ברז מים

תוקם ועדה לבדיקת חשבונות המים בבת ים בראשות שופטת בדימוס

בת ים הולכת בעקבות ראשון לציון השכנה, אלא שלגמרי לא בטוח שוועדת הבדיקה תמצא תקלה כסיבה לחשבונות המים הגבוהים באחרונה

פורסם בתאריך: 21.10.20 17:59

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הודיע על הקמת ועדה שתבדוק את חשבונות המים בבת ים, בעקבות העלייה המשמעותית בדרישות התשלום בחודש האחרון. ההחלטה התקבלה בשיתוף יו"ר דירקטוריון תאגיד המים, איציק דריקס.

בראש ועדת בדיקה תעמוד השופטת בדימוס שרה פריש, והיא תכלול גם רואה חשבון מקצועי. בכך מצטרפת בת ים לראשון לציון השכנה שבה הודיע ראש העירייה, רז קינסטליך, כי השופט בדימוס, בנימין ארבל, המומחה בגישור, יבדוק את תלונות התושבים בנוגע לחשבונות המים.



הוועדה תבדוק ארבע אפשרויות לחשבונות החריגים: צריכה מוגברת של התושבים בעקבות השהות הממושכת בבית, נזילה, תקלה בשעונים ותקלה בעריכת החשבון. אולם כפי שמסתמן הסיבה לחשבונות הגבוהים היא השהייה הממושכת בבתים בעקבות הסגר והגבלת התנועה בשל הקורונה.

במקביל פנה ברוט לשר המים זאב אלקין, וביקש להגדיל את מכסת המים המסובסדים הניתנת לכל משפחה בתקופת הקורונה. גם נושא זה הועלה באחרונה על ידי קינסטליך שפנה בנושא לרשות המים והסביר כי בעקבות השהייה הממושכת בבתים בשל הקורונה, עלתה צריכת המים הביתית.

ברוט ודריקס ציינו כי בתאגיד המים הפועל בעיר ישנו צוות מסור של עובדים ואין בוועדה הבעת אי אמון בעבודתם, כאשר המטרה היא לבצע בדיקה בלתי תלויה.

ברוט ודריקס מסרו: "יש לנו אמון מלא בעובדי התאגיד, אך סוגיית החשבונות הגבוהים חייבת להיבדק בידי גורם אובייקטיבי. אם אכן מדובר בצריכה גבוהה יותר, הציבור צריך לשמוע זאת מגורם מקצועי בלתי תלוי ולא מהתאגיד עצמו בגלל הפערים הגבוהים בתשלומים".

ברוט אף הוסיף כי "בתקופה הזו ראוי שהממשלה תגדיל את הסבסוד במים לכל משפחה, בפרט בשל הסגר בו היינו בשבועות האחרונים. אני פועל בנושא זה גם במסגרת הנהלת מרכז השלטון המקומי".

דריקס, המשמש גם כמשנה לראש העירייה ויהיה אמון על מתן התשובות מהתאגיד לתושבים, ציין כי "אנחנו מובילים מהלכים בשקיפות מלאה, וגם הפעם נדאג שמסקנות השופטת יפורסמו לציבור מיד עם מסירתם לתאגיד".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות