת לעומת חמישה ימים בלבד שדרש משרד החינוך בהודעה שהוציא.

כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע בלבד. בכל יום ילמדו חמש שעות בלימודים בקפסולות של עד 18 תלמידים בכיתה. לשם כך, ערכה העיר גיוס נרחב של 100 מורים חדשים.

כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בשבוע. כל יום חמש שעות לימוד בקפסולות.

החטיבות ובתי הספר התיכונים, כיתות ז'-יב', יפעלו שלושה ימים ויותר בשבוע, בקפסולות של 18 תלמידים. זאת לעומת יומיים בלבד שדרש משרד החינוך בהודעה שהוציא.

לרשות מנהלי בתי הספר היסודיים עומד צוות המנהלה והסיעות העובדים בבית ספרם. העירייה סיפקה לכל בית ספר חומרי ניקיון ואמצעי מיגון על מנת לאפשר פתיחה תקינה ובטוחה. לכל מוסד הוכנה ערכה הכוללת אלכוג'ל, כלור לחיטוי רצפות ומשטחים ומסכות חד פעמיות.

ראש העירייה, צביקה ברוט, מסר: "נערכנו מבעוד מועד לחזרה ללימודים בבתי הספר ובגנים, בכל הקשור לשמירה על הנחיות משרד הבריאות. עיריית בת ים אף תעשה הכול על מנת לסייע לצוותים החינוכיים לפעול בהתאם לצורת הלמידה המותאמת לימים אלה. המתווה שלנו כולל אנשי מקצוע נוספים שגויסו, ושימוש במבנים בכל העיר, מתנ"סים, חוגים, אולמות והרבה יצירתיות. יחד איתנו הצוות המקצועי יעקוב באופן שוטף אחרי כל מקרה ואירוע בכדי לעצור במהירות את שרשראות ההדבקה".

ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק בתיק החינוך, אלי יריב, הוסיף: "המתווה שעליו פיו יפעלו בתי הספר בעיר נועד לאפשר ליותר תלמידים לצאת מהבית לשהות בסביבה לומדת, המחקרים מראים שהלמידה בצוותא היא בעלת ערך משמעותי וחברתי גבוה יותר על פני הלמידה מרחוק, ולכן עודדנו ופעלנו כדי לאפשר לכמה שיותר תלמידים להגיע לכיתות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות