פתאום נסיעה לבני ברק אורכת כשעתיים: מדוע שונה מסלולו של הקו המבוקש?

מדוע בחברת דן החליטו לשנות את מסלול קו האוטובוס והאם יש סיכוי שהקו, המשרת רבים מתושבי בת ים, יחזור למסלולו הקודם?

פורסם בתאריך: 13.11.20 10:39

מאות מתושבי בת ים וחולון חתמו על עצומה הקוראת להחזיר את מסלולו הקודם של קו 140 ששימש רבים מהם.

קו 140 מבת ים לבני ברק יצא במסלולו הקודם ממרכז הספורט בבת ים, עבר במתחם וולפסון בחולון, מגדלי עזריאלי בתל אביב, מתחם הבורסה ברמת גן וקניון איילון. הנסיעה הסתיימה בקהילות יעקב בני ברק. כעת, לאחר השינוי במסלול, הנסיעה נפתחת באזור התעשייה בבת ים ועוברת  דרך הספארי, הפארק הלאומי וקניון איילון ברמת גן ומסתיימת באזור התעשייה בבני ברק.



רבים השתמשו בקו 140 שפעל במשך כל שעות היום. בשלב מסוים אף היו מי שפנו לחברת דן, שמפעילה את הקו, בבקשה להגביר את תדירות הנסיעות.

"זו פשוט שערורייה. לפני שנה היינו במצב שבו הקו היה עמוס מדי. הקו שירת תושבים רבים מהאזור שעובדים בעזריאלי, במתחם הבורסה או בבני ברק. ביקשנו שיגבירו את תדירות הקו, אבל קיבלנו מסלול שונה וארוך יותר מקודמו. הנסיעה ארכה בין 45 דקות לשעה ועכשיו הנסיעה אורכת יותר משעה וחצי ולכן האוטובוס עכשיו ריק", אומרת רעות מאיר, ממובילות המאבק להחזרת קו 140 למסלולו הקודם.

"הקו פעל במשך שנים לרווחת שכונת באבוב ורמת הנשיא בבת ים", אומר תושב העיר, "לא ייתכן שכעת בנות סמינר הלומדות בבני ברק יצטרכו לנסוע במשך שעתיים באוטובוס או להחליף שלושה קווים כדי להגיע לבית הספר. לא ייתכן שחיילים ייאלצו להיטלטל בעקבות ביטול תחנות עזריאלי ורכבת השלום, ולא ייתכן שמורות בבית ספר בבת ים יאלצו להתפטר מעבודתן עם שינוי המסלול והארכתו".

לטענת התושבים, מלבד הפגיעה בתלמידות, בחיילים ובמי שמבקש להגיע למקום עבודתו בתל אביב, נפגעים גם בחורי הישיבה מבת ים שלומדים בבני ברק. "יש לא מעט מתושבי בת ים שמקבלים שירותים, עסקים וקניות בבני ברק ונכון לעכשיו אין להם שום קו שמגיע לתוך בני ברק ובחזרה", טוען תושב העיר.

תושבת נוספת מבת ים הוסיפה, כי "בת ים היא עיר דתית עם קהילה דתית גדולה ומשמעותית מאוד שלא ניתן להתעלם ממנה, ומהרצון והצורך שלה להגיע לבני ברק. בשינוי שנוצר גרמו לרבים להחליף אוטובוסים ולבזבז שעות רבות בדרכים".

מדוברות דן נמסר בתגובה: "מתבצעים שינויים בכל גוש דן על מנת להעניק שיפור בשירות ובמסגרת המגבלות התנועתיות. אנו בדן ערים וקשובים לתלונות ובשיתוף עם משרד התחבורה, נתיבי איילון והרשויות. אנו מאמינים שבתקופה הקרובה נודיע על תיקונים ושיפורים שייטיבו עם תושבי העיר בת ים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לירן

    140 גם היה הדרך הכי טובה להגיע לעזריאלי בתל אביב (שזה מקום מרכזי ואזור שמלא במקורות פרנסה) עכשיו עם קו אחר זה כמעט כפול 3 מהזמן שהיה עם 140

    זה 13 תחנות מול 36 תחנות!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות