אלימות
צילום: shutterstock.com/ 271 EAK MOTO

בעקבות מקרי אלימות מצד תלמיד כיתה ב': בית הספר יושבת

שורה של מקרי אלימות הגיעו לשיאם היום (ראשון), לאחר שהתלמיד תקף את המורה

פורסם בתאריך: 1.3.20 16:50

הסתדרות המורים הודיעה על השבתת הלימודים בבית הספר יסודי בבת ים, ביום שלישי הקרוב, זאת בעקבות מקרי אלימות מתמשכים של תלמיד כלפי צוות ההוראה בבית הספר. השבתת הלימודים תיעשה ביום שלישי, לאחר החזרה מיום השבתון שיחול מחר, והיא תימשך שעתיים, כך שהלימודים ייפתחו בשעה 10:00.



לטענת הסתדרות המורים, הוחלט על השבתת הלימודים בבית הספר בעקבות מספר מקרי אלימות חמורים של תלמיד הלומד בכיתה ב' כלפי המחנכת שלו, וכלפי עובדי הוראה נוספים.

על פי הסתדרות המורים, גם היום (ראשון) אירע מקרה נוסף של אלימות מצד אותו תלמיד, שבעט במורה ואף סטר בפניה ונשך אותה. האירוע האלים היום החל לאחר שאותו תלמיד הפסיד לחברו במהלך משחק בשיעור ספורט. בתגובה, הוא עלה לכיתה והחל לזרוק מהדק, טושים, כסאות ומספריים ופגע בשני תלמידים.

בהמשך הוא זרק שלושה כסאות על תלמידים ורץ אחרי המורה עם מטאטא. כאשר המורה אחזה במטאטא כדי להימנע מפגיעה, התלמיד החל לבעוט בה, לנגוח בסנטרה ולתלוש את שיערות ראשה.

 

אביו של התלמיד הוזעק לבית הספר, ובמקביל התלמיד אמר לסייעת שהוא "ירצח את המורה". הסייעת עדכנה את המורה שהחליטה לנעול את דלת הכיתה. בתגובה התלמיד זרק שולחנות על הדלת ובעט בה בחוזקה, כאשר חבריו לכיתה היו מבוהלים וכך גם המורה. התלמידים חשו מבוהלים וכך גם המורה. האירוע הסתיים רק כאשר הגיע האב לבית הספר ולקח את בנו הביתה.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, מסרה בתגובה לאירועים: "אף אדם לא יכול לעבוד כשהוא מותקף מילולית או פיזית, אנחנו מגנים כל סוג של אלימות כלפי עובדות ועובדי ההוראה שלנו. נושא האלימות חייב להיות מטופל ע"י משרד החינוך ובדחיפות".



יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, ענת דדון, הוסיפה כי "הגיעו מים עד נפש. עובדי הוראה באים לעבוד ולא לקבל מכות. אני דורשת ממשרד החינוך להתערב מיידית במקרים שכאלה. להגן ולשמור על עובדות ועובדי ההוראה שלו ולהכין תכנית חירום לאומית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות