אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילוםאילוסטרציה: שאטרסטוק

בוטלה השבתת בית הספר בעקבות מקרי אלימות

בעירייה איימו לעתור נגד החלטת הסתדרות המורים: "בנשק השביתה צריך להשתמש רק במקרים קיצוניים"

פורסם בתאריך: 3.3.20 10:49

בוטלה השביתה שתוכננה להיום (שלישי) בבית הספר היסודי בבת ים, עליה הכריזה הסתדרות המורים בעקבות מקרי אלימות מתמשכים של תלמיד כלפי צוות ההוראה בבית הספר, זאת לאחר פשרה בין העירייה להסתדרות, לפיה במקום השבתת הלימודים למשך שעתיים, תתקיים שעת הסברה לתלמידים נגד אלימות.



כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", לטענת הסתדרות המורים, ההחלטה על השבתת הלימודים בבית הספר התקבלה בעקבות מספר מקרי אלימות חמורים של תלמיד הלומד בכיתה ב' כלפי המחנכת שלו, וכלפי עובדי הוראה נוספים. יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, מסרה כי "אף אדם לא יכול לעבוד כשהוא מותקף מילולית או פיזית, אנחנו מגנים כל סוג של אלימות כלפי עובדות ועובדי ההוראה שלנו. נושא האלימות חייב להיות מטופל על ידי משרד החינוך ובדחיפות".

העירייה הגישה אמש עתירה לבית הדין לעבודה, בשיתוף ועד ההורים העירוני, נגד כוונת הסתדרות המורים בבת ים להשבית את בית הספר לשעתיים, והודיעה כי "ההסתדרות החליטה להעניש מאות ילדים והורים בגין התנהגות אלימה של ילד בכיתה ב׳, הלומד בחינוך המיוחד, נגד המורה שלו. אנחנו מגנים כל אלימות ויש לטפל במקרה הזה בחומרה, בדרך הנכונה והמתאימה. אסור להסתדרות לנצל מקרה כזה להשבתה פראית, לא חוקית, ושלא תתרום שום דבר מלבד לבייש את הילד, לפגוע בחבריו לספסל הלימודים, ובהוריהם שיאלצו להפסיד שעות עבודה. לא זו הדרך".

ראש העירייה צביקה ברוט מסר כי לאחר דיון לילי הוחלט למשוך את העתירה. "הצעתי להסתדרות המורים לבטל מחר את השיעורים הרגילים ולקיים במקומם פעילות חינוכית נגד אלימות, מבלי להשבית את בית הספר. כך לדעתי צריך לנהוג, כדי להצליח ולהעביר את המסר לילדים בכיתה ב' בצורה נכונה. שביתה לא תשיג דבר"

מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, הוביל קו תקיף כנגד השביתה ותבע לפעול בהליכים משפטיים כנגד הסתדרות המורים. "השביתה שהכריזה הסתדרות המורים הייתה מיותרת", אמר יריב. "אני ראיתי לנגד עיני את 800 הורי התלמידים שלא היו הולכים לעבודה הבוקר ולכן דרשתי פעולה מידית לביטול השביתה".

יריב מסר כי לאחר שיתבצע בירור לגבי התאמתו של הילד למסגרת, העירייה תמשוך את עתירתה. "אני שמח שלאחר שנקטנו בקו תקיף ופנינו לבית הדין בוטלה השביתה. הסתדרות המורים צריכה ללמוד שנשק השביתה צריך להשתמש רק במקרים קיצוניים ולא להשתמש בתלמידים והורים ככלי משחק ולא לשחק במשחקי כוח מיותרים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות