מחאה
מחאה

מחזיק תיק החינוך: "להקפיד על קוד לבוש אחיד ושוויוני לבנים ולבנות"

עשרות תלמידות התייצבו עם מכנסים קצרים מחוץ לשני בתי ספר, ונתקלו בנציגי ועד הורים שהתנגדו למחאה. ומחזיקת תיק מעמד האישה קטי פיאסצקי: "תלמידות בת ים האמיצות העבירו היום שיעור חשוב באזרחות להורים ולמורים"

פורסם בתאריך: 21.5.20 13:05

בעקבות מחאת המכנסיים הקצרים בכל רחבי הארץ וגם בבת ים, הודיע הבוקר (חמישי) ממלא מקום ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, למנהל אגף החינוך בעיר כי יש להקפיד על קוד לבוש שיווני בין בנות לבנים והוסיף כי מכנסון קצר אינו עומד בקוד, ולא משנה מי לובש אותו לבית הספר.

"החלטה על קוד הלבוש של תלמידים ותלמידות נקבע על ידי בתי הספר, בשיתוף עם הנהגת ההורים הבית ספרית ומתוך מטרה לייצר אווירה מכובדת ומכבדת בבתי הספר", הסביר יריב, "לכן, הנחתי את מנהל אגף החינוך שתהיה הקפדה על קוד לבוש שוויוני בין בנות לבנים, וביקשתי שכל מנהל בית הספר יקיים שיח ערכי ומלמד עם כלל התלמידים ובנושא".

בנוסף, ביקש יריב שכל הבנות שלא הגיעו בתלבושת אחידה יוכלו להיכנס לבית הספר כדי לקיים דיון ענייני בנושא.

הבוקר התייצבו עשרות תלמידות במכנסיים קצרים מחוץ לבתי הספר רמת יוסף ובית הספר אורט מלטון. יוזמות המחאה הן אגם ג'ורג'י תלמידת כיתה ז' בתיכון רמת יוסף ומריה ורטנוב בת ה-18 המשמשת כיו"ר מועצת תלמידים בתיכון רמת יוסף. אליהן חברו עוד שתי תלמידות מבתי ספר אחרים בעיר. התלמידות קיבלו את תמיכתן של יו"ר מועצת העיר ומחזיקת תיק מעמד האישה קטי פיאסצקי, שהגיעה גם היא הבוקר למוקדי המחאה.



בכניסה לבית הספר אורט מלטון נתקלו התלמידות בנציגי ועד ההורים של בית הספר שביקשו להביע התנגדות למחאת התלמידות, וקראו להן לחזור לכיתות. "זה היה הזוי, במקום שוועד ההורים יעודד אותנו להביא את קול הזעקה, הם ניסו למנוע מאיתנו לעשות את זה בטענות משונות שהיו לא רלוונטיות", אמרה אחת המפגינות, "ניסו לומר לנו לעשות מחאה בצורה אחרת בזמן שנערים מולנו נכנסים לבית עם הספר עם מכנסיים קצרים. זה היה ממש אבסורדי".

חברת המועצה פיאסצקי, אמרה: "תלמידות בת ים האמיצות העבירו היום שיעור חשוב באזרחות להורים ולמורים. המחאה של התלמידות היא מחאה צודקת ונכונה. תלמידות ברחבי הארץ מושפלות ומוחפצות והגיע הזמן לשים לזה סוף. אני גאה בבנות ותומכת בצעד האמיץ שלהן".

יו"ר ועד הורים בבית הספר אורט מלטון, לורי שחרור, המשמשת כחברת ועד הורים עירוני בבת ים, אמרה: "אנו ערים ל'מחאת השורטס' ומכבדים את ערך השוויון. שמירה על חוקים וכללים היא חלק בלתי נפרד מהחינוך הערכי אשר אנו ההורים מקנים לילדנו וזו בדיוק הסיבה שבבית הספר מונהגת תלבושת אחידה לבנים ולבנות כאחד, שהיא חולצת בית ספר עם סמל, מכנסיים ארוכים או קצרים בגובה הברך. אנו מצפים שכולם יכבדו את תקנון בית הספר, מורים תלמידים והורים כאחד".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות