חבילות מזון לניצולי שואה (צילום: קטי מגדיש ואלרואי אבנר)
חבילות מזון לניצולי שואה (צילום: קטי מגדיש ואלרואי אבנר)

סמנכ"לית רווחה חינוך וקהילה בעירייה: "הסיוע לניצולי השואה בעיר הוא משימה מהותית"

ד"ר זיו חורב, סמנכ"לית רווחה חינוך וקהילה בעירייה והאחראית על הטיפול בצרכיהם של כ-4,500 ניצולי שואה תושבי העיר, מספרת בשיחה עם "השקמה בת ים" על הפעילות בתקופת הקורונה: ""הסיוע לניצולי שואה בעיר הוא משימה מהותית וחלק בלתי נפרד מהעשייה היומית"

פורסם בתאריך: 7.4.21 07:56

הערב, יום השואה, ובעיר בת ים יש כ- 4500 ניצולים, עליהם מפקחת  ד"ר זיו חורב, סמנכ"לית רווחה חינוך וקהילה שאומרת "הסיוע לניצולי שואה בעיר הוא משימה מהותית וחלק בלתי נפרד מהעשייה היום יומית".

"תקופת הקורונה הייתה תקופה מורכבת לכלל האוכלוסייה בעיר, ובייחוד לאוכלוסייה של ניצולי השואה, סייענו בתקופות שונות בדרכים שונות. בתחילה בסגר הראשון וההרמטי סייענו בעיקר במזון ותרופות. בהמשך יצרנו מערכי סיוע עירוניים של הפגת בדידות, טלפונית ופעילויות במרחב הציבורי הפתוח (יחד עם המתנסים). כבר בראשית האירועים באמצע מרץ 2020 התחלנו בהנחיית ראש העיר לבצע שיחות יזומות על מנת לדעת מה שלומם והאם זקוקים לסיוע.  בנוסף פתחנו מוקד ייעודי לקשישים וניצולי שואה על מנת למקד את הסיוע באוכלוסייה זו, שנדרשה לשוב ולהיות בבידוד.



מה הפעילויות שנעשות בשוטף עבורם?

"העיר בת ים ייחודית במספר ניצולי השואה החיים בה. במסגרת חטיבת קהילה ויחידות השונות, ביניהם המחלקה לאזרח הותיק באגף הרווחה ומחלקת הקליטה אנו רואים  בסיוע לניצולי שואה משימה מהותית וחלק בלתי נפרד מהעשייה היום יומית. סיוע מותאם, מיצוי זכויות והבטחת זיקנה בכבוד הם המעט שנוכל לפעול למען ועבור שורדי השואה

בנוסף, העיריה מפעילה מועדונים חברתיים לניצולי שואה בשיתוף חברת לתפו״ס, בהם מסייעים ותורמים להם רבות. קיימים בעיר שיתופי פעולה בין מסגרות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי עם המועדונים הללו. בנוסף קיים שיתוף פעולה עם עמותות שונות לסיוע פיזי, מיצוי זכויות, הפגת בדידות והנצחה. מיזם חשוב נוסף הוא מיזם ייחודי במסגרתו צעירים תושבי העיר ״מאמצים״ ניצולי שואה ומסייעים בהנגשת שירותים דיגיטאלית במספר מקרים אף בוצע שיפוץ דירה".

איך היהענות לזיכרון בסלון השנה לאור הקורונה?

"מתוך ההרשמה המוקדמת של התושבים לפתוח את הסלון ולהזמין אליהם, נראה כי ההענות דומה לזו שהכרנו טרם הקורונה. ההענות של ניצולים המבקשים לספר את סיפורם ולהנציח בכך את יקיריהם עולה אף על זו שהכרנו בשנים קודמות. זה מחמם את הלב ואנו קוראים לכל מי שרוצה לקחת חלק לבוא ולהשתתף, בהתאם להנחיות".

מה עוד מתוכנן ליום השואה מבחינת הפעילות בעיר?

"אנחנו נציין את היון החשוב הזה בשני אירועים מרכזיים: עצרת הזיכרון שתעמוד בסימן "עד היהודי האחרון" – 60 שנה למשפט היום ההיכל התרבות,  ואירוע נוסף וחשוב הוא זיכרון בסלון: אירוע מרכזי: ראש העיר מר צביקה ברוט מארח את ניצול השואה, יקיר העיר מר לסלו רוט, בסלון הטרמינל לעיצוב ,זאת בנוסף לטקסים במוסדות החינוך וכן בעירייה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות