מחאה
מחאה

מחאת המכנסיים הקצרים: ועד ההורים תוקף את חברת המועצה שהתייצבה לצד התלמידות

ועד ההורים העירוני הפיץ מכתב שבו טען כי יו"ר המועצה קטי פיאצסקי השתמשה בתלמידות והסיטה אותן. פיאצסקי: "שום דבר לא הכין אותי להתנהלות המזעזעת והמשפילה של הורי הוועד"

פורסם בתאריך: 22.5.20 12:37

ועד ההורים העירוני תוקף בחריפות את יו"ר מועצת העיר בת ים ומחזיקת תיק מעמד האישה קטי פיאצסקי, העומדת בחזית מחאת המכנסיים הקצרים של תלמידות העיר. במכתב חריף לראש העירייה צביקה ברוט, ממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך אלי יריב ואל חברי המועצה, טוענים ההורים כי חברת המועצה פיאצסקי משתמשת במחאה ומפעילה את התלמידות לצורך צבירת הון פוליטי.

אתמול (חמישי) יצאה פיאצסקי עם התלמידות שהגיעו במכנסיים קצרים לתיכון רמת יוסף ואורט מלטון. זאת, כאשר לאורט מלטון הגיעה קבוצה של הורים שהביעו התנגדות למחאת התלמידות, בהובלת יו"ר ועד ההורים לורי שחרור, שציינה כי יש לשמור על כללי תלבושת אחידה גם בקרב בנים וגם בקרב בנות, שאינה כוללת מכנסיים מעל גובה הברך.



פיאטסקי התייחסה להתנגדות ההורים, כשהגיעה אתמול בערב לישיבת המועצה עם מכנסיים קצרים לאות מחאה, וציינה כי "הגיעו אליי סרטונים שבהם הורים שהפגינו הבוקר התייחסו לנערות בצורה משפילה".

עוד באותו היום שלח ועד ההורים העירוני מכתב שבו נטען כי פיאצסקי פתחה קבוצת וואטסאפ שבה "התנהל שיח מאוד לא מכבד על הנהלות בתי הספר והצוותים החינוכיים ללא שום הבעת התנגדות של קטי על השפה ועל הביטויים. הבנות בקבוצה סיפרו שגם שהן מגיעות עם מכנסיים שהם לא באורך המקובל ומעולם לא השאירו אותן בחוץ, אך דבר זה לא מנע מפיאצסקי להמשיך ולדאוג שהבנות יגיעו היום בבוקר להתעמת עם מנהלות בתי הספר והצוותים החינוכיים ללא סיבה אמיתית".

בהמשך נטען כי "ההסטה שפיאצסקי גרמה לכך שבשעות האחרונות יו"ר ועד ההורים של מילטון הגברת לורי שחרור ומשפחתה עוברים שיימינג בקבוצות הוואטסאפ בהנהלת קטי ובקבוצות פרטיות של בית הספר וברשתות החברתיות דבר שלא יעבור בשתיקה שיו"ר בית ספר שמבצעת את תפקידה תעבור השפלה ללא מילת התייחסות או התערבות של קטי לשים לכך סוף".

"דרך התנהגותה והכרזות שהופצו על ידי קבוצתה של פיאצסקי אשר רמזו על מורים מטרידנים ומנהלות לא קשובות פגעה במנהלים והצוותים החינוכיים בעיר שעושים עבודה מדהימה בחינוך ילדי העיר. אנו מצפים מהנהלת העיר שתגנה במידית ובכל תוקף את התנהגות פיאצסקי בנושא זה".

מי שמתייצב לצידה של פיאסצקי הוא אביה של אגם ג׳ורג׳י, תלמידת כיתה ז' שיזמה את מחאת המכנסיים הקצרים בבת ים. "כולם יודעים שאני וקטי מנוגדים בדעות הפוליטיות שלנו, אבל חופש המחאה הוא חשוב במדינה דמוקרטית, ואסור לו להיעלם".

"אני אישית יודע שאגם, ביתי בת ה-13 ונערות נוספות פנו אישית לקטי וביקשו את עזרתה, כיוון שהרגישו נוח לדבר עם אישה", כך הוסיף.

פיאסצקי כתבה בתגובה למכתב פוסט שבו הסבירה כי הבנות הן אלה שפנו אליה, וכי בערב שלפני המחאה פנתה אל ועדי ההורים. "בערב דווקא יצרתי קשר גם עם יו"ר ועד ההורים העירוני ורד דנינו ועם יו"ר ועד ההורים בבית הספר מלטון לורי גרינפס שחרור. הגעתי בבוקר לתמוך בבנות במחאתן הצודקת. שום דבר לא הכין אותי להתנהלות המזעזעת והמשפילה של הורי הוועד בכניסה לאורט מלטון. מול עשרות נערות עמדו כמה אימהות ובחרו להתעמת עם הבנות. אחת האימהות אמרה לאחת מהן שהלבוש הזה מעודד הפרעות אכילה. כשאמרתי לאחת האימהות שגם אם הן לא מסכימות עם נושא המחאה זה לא אומר שצריך לדכא אותה אז היא ענתה לי: 'אבל למה הן צריכות להיות לבושות כמו זונות?'".

בהמשך טוענת פיאסצקי כי "לסיפור המחאה הזה יש מספר רבדים, קודם כל חופש המחאה וחופש הביטוי. זכותם של נערים ונערות למחות בכל דרך דמוקרטית. הפגנה מחוץ לבית הספר עונה להגדרה הזאת. ועד ההורים תוהה למה זה לא נעשה בהידברות, רוצים לדעת למה? כי אף מכם לא מקשיב ולא פתוח לשמוע מה יש לתלמידות ולתלמידים על הלב. הם מרגישים לבד".

"אוהבים להגיד על הדור הזה שהוא דור שלא אכפת לו מכלום, אז הנה, אכפת להם והם אפילו מוכנים לצאת מהבית ולצעוק. במקום שתהפכו את זה לשיעור באזרחות, במקום לבנות מערכי שיעור בנושא ולשתף את כל הילדים ולשמוע מה הם מרגישים, ההורים והמורים בוחרים לבטל את הרצון של התלמידות ולהתעלם מזכותן להביע דעה. אני גאה להיות המבוגר היחיד מתוך המערכת שעמד איתן שם".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בדוי

    קטי פיאצסקי, לא משנה מי את, לריך לקחת ממך את תיק מעמד האישה! את מחריבה את כבודה של האשה ומשדלת את הנשים הבאות של ישראל להתלבש בצורה לא מכבדת שבעתיד הן יצטערו על כך ויבינו מה הן עשו לעצמן. חבל על הילדות בקטנות שאת הורסת את חייהן ואת עצידן לנשים חזקות ומכובדות!!! מכנס קצר לא יביא אותן לזה!

  2. אחיצח בן יעקב

    מחאת המכנסונים: ישנן דעות לכאן ולכאן אבל כל הצדדים חייבים לכבד את עמדת הצד השני גם אם מתנגדים לה, לא לעשות לה דה-לגיטימציה ובודאי שלא להשתמש במילים וביטויים מעליבים, משפילים ושאינם מכבדים. שלא נשכח ולו לרגע שאנחנו מראים דוגמה בצורת השיח שלנו !

  3. הודיה

    מחר יבקשו ללכת לבית ספר עם בגד ים, גועל נפש. מכנס מעל הברך בלבד זה מכובד, קצר יותר זה פריצות בעיני.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות