בית הכנסת אילוסטרציה מתפללים
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

צביקה ברוט עתר לבג"ץ: "להשוות בין המתפללים למפגינים"

צביקה ברוט יחד עם ראשי ערים נוספים טוענים כי אינם יכולים לעמוד מול ציבור המתפללים ולהגביל אותם בשעה שמאפשרות הפגנות כרגיל

פורסם בתאריך: 16.9.20 13:44

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יחד עם ראשי ערים נוספים, הגישו היום (רביעי) עתירה לבג"ץ בדרישה להשוות בין כמות המתפללים בשטחים הפתוחים לבין כמות המפגינים. ראשי הערים הדגישו כי העתירה אינה מתייחסת רק לתקופת הסגר, אלא גם להמשך שגרת הקורונה.

העתירה, שעליה חתומים ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט וראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, הוגשה בעקבות החלטת הממשלה לבצע סגר ולהגביל את בעלי העסקים ואת מספר המתפללים גם בשטחים הפתוחים. ראשי הערים טוענים כי המדינה מבקשת מראשי הערים לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את העסק שלהם, אך מנגד היא מאפשרת לעשרת אלפים מפגינים להגיע מדי שבוע לירושלים ולהתקהל בניגוד לכללי הקורונה.



עוד טוענים ראשי הערים כי תושבים רבים מסרבים בשל כך להקשיב להנחיות הקורונה, והם זועמים על כך שהמדינה מאפשרת למפגינים להתכנס ללא מגבלות ובאופן חופשי. העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד אילן בומבך, מבקשת מבג"ץ לקבוע כי שתי הזכויות: הזכות להפגין והזכות להתפלל ויש לקבוע כללים אחידים הן להפגנות והן לתפילות בשטחים פתוחים.

צילום: ראובן קופיצ׳ינסקי

צילום: ראובן קופיצ׳ינסקי

לדברי העותרים מטרתם היא לנסות ולהחזיר את אמון הציבור בממשלה ולגרום לציבור להקפיד על ההנחיות. "אנחנו במדינה דמוקרטית וחשוב מאד לאפשר הפגנות למי שרוצה בכך", אומר ברוט, "אלא שבאותה מידה יש לאפשר גם את התפילות באוויר הפתוח באותם התנאים. יש להגביל את מספר המשתתפים בשני המקומות בצורה זהה או לחילופין לאפשר את שניהם באופן זהה. אי אפשר לעשות איפה ואיפה, שפוגעת באופן אנוש באמון הציבור במדינה בתקופה כל כך קריטית".

 עוד הוסיף ברוט כי "אנחנו עומדים בחזית מול התושבים, וצריכים להסביר להם את ההגבלות של הממשלה. אלא שבכל שבוע התושבים זועמים כשהם נאלצים לוותר על תפילות במניין או להפסיד לקוחות בבתי העסק שלהם, בזמן שהממשלה מאפשרת למפגינים לפעול באופן חופשי. אם המדינה רוצה שהציבור ייקח אותה ברצינות, עליה לקבל החלטות הגיוניות ואחידות, ולא לזגזג. אם הממשלה החליטה לסגור כעת את חופי הים, לאסור הופעות ולצמצם מאד את התפילות באוויר הפתוח בגלל סכנה בריאותית – אז לא ייתכן שההפגנות יוכלו להימשך כאילו הסכנה אינה קיימת".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות