סיר
סיר

לא משאירים אף קשיש רעב: "בת-ימים מבשלים לבת-ימים"

צעיר מבת ים עומד מאחורי היוזמה: בכל שישי התושבים יבשלו סיר נוסף לארוחת השבת, שאותו יעבירו לקשישים ולנזקקים בעיר, הסגורים בבתיהם

פורסם בתאריך: 23.3.20 18:22

תושב מבת ים פתח ביוזמה: בכל יום שישי התושבים יבשלו סיר נוסף לארוחת השבת, שאותו יעבירו לקשישים ולנזקקים בעיר, שנמצאים בהסגר בביתם בעקבות הנחיות משרד הבריאות.

יוסי היזמי בן ה-26 מבת ים, שעומד מאחורי היוזמה הצליח לרתום לקידום הפרויקט גם את ירון לוי, המשנה לראש העירייה. "בשנים האחרונות אני משתדל להתנדב בקהילה כמה שיותר. בחמישי האחרון חשבנו על האנשים שלא יכולים לצאת מהבית לקניות בגלל המגבלות החדשות והחלטנו לעשות משהו סמלי וקהילתי", מספר יוסי ל"השקמה בת ים".

"המיזם פונה למשפחה שמבשלת ארוחת שישי ומעוניינת לבשל סיר נוסף לקשישים שלא יכולים לצאת מהבית או למשפחות נזקקות. העלנו אתר עם אופציה להירשם להכנת תבשיל או לחלופין לקבלת תבשיל. עד כה נרשמו מאות אנשים".



יוסי מספר שהרעיון נולד כדי לחבר בין האנשים שרוצים לתרום ולבשל לבין אנשים שזקוקים לעזרה. "הרעיון פשוט ואמיתי, והמשפחה שמבשלת את הסיר הנוסף מקבלת כתובת וטלפון ורק צריכה להניח את האוכל מחוץ לדלת. אין הנחיות וכל אחד יכול להכין מה שרוצה, אפילו קינוחים".

קורונה

בת ימים מבשלים לבת ימים

 

האם אין חשש בריאותי, שאדם שבישל נדבק בלא ידיעתו ועשוי להדביק את מקבל?

"אותם אנשים שיקבלו את הסירים, צריכים להרים אותו עם כפפות ולהעביר את המזון לכלי אחר, ולחמם אותו בטמפרטורה של למעלה מ-60 מעלות – כדי לחסל את הנגיף, במקרה שקיים", מסביר יוסי ומציין כי "אלה גם הוראות משרד הבריאות".

מקבלים את הסיר בחזרה?

"כדי להימנע מהגעה נוספת למקום, רוב האנשים מעדיפים לשלוח את האוכל בקופסאות פלסטיק, או במגשי אלומיניום".

קורונה

יוסי היזמי עם ארוחה לשבת

יוסי מציין כי מאחורי היוזמה לא עומדת עמותה או מיזם שדורש תקציבים גדולים, "מדובר בטוב ליבם של האנשים. זה מיזם בו האנשים תלויים אחד בשני. מי שבוחר להתנדב ולבשל בסך הכל צריך להניח את התבשיל מחוץ לדלת. יש פה הירתמות קהילתית רחבה ומרגשת".

בין התושבים שהצטרפו ליוזמה לבשל סיר נוסף, הוא לא אחר מראש העירייה צביקה ברוט, שהעלה פוסט לפייסבוק בשישי האחרון, שבו כתב: "אחרי ימים ולילות ארוכים של ניהול העיר סביב משבר הקורונה, הגיע האתגר האמיתי. הצטרפתי בשמחה למיזם 'בת ימים מבשלים לבת ימים', שבו כולנו דואגים למשפחות שזקוקות לעזרה עם הבישולים לשבת".

קורונה

צביקה ברוט עם סיר נוסף לארוחת שבת

 

המשנה לראש העירייה, ירון לוי, סיפר:  "יוסי פנה אלי וביחד חשבנו על דרך לעזור לציבור שזקוק לכך, זאת לצד המאמצים האדירים שהעירייה עושה עבור האזרחים הוותיקים בחלוקת המזון וזאת הייתה הזדמנות מצוינת גם לרתום את הציבור לפעילות התנדבותית עבור הקהילה.

"כמי שמתעסק ביזמות חברתית בשנים האחרונות אני מבין את החשיבות והכוח שיש לחברה ליצור, לשתף ולהירתם במצבים כאלה. אנחנו עדים לכך שהציבור הבת ימי נענה ליוזמה. חשוב לציין שהעירייה פועלת ברמה העירונית למען הנזקקים, אבל כפי שזה נראה המשבר הזה גדול מאוד, וכל הירתמות של תושב העיר תוסיף ותעזור לכך שכל קשיש בעיר יקבל אוכל. זה הזמן שלנו להירתם עבור האזרחים הוותיקים המוגדרים כקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר", אמר לוי.

אם גם אתם רוצים להתנדב ולבשל למשפחה, או לקבל תבשיל, אפשר להירשם באתר כאן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הגר

    כח הכבוד כך רואים שעדיין יש אנשים יפים בארץ ישראל שערבים זה לזה. כל הכבוד.יוזמה מבורכת ישר כח

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות