מהתערוכה של מתי גרינברג, צילום באדיבות מוזיאון בת ים
מהתערוכה של מתי גרינברג, צילום באדיבות מוזיאון בת ים

סוגר מעגל: תערוכה מיוחדת של מתי גרינברג שעלה לארץ והתיישב בבת ים ב-1948

התערוכה "חמש הסְפֵרות" של גרינברג פורסת מהלך רטרוספקטיבי, סוקרת את עבודתו של האמן לאורך 50 שנה. התערוכה מחלקת את טבעת התצוגה העליונה של חלל מוזיאון בת ים לשלושה אזורים

פורסם בתאריך: 29.1.23 09:42

התערוכה "חמש הסְפֵרות" של האמן הבת ימי המוערך והוותיק מתי גרינברג, תוצג במוזיאון בת ים. התערוכה תפתח בפתיחה חגיגית ביום שישי, 3.2.23, בשעה 12:00 ברחוב סטרומה 6 ותוצג עד ה-18.3.23

התערוכה פורסת מהלך רטרוספקטיבי, הסוקר את גופי העבודה המרכזיים של האמן לאורך 50 שנה. המושג "ספרה" שאוב מהמילה  הלטינית sphaîra, שמשמעותה גלובוס או כדור. הספֵרות הן ממדים שונים המקיפים את כדור הארץ – בין אם זו האטמוספירה – מערכת הגזים הנמשכת למרכז כדור הארץ, ובין אם זו "כיפת השמיים" – Celestial Sphere. השימוש במושג מאיר את העניין העצום של גרינברג בגרמי השמיים והאופן בו הניעו את מהלך יצירתו.

התערוכה מחלקת את טבעת התצוגה העליונה של חלל המוזיאון לשלושה אזורים: החלק הראשון מתמקד בראשית יצירתו האמנותית, כשהיה סטודנט צעיר באקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים, והוא כולל סדרה של רישומים והדפסים הלוכדים את הטבע בעיר ובסביבתה. לצידם, סדרה של רישומים והדפסים למגילות מארון הספרים היהודי – מגילת אסתר, הגדה של פסח (הגדת בצלאל) ומגילת רות. בעבודות אלה הרבה גרינברג לשתף פעולה עם משוררים, ביניהם נתן זך ויהודה עמיחי.

 

 

 

 

מילים הן חלק בלתי נפרד מעבודתו של גרינברג – לעיתים נדמה שהסיפור הוא שמוביל את גרינברג ומחולל את יצירתו רבת הפנים. החלק השני מוקדש לסטודיו ומוצבות בו עבודות מוקדמות ומאוחרות, רישומים ופסלים, מחוות ושיחות, המעניקים חשיפה דחוסה ואינטנסיבית ללב הפועם של יצירתו. החלק השלישי מוקדש לסדרה "הסתחפויות" – עבודות נייר תלת-ממדיות, שנוצרו בהשראת בועות אוויר תת-מימיות, המבקשות לחדור אל ליבת הנייר ומעבר לה. ההסתחפויות מוצגות לצד מודלים של שעונים אסטרונומיים, שהוצבו במקומות שונים בעולם, ביניהם ברחבת מוזיאון המדע בניו יורק ובטיילת הצופה על חומות ירושלים.

מתי גרינברג עלה לישראל בשנת 1948 עם משפחתו והתגורר בבת ים, שהייתה אז מועצה מקומית קטנה ומתפתחת, מוקפת דיונות חול, על סף מצוקי הכורכר הצופים אל הים.במאי 1969 נפתחה במוזיאון בת ים לאמנות תערוכה לארבעה אמנים צעירים: מיכאל דרוקס, יעקב שריר, מיכאל אייזמן ומתי גרינברג. כעת, 53 שנה מאוחר יותר, ערב יום הולדתו ה-80, גרינברג מבקש לסגור מעגל בתוך הספֵרה המוארת באור השמש העזה, החודר אל מבנהו העגול של המוזיאון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות