אוטובוס
אילוסטרציה: שאטרסטוק

חיזוק למאבק התושבים נגד שינוי מסלול קו 140 של חברת דן

חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי מורג, הצטרפה למאבק ושלחה מכתב למ״מ מנהל רשות הארצית לתחבורה ציבורית

פורסם בתאריך: 16.11.20 12:09

המאבק של תושבי בת ים בהחלטת חברת "דן" לשנות את מסלול קו 140 לבני ברק קיבל לאחרונה חיזוק משמעותי כאשר חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי, הצטרפה למאבק התושבים. השבוע שלחה פיאסצקי מכתב למ"מ מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי ובו היא ביקשה להחזיר את קו 140 למסלולו הקודם.

כפי שפורסם בהרחבה כאן ב"השקמה בת ים" מאות מתושבי בת ים וחולון חתמו על עצומה הקוראת להחזיר את מסלולו הקודם של קו 140 ששימש רבים מהם, וכעת נאלצים למצוא חלופות שהפכו את הדרך ללימודים ולעבודה לארוכה ומסורבלת.



"כמי שנוסעת בתחבורה ציבורית מדי יום, איני יכולה שלא להזדהות עם ציבור הנוסעים שאיכות חייהם נפגעה", ציינה פיאסצקי, "השינויים בקו האריכו את הדרך מבת ים לבני ברק מכ-40 דקות ללמעלה משעה וחצי. על פי נתוני הביטוח הלאומי, יש בעיר כרגע כ-20 אלף מובטלים ובת ים היא העיר המבוגרת בארץ. בנוסף, לכ-70 אחוז מתושבי בת ים אין רכב או רישיון מטעמים שונים, כך שהעיר בת ים משוועת לתחבורה ציבורית נגישה ויעילה. יש בעיר ציבורים גדולים שיכולת הניוד ואיכות החיים שלהם נפגעת".

עוד הוסיפה פיאסצקי מורג כי "אני מבקשת מכם להפעיל את כובד משקלכם ולהשיב לתושבי בת ים ולנוסעים בקו 140 את איכות החיים שלהם ולהמשיך לאפשר להם להיות צרכנים של תחבורה ציבורית טובה ויעילה".

בתגובה לפניית "השקמה בת ים", אמרה פיאסצקי מורג כי "תמוהה בעייני ההחלטה של חברת דן על שינוי המסלול ככה שהוא מאריך את זמן הנסיעה באופן בלתי נתפס. למרבית תושבי העיר אין רכב צמוד והם תלויים בתחבורה הציבורית על מנת להתנייד למוסד הלימודים, למקום העבודה, או סתם כדי לבקר משפחה או לבלות עם חברים. אני עצמי נוסעת אך ורק בתחבורה ציבורית ואני מבינה ללבם של הנוסעים והנוסעות שמרגישים שנעשה להם עוול".

"קו 140 הסיע אנשים למרכזי התעסוקה בתל אביב. גם אני שעובדת במזרח העיר, נהניתי משירות הקו. בנוסף, קו 140 חיבר בין בת ים לבני ברק, ורבים מהתושבים והתושבות נסעו בקו זה על מנת להגיע למוסד הלימודי שלהם שממוקם בבני ברק. איך יכול להיות שנערה צריכה ליסוע כשעה וחצי לבית הספר כשאפשר לעשות את זה בכ-45 דקות? תחבורה ציבורית יעילה ונגישה חוסכת בפקקים, מצמצמת זיהום אוויר והכי חשוב- מונעת הרג מיותר על הכביש. אני בטוחה שגם במשרד התחבורה קשובים לרחשי הציבור ומודעים ליתרונות האדירים של תחבורה ציבורית טובה ושנותנת מענה לצרכים של הנוסעים בה", הוסיפה פיאסצקי מורג.

במשרד התחבורה אישרו את קבלת המכתב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוי אוטובוסים מדינת עולם שלישי ..ועוד מאריכים מסלולים..בואו נוסיף מושבים על הגג כמו בהודו
    חברת דן מסכנים האנשים שתלויים בכם.
    חזקים על חלשים אתם..
    חובה להפריט מיד תחבורה ציבורית ולפתוח לתחרןת
    לרווחת התושבים. מונופולים זה רע…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות