צילום: AlohaHawaii 1 / shutterstock.com
צילום: AlohaHawaii 1 / shutterstock.com

קייטנות הקיץ בבת ים: הורים שניסו להירשם גילו חובות

מתכוונים לרשום את הילדים לקייטנת קיץ עירונית? כדאי שתנסו להיזכר על מה שילמתם בשנה האחרונה

פורסם בתאריך: 20.5.19 14:55

החלה ההרשמה לקייטנות הקיץ עבור ילדי הגנים, אלא שלא כולם יכולים להירשם. מתברר, כי הורים שלא שילמו את תשלומי הזכות במסגרת התל"ן (תוכנית לימודים נוספת), המוגדרים כתשלומי רשות.  זאת, למרות שלפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, חל איסור להתנות שירות אחד בשירות אחר.

את התל"ן מפעילה החברה לתרבות פנאי וספורט בשיתוף עם מחלקת הגנים בעיריית בת ים במטרה ליצור תוכנית לימודים נוספת לאחר שעות הגן. הפעילויות כוללות חוגי מוזיקה, תרבות, ריקוד ונוספים. כאשר לא מדובר בתשלום חובה וההחלטה אם להעבירו תלויה בשיקול דעתם של ההורים בלבד.

עם תחילת הרישום לגנים, הורים רבים שלא שילמו במהלך השנה את התשלום לתל"ן החלו לקבל שיחות לאחר ההרשמה באתר החברה לתרבות וספורט כי במידה שלא יסדירו את חובם – לא יוכלו לרשום את ילדיהם ובכך יישארו מחוץ למסגרת בקיץ הקרוב.



אניה, אם לשני ילדים במוסדות החינוך בעיר, מספרת בשיחה עם "השקמה בת ים" כי "נרשמתי לקייטנה של החברה לתרבות פנאי וספורט דרך האינטרנט בשעות הבוקר למחרת הפרסום על פתיחת הקייטנות. לאחר שלוש שעות קיבלתי טלפון מהמזכירה שהסבירה לי כי לא אוכל לרשום את ילדי לקייטנה מכיוון שלא שילמתי תל"ן שזהו תשלום לא חובה שעליו לא הסכמתי ולא חתמתי עליו. אני לא חייבת לשלם תל"ן, אז איך יכול להיות שיהיה לי חוב? הם דורשים ממני לשלם 598 שקלים על ילד ואני לא מוכנה לכך, וממה שדיברתי עם הורים נוספים, גם הם לא מוכנים לשלם ולא ישלמו את המחיר המדובר".

על האפשרויות העומדות בפניה הדגישה כי "אין לי אופציות אחרות. אם העירייה תמשיך לעמוד על שלה ולא תתיישר לפי הנחיות משרד החינוך, הילד שלי יישאר בבית. כל שאר הקייטנות מאוד יקרות וההצעה הכי טובה עבורי היא של החברה לתרבות פנאי וספורט וכך גם מבחינתם של הורים נוספים".

נציגת הציבור בוועדת החינוך בעיריית בת ים איריס פרדלין מסרה כי "לצערי הרב שוב השנה לא נותנים להורים להירשם לקייטנות הקיץ בטענה שיש חוב להורה לתרבות פנאי וספורט. כאמור זה תשלום תל"ן, ולפי חוזר מנכ"ל אין להתנות שירות בשירות. החברה לתרבות פנאי וספורט בכל אופן המשיכה עם פעילות תל"ן בגנים בלי לקבל 100 אחוז הסכמה של הורים. הרבה הורים לא חתמו ולא אישרו את התוכנית הזאת, ועכשיו החברה לתרבות פנאי וספורט המפעילה כל התוכניות הקשורים לפנאי של ילדינו שמה התניות ברישום לקייטנות הקיץ".

לדבריה, "פניתי למשרד החינוך, לדודו ביטס, ושוחחתי עם רעננה רוזן ממחוז תל אביב, וגם הם לא מבינים מה הקשר בין תל"ן לבין קייטנה. אני מקווה שזו תהיה תגובה אחרונה שלי בנושא ושהעוול שנגרם להורים ייפסק במיידי".

מהחברה לתרבות פנאי וספורט נמסר: "ההשתתפות בקייטנות הגנים אינה מותנית ברישום לתל"ן. יחד עם זאת הורים אשר קיים להם חוב עבור שירותי רשות, נדרשים להסדיר את החוב בטרם ירשמו לקייטנות הגנים, שכן מדובר בפעילות רשות. במקרים בהם מדובר ברישום לתוכנית חובה, דוגמת תוכנית ניצנים ובית הספר של החופש הגדול של משרד החינוך, אין התניה לתשלום חוב. הליכי הגביה נעשים ברגישות, בהתאם לחוק ותוך מתן הנחות במקרי הצורך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות