צילום: Sharif Pavlov / shutterstock.com
צילום: Sharif Pavlov / shutterstock.com

מדוע מנהלת בית ספר מבת ים הרגישה מאוימת?

בישיבת הועדה נדונה האפשרות לנעול את שערי בתי הספר החל משעות הערב, ואז עלתה תמונה מדאיגה של מקרים חמורים שאירעו באחד מבתי הספר

פורסם בתאריך: 23.5.19 14:22

הוועדה למיגור האלימות בעיריית בת ים, דנה באפשרות לנעול את שערי בתי הספר אחרי השעה 23:00, כדי למנוע מעשי ונדליזם ורעש מצד בני נוער בלילות ובמהלך החופש הגדול. אלא שבתום הדיון מסתמן כי ככל הנראה השערים יישארו פתוחים. כך עולה מהפרוטוקולים שנחשפו רק השבוע, ומתארים תמונה מדאיגה.

במהלך הדיון הועלו מקרים של ונדליזם והרס בבתי הספר, כולל בית ספר שבו אירעו שלושה מקרים קשים של ונדליזם, בהם ריסוס כתובות נאצה נגד מנהלת בית הספר. מקרה שבעקבותיו הוגשה תלונה במשטרה.



הוועדה למיגור האלימות התכנסה לפני כשלושה חודשים בפעם הראשונה. זאת, בעקבות מקרי אלימות שאירעו בבתי הספר, בהם תקיפת מורה וסייעות. ואולם, הפרוטוקולים נחשפו רק השבוע. במהלך הדיון מנהל השיטור העירוני, ניסים ונונו, הסביר כי בעקבות ריסוס כתובות הנאצה נגד המנהלת, נפתחה חקירה ונבדקים חשודים שהמנהלת הצביעה עליהם.

סמנכ"לית החינוך והרווחה בבת ים, זיו חורב, הוסיפה כי אותה מנהלת מרגישה מאוימת. מנהלת הראשות העירונית, ליזי בוקובזה, הדגישה כי כל נושא הוונדליזם במוסדות החינוך מוכר, והוסיפה כי נכתב נוהל ברור כיצד יש להגיב במקרים שכאלה, אלא שהנוהל טרם אושר ובכל בית ספר פועלים באופן שונה. "כל מוסדות החינוך צריכים לעבור הכשרה כיצד לפעול בנושא", סיכמה.

עוד עולה מהפרוטוקולים כי יו"ר הועדה, מחזיקת התיק המוניציפלי וקשרי חוץ, אסתר פירון, הציעה במהלך הדיון לבדוק את האפשרות של נעילת שערי בית הספר אחרי השעה 23:00.

אליה הצטרפה גם חורב, שהוסיפה כי יש לשקול את האפשרות, משום שהיא פועלת בהרבה רשויות בהצלחה. מנגד, יו"ר מועצת העיר ומחזיקת תיק הצעירים, קטי פיאסצקי, התנגדה למהלך וציינה כי יש לחשוב מה היו התוצאות של מהלך זה.

בהמשך הדיון הועלו מספר אפשרויות להמשיך להאיר את שטח בתי הספר בלילות ובעקבות כך למנוע את מעשי הוונדליזם ולהתקין מצלמות ברחבי בתי הספר, אלא שהיה ברור שמהלך זה עלול להיות בעייתי, משום שנדרשים תקציבים נוספים של העירייה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    ממש לא ברור. מדוע לא נועלים את שערי בתי הספר כולם בסוף יום הלימודים? מזו ההפקרות הזאת?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות