הפגנת ועדי הורים בבית הספר רמות בבת ים
הפגנת ועדי הורים בבית הספר רמות בבת ים

המחלוקת סביב המנהלת: יחס אישי יוצא דופן לתלמידים או זלזול במורים?

לאחר שמנהלת רמות הסכימה לפרוש מתפקידה בעקבות טענות מצד גורמיים מקצועיים, נחלק בית הספר לאלה שתומכים בה ולאלה שתומכים בפרישתה המאולצת

פורסם בתאריך: 9.6.20 14:16

נמשכת המחלוקת סביב פרישתה של מנהלת בית הספר רמות, ד"ר סמדר כהן. על רקע החלטת הגורמים המקצועיים ובהסכמתה צפויה כהן לפרוש מתפקידה בסוף השנה. אולם לא מעט הורים, בהובלת ועד ההורים המוסדי, נאבקים על מנת לשנות את ההחלטה.



כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", המנהלת חתמה על מכתב הסכמה לפרישה, לאחר שמפקחת משרד החינוך ומנהל אגף החינוך בבת ים, קיימו עמה מספר פגישות עבודה שבהן הציגו בפניה את אי שביעות רצונם מתנהגותה בבית הספר, והוחלט כי לא תוכל להמשיך בתפקידה. אולם מנגד טענו ההורים כי מדובר במנהלת מוערכת שנפגעה בעקבות סכסכוך עם קומץ מורים.

ההורים ממשיכים במאבקם יחד עם התלמידים. "ד"ר סמדר  כהן היא דמות חינוכית מהמעלה הראשונה ולראיה ביום ששי הגיעו מגוון של הורים בוגרים נציגי ועד בתי הספר בעיר ואחרים שתומכים בה, ורוצים שהיא תישאר בבית הספר לעוד שנים רבות", אומר יו"ר ועד ההורים בבית הספר אייל ברכה, שהודיע בשבוע שעבר להשבית את בית הספר עד שכהן תוחזר לעבודתה.

אחד התלמידים שתומך בעמדתו של ברכה הוא הוא ולרי, תלמיד כיתה ח' בבית הספר שסיפר "הייתי תלמיד ממש גרוע וסמדר עזרה לי מאוד, היא הביאה אותי להשגים הרבה יותר טובים בעיקר כי היא פשוט ידעה איך לדבר איתי ואיך לגשת אליי. הגעתי לפה היום כי אני באמת חושב שהיא חייבת להישאר בבית הספר ולנהל אותו", הוא אומר.

"סמדר לקחה את הבת שלי והביאה אותה להשגים מדהימים, היא ייעצה לה ועזרה לה המון גם אחרי שהיא סיימה ללמוד", סיפרה אם לתלמידה לשעבר, "אני לא מבינה מאיפה כל ההאשמות האלו שרצות סביבה. היא נכס לבית הספר ונכס לבת ים ואסור לתת לה לעזוב".

אלא שמנגד יש מורים בבית הספר שטוענים כי כהן חייבת להתפטר, במכתב שכתבו המורים הם טוענים כי "אנו קבוצה המונה כ-20 מורים מהחטיבה העליונה פונים אליכם שוב השנה על מנת להתריע על התנהלותה הפוגענית והבלתי מקצועית של מנהלת המקיף, סמדר כהן, וכן במטרה להעתיקה מתפקידה. למרות הניסיון הרב בשנים, אנו חשים חסרי אונים ומכאן נובעת פנייתנו אליכם. הגיעה העת לזעוק שוב על ההתנהלות הלקויה הפוגעת באופן חמור במקום עבודתנו, ובפרט על הנכס החשוב ביותר בשבילנו – בתלמידים שלנו".

אותם מורים מוסיפים כי "מנהלת בית הספר נוקטת בגישת הימנעות. היא נמנעת מלפגוש תלמידים בשיחות אישיות ולטפל במקרי התנהגות ולמידה חריגים, ונמנעת מלהיפגש גם עם הורים ומותירה זאת לצוות המחנכים ומנהלי השכבות בלבד, כך שישנה תחושה של ניתוק, ריחוק וחוסר הכרה של התלמידים ועולמם. לא אחת נשמעת היא מדברת על התלמידים ומשפחותיהם באופן מזלזל ויהיר. ההערות המתנשאות על אוכלוסיית העיר בת ים מדגישות את הניכור".

אחת המורות מספרת כי "ניסינו לקבוע פגישה עם ועד ההורים כדי להשמיע ולשמוע את הצד שלהם אבל הייתה התנגדות, המורים ביקשו את כל הוועד של בית הספר, ולא רק נציגות של היו"ר וסגניו, אחר כך הם הסכימו לכך, הפגישה שבסופו של דבר אמורה הייתה להתקיים הפגישה בשעות הערב, בוטלה לטענתם על ידי יו״ר ועד ההורים בטענה שהם לא מוכנים".

לברכה, יו"ר ועד ההורים, יש גרסה אחרת "ביקשנו פגישה משולשת עם כל הגורמים, נציגות ועד הורים ונציגות של שני הצדדים ביחד עם המנהלת בכדי לשמוע את שני הצדדים, לגשר, לפייס ולצאת לדרך חדשה לטובת ילדינו, אך נענו בשלילה מהצד השני וחבל מאוד. רצינו מאוד שפגישה כזו תצא לפועל".



 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר

    אותם סימפטומים של שקר,הלבנת פני המורים,רמאות,שקר,והפרד ומשול כמו בשדה בוקר,ככה בבת ים. לא עוד!!! שתלך הביתה.אשה שקרנית. מרמה את כל המערכות,שעות פיקטיביות למקורבים ועוד ועוד.

    כדי שתקראו את הכתבות עליה.

    כל המתחנפים למינם,גם אתם תתנו את הדין.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות