מירה כהן מתנדבת

"רחמים עצמיים לא יפתרו שום דבר", מירה כהן מסכמת 40 שנות התנדבות

המאבק בפוליו כשהיתה קטנה, העבודה במערכת החינוך, הילד קטוע הידיים שלמד לכתוב בעזרת פרוטזות. מירה כהן, מתנדבת של עמותת 'ידיד לחינוך',  קוראת לכם - בואו להתנדב

פורסם בתאריך: 9.5.18 14:56

מירה כהן (59) נפגעה ממחלת הפוליו בילדותה וכעת נעזרת בהליכון ומתנדבת בבית הספר "דוד אלעזר". כהן, גמלאית של משרד החינוך, נוסעת כל שבוע לצד השני של בת ים, במקום בו נמצא בית ספר עם גישה לנכים, רק בו היא יכולה להתנדב.

כהן למדה מוזיקולוגיה והכשרת מורים, לימדה במשך 25 שנים עד שיצאה לגמלאות. כיום היא מתנדבת עם תלמידים מתקשים דרך עמותת "ידיד לחינוך".

בראיון ל-"השקמה בת ים" מספרת כהן על הפסנתר שחיזק אותה פיזית ונפשית, ועל ההחלטה להעניק מעצמה למען התלמידים הזקוקים לה: "כשהייתי בת שנתיים, במהלך שנות החמישים, פרצה מגפת פוליו בכל הארץ. נפגעתי מאוד קשה גם בגפיים העליונות וגם ברגליים. אימי לא נכנעה, והחליטה לחזק לי את שרירי הידיים באמצעות נגינה על פסנתר. הידיים שלי היו מאד חזקות" היא מעידה על עצמה בתור ילדה.

איך התמודדת עם הנכות, הרי בקושי זכרת את עצמך בריאה

אמא שלי תמיד תמכה בי. בכיתה א' עברתי מספר ניתוחים והייתי מגובסת. אמא שלי אירחה את התלמידים מבית הספר לקבלת שבת. כשהורידו לי את הגבס הציעו לי קביים,היא סירבה והודיעה שאני אלמד ללכת, בסופו של דבר אפילו רכבתי על אופניים. למדתי שמסכנות ורחמיים עצמיים לא יפתרו שום דבר. היום זה המוטו שלי בהתנדבות עם הילדים. מאז ומתמיד התנדבתי עם ילדים במקביל לעבודה השותפת".

האם זכור לך מקרה מיוחד משנות ההתנדבות?

במשך השנים התנדבתי בגן ילדים של ספיבק שם זכור לי במיוחד ילד כבן חמש, שבגלל זהום שחדר לגופו, נאלצו לקטוע את שתי ידיו ושתי רגליו. הוריו נטשו אותו והוא היה נתון לחסדי כולם. נשביתי בקסמו. הוא היה ילד  חכם ומצחיק. הוא ניסה להתרגל בטבעיות לפרוטזות שהתאימו לו. המרפאה בעיסוק לימדה אותו להשתמש במזלג ובכף, בעזרת הפרוטזות. החלטתי שאלמד אותו לכתוב.

קניתי טושים מיוחדים  עם דפנות משולשות. מה שהופך את האחיזה לקלה יותר. בנוסף, החוד עבה יותר. בצעדים קטנים תוך תמיכת ידי בידו למדנו אות ועוד אות עד שלמד לכתוב".

כיצד נראית ההתנדבות שלך כיום?

"בבית הספר דוד אלעזר אני עוזרת לילד מקסים עם קשיים חברתיים ומוטוריים קשים ודימוי עצמי מאוד נמוך. כל זה הביא אותו לקשיים ובעיות בלימודים. הציעו לי לשבת איתו שעה בשבוע. דרשתי לשבת איתו שלוש שעות. אנחנו עובדים לאט ובזהירות".

מנהלת ביה"ס, רונית לוי כהן, מספרת על מירה והעבודה יוצאת הדופן עם הילד: מילד מופנם הוא הפך להיות פתוח יותר. ההתקדמות שלו בלימודים מאוד משמעותית. נוצר בינהם קשר עמוק ויוצא דופן בגלל שותפות הגורל ומעידה, "חבל שלא בכל מקום יש הנגשה לאנשים נכים. היינו רוצים לראות את מירה אתנו בפגישות, בהרצאות, בטיולים ובמסיבות"

עמותת ידיד לחינוך הנה הגוף המוביל בהפעלת גמלאים מתנדבים במערכת החינוך ברחבי הארץ. העמותה הוקמה בסוף שנת 2007 והיא ארגון ללא מטרות רווח המבוסס על מתנדבים גמלאים הלוקחים חלק בכל מוסדות העמותה. הפעילות ב"ידיד לחינוך" כוללת גיוס, הפעלה וליווי מתנדבים ממגוון מקצועות ותחומי עיסוק, החונכים, מלווים ומסייעים לתלמידים בבתי הספר במהלך יום הלימודים.

הפעילות מתבצעת בשותפות הרשויות המקומיות והיא מאושרת לפעילות במאגר התכניות של משרד החינוך. בשנת הלימודים  תשע"ז (2016/17) שולבו מתנדבי "ידיד לחינוך" ב – 460 בתי ספר בהיקף התנדבות שנתי של 380,000 שעות תרומה למערכת החינוך.

גמלאים המעוניינים להצטרף ולהתנדב מוזמנים להתקשר אל שרית אבן-זהר בטלפון: 052-3350966 או בדוא"ל: [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות