אלי יריב: "מי שיש לו בעיות – תשלום התל"ן יהיה עלינו"

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, מתייחס לתלונות ההורים על כך שהרישום לקייטנות מותנה בתשלומי הרשות

פורסם בתאריך: 26.5.19 15:13

בעקבות תלונות הורים על כך שגילו חובות ישנים בזמן הרישום לקייטנות הקיץ, אומר מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, כי עיריית בת ים תסייע להורים בתשלומי הרשות.

לאחר פתיחת ההרשמה לקייטנות הגנים של החברה לתרבות פנאי וספורט, עלו תלונות של הורים כי משום שלא שילמו את תשלומי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת), המוגדרים כתשלומי רשות, הם אינם יכולים לרשום את ילדיהם, זאת כפי שפורסם ב"השקמה בת ים". אולם לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, חל איסור להתנות שירותים והרשמה בתשלומי הורים.



בעקבות הדברים, פנה יריב כי: "למי שיש בעיות כלכליות, התשלומים יהיו עלינו, תודיעו לנו. אנחנו גם מעניקים הנחות ברישום לקייטנות ובתשלומי התל"ן למי שצריך. אבל לא לשלם תל"ן הפך לשיטה, יש הורים שלא משלמים למרות שיש להם ותופסים טרמפ על ההורים שמשלמים".

חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע כי "לא תאושר תכנית נוספת אם יימנע מתלמיד להשתתף בה בגלל אי יכולתו לשלם מסיבות כלכליות". יריב מסביר כי על פי החוק, ברגע שיש רוב שמאשר את תשלום התל"ן – כל ההורים מחויבים לעמוד בו. "האחריות לפיקוח השוטף והגבייה מוטלת על הרשות המקומית", מציין יריב, "קייטנות זה משהו אחר, הן לא במסגרת חוק חינוך חובה. אמרנו למשרד החינוך איפה כתוב שאנחנו לא יכולים לגבות כספים? לא היה להם תשובה לכך. הרשות מנסה לגבות את הכסף בכלים ובכל האמצעים העומדים לרשותה. ההורים משחקים פה על גבם של הילדים, וזה עצוב מאוד מכיוון שיש הורים שטסים לחו"ל ונוסעים על מכוניות יוקרתיות, אז לשלם תל"ן הם לא יכולים?".

מהחברה לתרבות פנאי וספורט בת ים, נמסר: "החברה פועלת במהלך כל השנה על מנת לספק לכלל ילדי העיר פעילות פנאי איכותית, עשירה ובעלת ערך מוסף. פעילויות אלה עולות כסף רב ודורשות תכנון תקציבי ארוך טווח. רישום לקייטנות הקיץ מותנה בהסדר יתרת החוב לחברה לתרבות ספורט ופנאי. רק כך נוכל לספק את השירות הטוב והאיכותי ביותר לילדי בת ים ולממן את קייטנות הקיץ ואת הפעילות השוטפת".

עוד נמסר כי "הנושא נמצא בבירור משפטי של היועצים המשפטיים של החברה לתרבות פנאי וספורט ושל משרד החינוך. למיטב הבנתנו בשלב זה, אין חוק המונע רישום לקייטנות שאינן קשורות למשרד החינוך. אנו ממתינים לתשובת היועצים המשפטיים, והחברה כמובן תפעל ע"פ החוק ובהתאם לחוות הדעת המשפטית. בכל מקרה, כל הליכי הגביה נעשים ברגישות, בהתאם לחוק ותוך מתן הנחות במקרי הצורך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות