צביקה ברוט: "הזכות להפגין חשובה בדיוק כמו הזכות להתפלל"

המדינה הציגה מתווה המשווה בין מספרי המפגינים לבין מספרי המתפללים בשטחים הפתוחים

פורסם בתאריך: 21.9.20 10:47

בעקבות הבג"צ להשוואת מספרי המפגינים והמתפללים שהוגש על ידי ראש עיריית בת ים ושני ראשי הערים נוספים, המדינה הציגה מתווה המשווה בין מספרי המפגינים למתפללים בשטחים הפתוחים.



הבג"צ הוגש בהובלת ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יחד עם ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט וראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן. זאת על רקע החלטת הממשלה לבצע סגר ולהגביל את בעלי העסקים ואת מספרי המתפללים בערים.

"המדינה ביקשה מבעלי העסקים והמתפללים לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר להם מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את העסק שלהם – אך במקביל היא אישרה לעשרת אלפים מפגינים להגיע מדי שבוע בניגוד לכללי הקורונה להפגין בבלפור", אומר ברוט.

העתירה, אשר הוגשה על ידי עו"ד אילן בומבך, ביקשה מבג"צ לקבוע כי שתי הזכויות – הזכות להפגין והזכות להתפלל – הן זכויות שוות, ויש לקבוע כללים אחידים, הן להפגנות והן לתפילות בשטחים פתוחים.

לדברי העותרים, ברוט, שוחט ושטרן, הנימוק לעתירה היה להחזיר את אמון הציבור בממשלה ולהעלות את מספר המקפידים על הנחיות הקורונה.

ברוט מברך על על מתווה ההפגנות שפרסמה המדינה ואומר: "אני שמח שמשרד המשפטים קיבל את עמדתנו. זה היה צריך לקרות מזמן ובלי שנצטרך ללכת לבג״צ, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. המדינה הבינה שאי אפשר לעשות איפה ואיפה בין קהלים שונים, וצריך גזירה שווה לגבי כל ההתקהלויות במרחב הציבורי".

"הזכות להפגין חשובה בדיוק כמו הזכות להתפלל. בשני המקרים הציבור יוכל לממש את זכותו אבל יהיה חייב להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בצורה שווה וזהה. ההחלטה הזו תביא לחיזוק האמון של הציבור בהנחיות הממשלה לגבי הקורונה, כי יותר לא נראה אפליה בין התקהלות להתקהלות. מעכשיו יהיה דין אחד לכולם, במטרה להביא לצמצום התחלואה", מוסיף ברוט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שש

    נכון צביקה אבל האם הקורונה עומדת בפתח מקום המפגינים ולא נכנסת להפגנות?

  2. מירי

    עונדים על המקח כאילו שמדובר באיזה עסק כספי. מדובר בחיי אדם. ומי שגרם למצב התחלואה כיום אלה ההתכנסויות והחתונות ההמוניות במגזרים החרדים, והערבים. אלה גם עיקר מסת החולים כיום. בתי הכנסת מהווים מוקד הדבקה מספר 1 במגזר היהודי. אז על איזה שיוויון וצדק אתם מדברים בכלל

  3. רז

    צביקה ברוט אם כל נכבוד לחוקה ויש זאת להפגין.
    לא במצב שהמדינה נימצאת בשעת חרום.ההפגנות יכולות לחכות עד שהמגיפה תעבור.
    או עד שיימצא תרופה.
    בייבי אני מתחננת טלייך אל תספור אף אחד.
    סגור את המדינה.
    עד יעבור החולי.ןשאף אחד לא ייסחוט אותך.בגדול גם הדתיים צודקים.
    הפגנות כן להתפלל לא.
    אל תתרגש ליברמן קיבל כבר את המכה שלו.
    בגלל זה הוא לא מפחד מהקורונה.
    אבל היא מחכה לו.

  4. ארגוב רן

    אל צביקה ברוט כל תלמיד שנכנס וכלל המורים אמאות אבות שרתים לבדוק בהקפדה מי שיש לו חום וככה נמנע הדבקה דגש בהקפדה לו לתת לאף אחד לא יתכן שכל אדם שנכנס ידביק 100 תלמידים ותלמידות רצוי לעשות על כל דבר ולטפל ברצינות בבתיי הספר גן ילדים וכל מה שקשור לחינוך מקוה שתטפל בזה ראש העיר ברוט בבתים

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות