ברז מים

כמה הרוויח תאגיד מי בת ים במחצית הראשונה של השנה?

דוח התאגיד מגלה: על אף העלייה בחשבונות הכנסות התאגיד כמעט זהות. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 12.11.20 14:40

הדוח השנתי של תאגיד המים של בת ים, "מי בת ים", מראה כי לצד דיווחים של תושבים על גידול בחיובי המים, הכנסות התאגיד במחצית הראשונה של השנה היו זהות לתקופה המקבילה אשתקד. כך חושפת חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי.

על פי הדוח בין החודשים ינואר-יוני השנה, עמדו הכנסות תאגיד המים על 35 מיליון שקל עם רווח נקי של שני מיליון שקלים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה של שנת 2019 עמד נתון זה על שלושה מיליון שקלים. גורמים בבת ים סבורים כי חשבונות המים עלו בעקבות השהות הממושכת בבתים בעקבות הסגרים ומגבלות הקורונה. הדבר אינו בא לידי ביטוי במחצית הראשונה של שנת 2020, כאשר המגבלות החלו לקראת סוף חודש מרץ.

במהלך ישיבת המועצה האחרונה, במהלך דיון על אישור הדוח, העלתה פיאסצקי שאלות בעקבות הממצאים ודרשה לקבל תשובות מדוע לא עלו הכנסות התאגיד בין שתי התקופות. בסוף הדיון הוחלט לדחות את אישור הדוח למועד אחר.



לטענת פיאסצקי על פי נתוני הביטוח הלאומי חיים בבת ים יותר מ-15 אלף מובטלים. "למעלה מ-15 אלף מתושבי בת ים מצאו עצמם ללא עבודה והכנסה בעקבות משבר הקורונה. באותה עת תאגיד מי בת ים מדווח על רווח נקי של למעלה משני מיליון שקלים בחצי השנה שבין ינואר ליוני. איפה הכסף? איך ייתכן שתושבים משלמים יותר, אך מנגד הכנסות התאגיד לא גדלות?", שואלת פיאסצקי.

 

קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל

קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל

עוד מוסיפה פיסאצקי כי "חברות ותאגידים עירוניים מטרתם להעניק שירות לתושבי בת ים ולא להרוויח על חשבונם ובטח לא בתקופה שכזו. אני לא מצליחה להבין איך יכול להיות שמצד אחד אלפי אנשים מתלוננים על צריכה מוגברת ועל חשבונות מים גבוהים, ומצד שני לא נרשמה עלייה בהכנסות התאגיד".

"אם התאגיד לא מצליח לתפקד אנחנו חייבים לפעול לסגירתו. זה אצבע בעין של אלפי תושבים שמתלוננים על ניפוח חשבונות בזמן האחרון והתאגיד או העירייה אפילו לא מסוגלים לספק תשובות בנושא מלבד כותרות מנופחות על 'ועדות בדיקה' במקום מעשים בפועל".

כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים" בעקבות תלונות תושבים על עלייה דרמטית בחשבונות המים הודיעו ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט ויו"ר דירקטוריון תאגיד המים, איציק דריקס, על הקמת ועדת בדיקה שבראשה תעמוד השופטת בדימוס שרה פריש. לצד זאת, קמה מחאה מצד התושבים שדורשים לקבל תשובות מיידיות לחשבונות הגבוהים.

מתאגיד המים "מי בת ים" נמסר בתגובה: "מנתוני הדוחות הכספיים של התאגיד של מחצית שנת 2020 עולה שחל גידול של כשני אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת בהכנסות מצרכנים בגין הצריכה השוטפת של מים וביוב, מרמה של 32.7 ל- 33.3 מיליון שקל (שאר ההכנסות הנם מגורמים אחרים)".



"הדבר תואם לגידול של כשני אחוז בצריכת המים בין שתי התקופות. גידול זה נבע מגידול של שלושה אחוזים בצריכה הביתית שקוזז בקיטון של ארבעה אחוזים בצריכות אחרות. נתונים אלו הם בהתאם למגמה הצפויה בהינתן הגידול הטבעי בין השנים, ותחילת תקופת הקורונה שמתאפיינת בהחלפת צריכה בעסקים ובמוסדות בצריכה ביתית. סביר להניח שבנתונים השנתיים מגמה זו תתגבר".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות