מחאה
מחאה

מחאת המכנסיים: יו"ר מועצת התלמידים מתנצלת אבל לא על ההפגנות

לאחר הסערה בעיר, יו"ר מועצת התלמידים מתייחסת לסערה ולמחלוקת הקשה בין ועד ההורים לבין קטי פיאצסקי

פורסם בתאריך: 24.5.20 16:28

תלמידות בת ים לקחו חלק במחאת המכנסונים ביום חמישי האחרון, זאת כחלק מגל מאחה ארצי שפקד תיכונים רבים ברחבי ישראל. מספר תלמידות תיכון בשיתוף מועצת התלמידים התארגנו ויצרו מחאה נגד אכיפת תקנות הלבוש בבתי הספר אשר אוסרות על הבנות להגיע לבושות במכנסיים קצרים שאינם מגיעים עד לגובה הברך. לטענת מארגנות המחאה, אכיפת התקנות מיושמת כלפי הבנות בצורה נוקשה לעומת הבנים.

במהלך המחאה הגיעה חברת מועצת העיר, קטי פיאצסקי עם התלמידות שהגיעו במכנסיים קצרים לתיכון רמת יוסף ואורט מלטון. זאת, כאשר לאורט מלטון הגיעה קבוצה של הורים שהביעו התנגדות למחאת התלמידות, בהובלת יו"ר ועד ההורים לורי שחרור, שציינה כי יש לשמור על כללי תלבושת אחידה גם בקרב בנים וגם בקרב בנות, שאינה כוללת מכנסיים מעל גובה הברך. בהמשך היום הגיע פיאצסקי של ישיבת המועצה כשהיא לבושה במכנסון. דברים אלו גררו עימות עם הנהגת ההורים העירונית אשר האשימה את פיאצסקי בנסיון לצבירת הון פוליטי.



לאחר הסערה שנוצרה, פרסמה יו"ר מועצת התלמידים, מריה ורנטוב, הודעה בה הצרה על המהומה שאליה גלשה המחאה. ורנטוב הסבירה כי מטרת המחאה לא הייתה כלל למרוד בתקנות המונהגים בבתי הספר, אלא לדרוש שיוויון בין הבנים לבנות.

"אני מדברת אליכם כאחת שאם יש משהו לא הוגן אני אנסה לפתור אותו בכל דרך, כי אני מאמינה בצדק, הוגנות ושוויון. כאחת מיוזמות המחאה, אני רוצה להדגיש שבמחאה לא היה כל אינטרס לשנות את כללי התקנון ולאפשר מכנסיים באורך אחר", הסבירה ורנטוב והוסיפה, "מטרתה של המחאה היא שוויון, שוויון בדרכי האכיפה, ושיפור דרך ההערות על הלבוש כך שלא יהיו פוגעות ומטרידות. רבות מהתלמידות ואני ביניהן הרגשנו במשך השנים שאנו מקבלות הערות לא נעימות בדרך לא נכונה, ושלעתים היחס לעניין התלבושת שונה בין בנים לבנות".

בהמשך דבריה התייחסה ורנטוב לעימות שנוצר עם ועד ההורים העירוני ואף הביעה התנצלות על האופן שבו התגלגלו האירועים. "אני רוצה להדגיש שהקשר ושיתוף הפעולה של ועדי ההורים עם התלמידים ועם מועצות התלמידים עד כה היה הדוק ונהדר ולרגע לא הטלנו ספק בכך, ונשמח שהוא ימשיך להיות בדיוק כזה כמו שהיה קודם לכן", כך כתבה, "אני רוצה להתנצל באופן אישי על המחדל שלפיו לא הייתה פניה קודמת לוועדי ההורים, מה שיצר פספוס כי יכלנו ללכת לכיוון המטרות שלנו יחד".



בסיום דבריה הוסיפה ורנטוב כי היא מעוניינת בשיתוף פעולה בין התלמידים, הצוות החינוכי ועד ההורים. "אני יכולה להעיד באופן אישי שהקשר שלי עם המנהלת שלי מיוחד, קרוב וטוב ויש בינינו אמון ושיתוף פעולה. למחאה יש מטרה חשובה אך אני נאלצת להודות כי כן, בדרך קרו גם כמה דברים לא נעימים בכלל", כך כתבה, "אני מתנצלת על אותם דברים ספציפיים באופן אישי, ולא רק. אני קוראת לכם, מנהלים, אנשי חינוך, הורים – בואו נדבר על זה. הפעם יחד, הפעם בלי להט, פשוט נדבר על זה כולנו בגובה העיניים, ונזכר שגם אם נוצרה מתיחות גבוהה בשבוע האחרון, אנו עדיין יחד, כולנו שואפים לזה שיהיה טוב לתלמידים ולתלמידות, כולנו מאמינים אחד בשני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מלי

    תצלמו בנים שהולכים עם מכנס עד הישבן נו באמת הם לובשים עד הברך אז תלבשו מכנס עד הברך.. … בכל העולם יש תלבושת אחידה וככה צריך! זה מתחיל פה וילך לצבא אבל שם יש עונשים אז לא יעיזו לעשות! הנוער של היום זה אסון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות