בעקבות גל השריפות – כך תמנעו את המקרה הבא:

רשות הכבאות והצלה מפרסמת שורה של הנחיות והמלצות למניעת שריפה ומזמינה את התושבים לקבל הדרכה אישית

פורסם בתאריך: 14.10.20 14:17

בחודשים האחרונים מתמודדים לוחמי האש עם גל שריפות בדירות מגורים בבת ים. כדי למנוע את המקרה הבא, החליטו ברשות כבאות והצלה לפרסם ולחדד את ההמלצות וההנחיות שיכולות להציל חיים. כמו כן, מזמינים את ועדי הבתים בבת ים, חולון והאזור לקבל הדרכה אישית לדיירים.



שורה של מקרי שריפות קשים התרחשו בתקופה האחרונה, וביניהם, שריפה שפרצה בחצר סמוך לבניין ברחוב קק"ל בחודש ספטמבר האחרון. האירוע התרחש בערב ראש השנה ובו נשרף ביתו של מנשה ששון בן ה-73. כוחות כיבוי האש שהגיעו לזירה, השתלטו על השריפה שכילתה את כל תכולת הבית. בחקירת נסיבות האירוע עלה כי מדובר ברשלנות שגרמה לשריפה בשלוש דירות בבניין.

ששון עצמו נאלץ לעזוב את ביתו ומצא את עצמו ללא קורת גג. מאז הוא ישן על ספסלים בגינות ציבוריות. "ברגע אחד הוא מצא את עצמו בלי בית", מספר קרוב משפחתו של ששון, "הבית כולו נשרף. בימים הראשונים הוא ישן אצלנו ואצל חברים, ולאחר שסיפורו פורסם, קיבלנו מאות פניות מאנשים טובים שנרתמו לעזור".

ברשות כבאות והצלה החליטו להילחם בתופעה והחלו במיזם, אותו מלווה לוחמת האש איריס פלח, שנפגשת עם התושבים ומסבירה להם כיצד למנוע את השריפה הבאה. בשיחה עם התושבים היא מתארת את הפעולות שיש לבצע בזמן שפורצת דלקה ומה החשיבות בשמירה על חלל ציבורי נקי מאחסון שמהווה סכנה בשעת שריפה.

כמו כן, היא מסבירה כיצד ניתן לטפל ולשמור על לוחות החשמל שממוקמים בחלל הציבורי, הסכנות הקיימות בשימוש במוצרי החשמל ללא תקן ישראלי שנמצאים כמעט בכל בית והתקנת גלאי עשן שהוכח כמציל חיים בשעת שריפה.

השירות ניתן ללא תשלום וועדי בתים שמעוניינים לקבל הדרכה, יכולים לפנות לכתובת המייל [email protected] ולציין עבור איריס פלח, מחלקת הסברה והדרכה תחנה אזורית חולון.

בנוסף לאירוע השריפה בקק"ל, בכל יום ובעיקר בימי החורף פורצות דלקות בבתים כמעט מדי יום, לכן בכבאות והצלה לישראל ממליצים לנהוג על פי ההנחיות וההמלצות הבאות:

  • אחסנה רבה מתחת למבנה אינה מומלצת בעת שריפה, יכולה להתלקח ולחסום מעברי כניסה/ יציאה למבנה.
  • מעברי מילוט במבנה צריכים להיות נגישים ופנויים ליציאה מהירה בעת אירוע חירום.
  • אחסנה בחדרי המדרגות או במבואות המבנה אסורה בהחלט.
  • מומלץ לפני החורף/קיץ לבצע גיזום מסביב למבנה
  • יש לתחזק ולהנגיש את ציוד הכיבוי שיתן מענה בעת אירוע חירום.
  • מומלץ בכל בית לרכוש מטפה כיבוי ולהתקין גלאי עשן.
  • גלאי עשן מציל חיים מוצלח בזמן
  • במקרה של חירום חייגו 102 ללוחמי האש.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות