לא רק דולפין מת: דג נדיר מסוג אבו נפחא נפלט לחוף בת ים

שעות לאחר שנמצא הדולפין המת, נראה בחופים הדג הרעיל שמאוד נדיר באזור

פורסם בתאריך: 24.9.20 17:26

אתמול (רביעי) היה יום מפתיע במיוחד בחופי בת ים, כאשר בשעות הבוקר דיווחנו כאן ב"השקמה בת ים" על דולפין מת שנפלט לחוף הסלע לאחר שנתפס ברשת דייגים. זמן קצר לאחר מכן המבקרים הבודדים שטיילו אתמול בחוף הים תיעדו דג נדיר שהגיע לאזור: דג רעיל מסוג אבו נפחא שנצפה בחוף הדקלים בעיר.



הדג, שנראה שונה בנוף הדגה הבת ימית נצפה לראשונה בחופי בת ים בדיוק לפני שנה בחוף הריבייה והופעתו גרמה לסקרנות רבה. לא רבים יודעים כי מדובר בדג רעיל ומסוכן מאוד לבני אדם ויצורים חיים, השייך למשפחה של דגים המכילים רעלן. אכילה ממנו עלולה לגרום לשיתוק ולמוות.

בשנת 2011 דווח על אירוע חריג בו דייג יפואי לכד את דג האבו נפחא, וכיוון שלא ידע שמדובר בדג רעיל אכל ממנו. הוא נפגע באופן קשה ואף לקה בתרדמת, וניצל בזכות תושיית הרופאים בבית החולים וולפסון שטיפלו בנוגדן הרעלן שבגופו והצילו את חייו.

הדג נפוץ בעיקר באזור חיפה והקריות, שם הדייגים אשר מעלים אותו ברשת. הדייגים מסבירים כי מדובר בדג פולש, המגיע מתעלת סואץ, וכי הגעתו גורמת לנזקים איומים לדגה, לאלמוגים כשבדרכו הוא הורס את כל אשר הוא נתקל בו.

בעולם נחשב הדג למעדן, אולם בשל רעילותו ישנם שפים בודדים ברחבי העולם אשר המתמחים בהכנתו. ביפן כ-50 אנשים מתים מדי שנה כתוצאה מטיפול לא נכון בדג המסוכן.
חשוב לציין כי שחייה או נגיעה בדג אינה מסוכנת, וכך למעשה, כל עוד לא אכלתם את הדג, לא נשקפת סכנה לחייכם, אולם רצוי להיות מודעים למראהו החיצוני כדי להימנע מטעויות בזיהוי.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות