קורונה
יוסי היזמי עם ארוחה לשבת

היוזמה של הצעיר מבת ים כובשת את ישראל

יוסי היזמי, בן ה-26, הוביל עם התפרצות הקורונה את הפרויקט "בת-ימים מבשלים לבת-ימים", שאומץ על ידי ערים נוספות

פורסם בתאריך: 27.7.20 15:17

לאחר שנחל במהלך ארבעת החודשים הצלחה רבה ברחבי בת ים, מיזם חלוקת מנות האוכל לקשישים מבודדים שהחל עם משבר הקורונה, מתרחב לכל הארץ.

עם התפשטות הקורונה, במהלך הגל הראשון בחודש מרץ, החל יוסי היזמי בן 26 מבת ים, במיזם "בת-ימים מבשלים לבת-ימים": בישול אוכל לשבת וחלוקתו אל בתיהם של מבודדים נזקקים, בהם קשישים רבים. ירון לוי, המשנה לראש העירייה, הצטרף גם הוא ליוזמה ולקח חלק בקידומה ברחבי העיר. "בשנים האחרונות אני משתדל להתנדב בקהילה כמה שיותר. בחמישי האחרון חשבנו על האנשים שלא יכולים לצאת מהבית לקניות בגלל המגבלות החדשות והחלטנו לעשות משהו סמלי וקהילתי", סיפר יוסי ל"השקמה בת ים".



כעת, משנחל הצלחה רבה בתוך העיר, מתרחב המיזם אל ערים נוספות בארץ, בהן ראשון לציון, כפר סבא, רעננה, ורחובות. כיום פועלות כמה עשרות משפחות מתנדבות אשר מבשלות ארוחות שבת ביתיות עבור הנזקקים, ועוד כמה עשרות מתנדבים אשר פועלים כשליחים.

"בגדול המיזם הזה התחיל בין לילה והפך למשהו גדול", אומר היזמי ל"השקמה בת ים", "כמות הפניות שקיבלתי הייתה פסיכית. לא ציפיתו לזה וגם לא חשבתי שאמשיך אותו כל כך הרבה. עוד ועוד אנשים הצטרפו אליו וזה נהיה משהו גדול".

"יש לי משפחות שמבשלות באופן קבוע, ויש כאן אנשים שמתנדבים על בסיס קבוע ומנגנון של שלחים", מוסיף היזמי, "גם במהלך התקופה האחרונה נוצר קשר עם מספר עמותות אשר אליהן מועברים עודפי המזון שמועברים למשפחות נזקקות".

היזמי נזכר באירוע משמעותי שקרה בתחילת הגל הראשון, בו נקרא לעזור לקשיש שנשאר בביתי ללא מזון, רגע לפני כניסת השבת. "בשיא הגל הראשון קיבלתי פניה מהמוקד העירוני של בת ים על קשיש שכמה ימים לא אכל. קבילי את זה ביום ששי בדקה ה-90, רגע לפני שנכנסה שבת. כבר סיימתי לחלק את כל מנות המזון, ורגע לפני כניסת השבת קיבלתי את הפנייה. אמרתי שאין מצב שנשאיר אותו בלי אוכל. פתאום המתנדבים שלי אמר לי שהוא בשל המון אוכל שאין לו מה לעשות אתו. אמרתי לו שמשמיים קיבלתי את הפנייה הזו. מסרתי לבן אדם את הכול וזו הייתה התרגשות מטורפת".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניקי

    כן ירבו אנשים כמוהו בעולם אמן .יש אנשים שמחפשים לעשות טוב ללא רווח או תמורה והוא אחד מהם כל הכבוד לו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות