אופניים חשמליים צילום Kantver depositphotos.com
אופניים חשמליים צילום Kantver depositphotos.com

עלייה מדאיגה בנתוני התאונות של אופניים חשמליים. זה המצב בבת-ים

בהשוואה לשנת 2022, מדובר בזינוק חד של פי שניים ויותר במספר ההרוגים בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023

פורסם בתאריך: 2.5.24 09:01

סכנה ברכיבה על אופניים חשמליים: 1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שמפרסמת עמותת "אור ירוק". בשנה זו נהרגו 28 בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים, הנתון הגבוה ביותר מאז כניסתם של האופניים החשמליים לישראל (כל ההרוגים רוכבים). בהשוואה לשנת 2022, מדובר בזינוק חד של פי שניים ויותר במספר ההרוגים בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. עוד עולה מהנתונים כי 156 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 לעומת 139 בני אדם שנפצעו קשה בתאונות דומות בשנת 2022 – עליה של 12%.

נתון מזעזע נוסף: אחד מכל עשרה רוכבים נפגעים הוא ילד מתחת לגיל 16,כאשר 129 רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2023 (עליה של 13 רוכבים נפגעים בהשוואה לשנת 2022), כ-9% מכלל הרוכבים הנפגעים. אוכלוסייה נוספת אשר בולטת בהיפגעות הגבוהה הם רוכבי האופניים החשמליים בגילאי 55 ומעלה (12% מכלל הרוכבים הנפגעים). 185 רוכבים בגילאי 55 ומעלה נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2023, שישה רוכבים יותר בהשוואה לשנת 2022.

במקום הראשון ניצבת, באופן טבעי, תל אביב-יפו עם 300 נפגעים (אחד מכל חמישה רוכבים), מתוכם שלושה הרוגים. נתניה ניצבת במקום השני עם 76 נפגעים והרוג אחד בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. ירושלים במקום השלישי עם 76 נפגעים בתאונות אופניים חשמליים. במקום הרביעי נמצאת פתח תקוה עם 72 בני אדם שנפגעו בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023, מתוכם שני הרוגים. בראשון לציון נפגעו 63 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023, בחולון 47 נפגעים, בבת-ים 46 נפגעים, מתוכם הרוג אחד. ברחובות נפגעו בשנה החולפת 28 רוכבי אופניים חשמליים, בהרצליה 16, בכפר סבא 12 וברעננה 11 רוכבים.

 

 

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2023 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים. הכאוס וחוסר הסדר מובילים גם לנפגעים רבים ולכן חייבים להחזיר את הסדר למדרכות ולכבישים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. בערים רבות אין מסלולי רכיבה מופרדים לבטיחות הרוכבים והאכיפה מועטה ולא אפקטיבית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי וראשות ערים לסלול שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל ובמקביל יש להגביר את האכיפה המשטרתית והעירונית. בנוסף, חייבים לקיים הסברה לציבור אודות החוק החדש המחייב לוחיות זיהוי בכלים חשמליים. שילוב של שיפור תשתיות, הסברה ויצירת אווירה הרתעתית ימנעו עבירות תנועה, ישיבו את תחושת הביטחון לתושבים ויובילו להפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות