אבו נפחא. צילום: דוברות עיריית בת ים
אבו נפחא. צילום: דוברות עיריית בת ים

זהירות: דג רעיל מסוג אבו נפחא נראה בחוף בבת ים

בעולם נחשב הדג למעדן אולם בשל רעילותו ישנם שפים בודדים ברחבי העולם אשר המתמחים בהכנתו

פורסם בתאריך: 7.10.19 11:40

אתמול (ראשון) נמצא דג רעיל מסוג אבו נפחא בחוף הריביירה בעיר.

רבים לא יודעים שמדובר בדג רעיל ומסוכן מאוד לבני אדם ויצורים חיים, השייך למשפחה של דגים המכילים רעלן שעובד על מערכת העצבים המרכזית וההיקפית, ואכילה מהדג עלולה להביא לשיתוק ולמוות.



הדג נפוץ בעיקר באזור חיפה והקריות שם נוהגים דייגים רבים אשר מעלים אותו ברשת, להוציא אותו מהים ועם כל הצער שבמעשה, לגרום למותו, שכן מדובר בדג פולש, המגיע מתעלת סואץ, הגורם נזקים איומים לדגה, לאלמוגים והורס את כל אשר הוא נתקל בו בדרכו.

בשנת 2011 דייג יפואי לכד את דג האבו נפחא, וכיוון שלא ידע שמדובר בדג רעיל אכל ממנו. הוא נפגע באופן קשה ואף לקה בתרדמת, וניצל בזכות תושיית הרופאים בבית החולים וולפסון שטיפלו בנוגדן הרעלן שבגופו, וכך ניצלו חייו.

בעולם נחשב הדג למעדן אולם בשל רעילותו ישנם שפים בודדים ברחבי העולם אשר המתמחים בהכנתו. ביפן מתים כ-50 אנשים מדי שנה כתוצאה מטיפול לא נכון בדג המסוכן.

אולם חשוב לציין כי שחייה או נגיעה בדג אינה מסוכנת, וכך למעשה, כל עוד לא אכלתם את הדג, לא נשקפת סכנה לחייכם, אולם רצוי להיות מודעים למראהו החיצוני כדי להימנע מטעויות בזיהוי.

ביליתם בים ונתקלתם בדג במהלך צעידה? אל תגעו בו. אם דגתם במקרה את הדג שבתמונה, היזהרו לא לטעות ולא להכניסו לצלחת שלכם, והתקשרו למוקד 107 של העיריה לדיווח והמשך טיפול.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מנש

    כן כל יום אני הולך בים ורואה את המפלצת הזאת. ושאני רואה אותה המחשבה הראשונה שלי זה לקחת אותה הביתה ולטגן אותה

  2. אדם

    היום דגתי דג כזה באורך כה50 סמ בעכו הצלחתי להביא את הדג לסלעים הוא התהפך וברח לים וקרע לי את החוט הוא היה בגודל של פגז של טנק

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות