(צילום: מורן בן זכאי, ראובן קופיצ'ינסקי)
(צילום: מורן בן זכאי, ראובן קופיצ'ינסקי)

ראש העיר צביקה ברוט מסכם שנה של משבר קורונה: "אנחנו נצליח במאבק הזה, אין לי ספק"

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, מסכם שנתיים מאז נבחר לתפקיד ומספר בשיחה עם "השקמה בת ים" על ההתמודדות עם משבר הקורונה, השינויים במערכת החינוך ותוכניות השיקום והחזרה לשגרה של העירייה

פורסם בתאריך: 25.3.21 07:54

רגע לפני חג הפסח ואחרי סיבוב הבחירות הרביעי לכנסת, ראש העיר, צביקה ברוט מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" על התוכניות של העיר לעתיד, ההתמודדות עם משבר הקורונה ותוכניותיה של העירייה לחזרה לשגרה.

עברו קצת יותר משנתיים מאז תחילת הקדנציה. איך אתה מסכם אותה עד כה?

"אין לי זכות גדולה יותר מלעבוד מסביב לשעון עבור העיר האהובה הזו, שבה נולדתי ובה חייתי כל חיי, ועבור התושבים הנפלאים שלה. את השנתיים האחרונות אני מחלק לשני חלקים: עד הקורונה, ואחרי הקורונה. לפני המגיפה, התחלנו לעבוד בקיום כל ההבטחות שלנו. בראש ובראשונה הבאת צוות מקצועי, הנהגת שקיפות וניקיון כפיים בעירייה, קיצור משך העבודות של הרכבת הקלה בשנה, מהפכת הרובעים ששיפרה משמעותית את הניקיון, הנהגת תכנית הבראה מקצועית ושיקום הקופה הציבורית שכבר אינה ריקה כמו בעבר, טיפול בשירות לתושב שהיה לקוי וכעת השתפר – וכמובן שיפור המרחב הציבורי דרך רחובות חדשים, גינות, מתקני שעשועים ועוד שינויים רבים נוספים. ואז החלה הקורונה, וחלק גדול מהתכניות נאלצו להמתין כי הבריאות הייתה חשובה יותר מהכל".

"מאז שהחלה הקורונה הקמתי משל"ט שנוהל על ידי ועל ידי מנכ"לית העיריה יודפת אפק ארזי, ועבדנו מסביב לשעון בכל לילה ובכל יום כדי לשמור על העיר שלנו בריאה. לשמחתי קיבלנו המון ציונים לשבח ממשרד הבריאות והמודל הבת-ימי אף הועתק למקומות אחרים. ההחלטות לא היו פשוטות אבל הצלנו חיים, וזה מה שחשוב. כמובן שכעת אנחנו נערכים לחזרה לשגרה, וזה אומר ניהול הקורונה לצד החיים הרגילים, וחזרה ליישום כל התכניות הגדולות שעוד מצפות לנו כמו שיפוץ שדרות העצמאות, פארק הנינג'ה לילדים, הקמת סקייטפארק, הקמת פארק הפנאי החדש, שיפוץ טיפת חלב ועוד עשרות פרויקטים חדשים רק השנה. הנושא המרכזי שעדיין לא נפתר הוא סוגיית הארנונה, אבל כידוע אנחנו נלחמים מול הממשלה בנושא הזה ואני ממשיך להתעקש שחייבים להוריד את הארנונה בעיר, אחרי שבמשך עשרות שנים רק העלו לנו אותה. זה עוד ייקח קצת זמן אבל אנחנו נצליח במאבק הזה, אין לי ספק".

עשיתם אין ספור שינויים בעיר, בין היתר במערכת החינוך. מה השינוי שאתה הכי מרוצה ממנו?

"במערכת החינוך אני הכי גאה במוקד הרישום לגנים ולבתי הספר, שעשה מהפכה בשירות להורים בעיר. הורים לא מאמינים עד כמה השירות הזה, שהיה מסורבל, הפך לידידותי ומזמין עבורם. זה שירות ברמה הגבוהה ביותר וזה הפחית את התלונות מצד הורים ב-80 אחוזים. במקביל אני גאה גם בטיפול השורש שאנחנו עושים במערך ההסעות לחינוך המיוחד בעיר, שבמשך המון שנים סבל מבעיות קשות וכעת נמצא במסלול בדרך למקום טוב הרבה יותר. יש עוד הרבה עבודה ורק התחלנו, אבל השיפור כבר ניכר ובעוד זמן לא רב נוביל גם בנושא הזה על פני ערים אחרות".

תקופת הקורונה תפסה את כולם לא מוכנים ועם זאת זכיתם לשבחים רבים על הניהול וההתנהלות. מה הביא לזה לדעתך?

"שלושה דברים מרכזיים: ההחלטה שלי לא לסמוך על אף אחד, כולל הממשלה, אלא רק על עצמי. קיבלתי החלטות עצמאיות לפי הנתונים והמודלים שעשינו, בלי לחכות לאישור מאנשים שלא מכירים את בת-ים. בנוסף, הנגשתי שקיפות מלאה מול התושבים. לא הסתרתי נתונים כפי שעשו בעבר. כל מידע שהיה לי – בימים טובים יותר ובימים טובים פחות – היה שקוף לציבור עם כל המידע החשוב. ודבר שלישי, לא לפחד לקבל החלטות קשות, כמו למשל לאפשר לבעלי עסקים לפעול עם תו סגול. הקורונה היא לא רק בריאותית אלא גם כלכלית, ואנחנו חייבים כמנהיגים לעשות הכל למען אלו שזקוקים לנו".

עונת הרחצה בפתח. מה עשיתם או שאתם מתכננים לעשות בחופים לקראת עונת הרחצה?

"במשך המון שנים חופי הים שלנו קצת הוזנחו. אנחנו עושים כעת שלושה דברים: שיפוץ מידי בחוף הסלע שיציל את החוף, יגדיל את רצועת החוף שלו ויחדש את ההצללות והמבנים בחוף. שנית, עושים הנגשה לנכים בשלושה חופים. ההנגשה תותקן בקרוב באופן זמני עד לסוף העונה, ואז תוקם הנגשה קבועה שתישאר תמיד בחוף. והדבר השלישי, שיפוץ מקיף של רצועת החוף שיימשך כמה שנים, החל מהשנה הקרובה. בנוסף התחלנו לעשות הסדרה של הנכסים בחוף הים. הנכסים הללו שייכים לציבור, ולא לכיס הפרטי של שום גורם".

מבחינת הרווחה, השנה האחרונה הביאה איתה המון פונים חדשים לרווחה. איך אתם מתמודדים עם זה?

"אין ספק שהאתגר הגדול של הקורונה הוא לא רק בתחום הבריאות, אלא גם בתחום הרווחה. הגדלנו את התקציבים לסיוע למשפחות במצוקה וקלטנו עובדים נוספים, כולל מנהלת חדשה לאגף הרווחה. אנו עובדים עם ארגוני סיוע ועם הממשלה, ונעשה הכל לתת מעטפת רחבה ככל שניתן לכולם. לא נשאיר אף אחד מאחור. יש משפחות רבות שיש להן את הנייד האישי שלי, ואנחנו דואגים לכל מי שצריך".

אחת הבעיות הגדולות בעיר נעוצה במחסור במקומות חניה. איך אתם מתכוונים להתמודד איתה?

"אני תמיד אומר לתושבים שאחת הבעיות המרכזיות זו החניה, ואם מישהו יגיד להם שהוא יכול לפתור את זה באופן מידי – הוא משקר. בעיות החניה נובעות מהעומס הגדול של התמ"א והבניה למגורים שעשו במשך המון שנים, בלי לתכנן את התשתיות כמו שצריך. הפתרון יהיה הקמת חניונים שכונתיים או תת קרקעיים, וזה אפשרי וכבר התחלנו בתכנון של כמה כאלה, אבל צריך לדעת שזה תהליך לא קצר שייקח כמה שנים".

עכשיו כשהמשק חזר, יש תכנית להקלה לעסקים שהתקשו לעבוד במהלך הקורונה?

"לשמחתי הממשלה הודיעה שהיא מתכוונת לתת מענה נוסף לעסקים, ואני פועל יחד עם ראשי הערים האחרות סביבנו כדי שהסיוע לעסקים יהיה כמה שיותר גדול. אנחנו דחינו את התשלומים ככל הניתן ואפשרנו להגיע לפריסות תשלומים גדולות, אבל כמובן שעל המיסים אחראית הממשלה ולכן אנחנו פועלים מולם כדי לתת שיפוי כמה שיותר גדול לעסקים".

מה התכניות להמשך הקדנציה? אתה מתכוון להתמודד שוב לראשות העיר בבחירות הקרובות?

"הודעתי מלכתחילה שאני מגיע לעשר שנים לפחות, ואין לי שום כוונה לעזוב, לא לכנסת ולא לשום מקום אחר, לפני כן. בת-ים היא אהבת חיי. היא העיר הטובה ביותר בארץ, רק שהשאירו לנו המון עבודה לאחר שנים ארוכות של בעיות בניהול הקופה הציבורית והטיפוח במרחב הציבורי. לשמחתי הבאתי לעיר צוות מקצועי ואנחנו מנהלים את התקציב בצורה אחראית, נקיה, שקופה ומקצועית, ולכן רואים את התוצאות הטובות בשטח. כעת זה מאפשר לנו להסתער על השטח ולהמשיך עם כל התכניות הגדולות לשנים הבאות. בעוד חמש שנים בת-ים כבר תראה אחרת לגמרי, ואין לי ספק שימיה הגדולים של העיר עוד לפניה. בהזדמנות זו גם אבקש לאחל לכל תושבי בת-ים, חג כשר ושמח, לכם ולכל משפחותיכם!".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות