בוזגלו
בוזגלו

"אנשים שהתפרנסו הגיעו לפת לחם וכבר אין להם ממי לבקש אוכל"

איש העסקים גבריאל בוזגלו, שפתח שוק ירקות ופירות חינם לנזקקים, מספר על ביקוש שיא ונזכר בילדה שמחאה כפיים מול שפע המזון ולא הפסיקה להודות למתנדבים

פורסם בתאריך: 26.7.20 15:40

איש העסקים גבריאל בוזגלו, שפתח שוק ירקות ופירות חינם אין כסף לתושבי העיר, החל ביום חמישי האחרון לארוז את הפירות והירקות, כדי למנוע התקהלות לנוכח ביקוש שיא מצד נזקקים בעיר שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות משבר הקורונה.



כפי שפורסם ב"השקמה בת ים" איש העסקים גבריאל בוזגלו, שפתח לפני כחודשיים חנות ענק של מותגים במטרה לעזור לנזקקים, מפעיל בשבועות האחרונים שוק פירות וירקות המחולקים חינם לנזקקים. השוק פועל במתחם הצמוד לחנות הבגדים, מדי יום חמישי, החל מ-09:30 בבוקר ועד שעות אחר הצהריים. השוק וחנות הבגדים נמצאים במתנ"ס גאולים, רחוב ניצנה 19 בבת ים.

בעקבות משבר הקורונה והמצוקה הכלכלית הביקוש לירקות ופירות גובר מדי שבוע, כאשר ביום חמישי האחרון החליט בוזגלו שבמקום שוק פתוח, מתנדבים יארזו סלי מזון. "כדי לשמור על הקהל ועל המתנדבים מפני הדבקה, עברנו לשיטת חלוקה שונה עד שתיגמר הקורונה", הסביר בוזגלו, "בשבוע שעבר הגיעו אלינו יותר מ-700 משפחות. מדובר בנתון שיא, הדוחק בעקבות הקורונה הכריח אותנו לעשות חישוב מסלול מחדש ולהחליט על אריזת המזון כדי לא לסכן אף אחד".

בוזגלו שרואה מקרוב את המצוקה הקשה, מספר: "הרבה אנשים שהתפרנסו והיו להם הכנסות הגיעו למצב של פת לחם. מדובר באנשים שפתאום נהיה להם חור, הם עבדו קודם והצליחו להתפרנס ולהישאר עם הראש מעל המים ופתאום אין מאיפה להביא אוכל הביתה. פשוט ככה", הוא אומר, "בפעם האחרונה, שעה לפני הפתיחה, עמדו פה בחוץ יותר מ-200 אנשים. זה היה מחזה נורא, לאנשים אין מה לאכול חד וחלק".

איך עומדים בזה?

"זה לא פשוט מדובר בכמויות מטורפות של אוכל. השבוע הבאנו ארבע משאיות שפרקו סחורה ואחרי החלוקה לא נשאר כלום. אנשים כבר לא יודעים כבר ממי לבקש, ואין ברירה צריך לתת אוכל לילדים. גם מצד התורמים חלה ירידה. אחד מהמתנדבים שהיה מעביר לי סלי מזון, אמר לי: 'עוד מעט אני אצטרך לבקש ממך סל מזון'. הקורונה הרגה את כולם".

בין המראות הלא קלים והסיפורים האישיים המרגשים, נתקל בוזגלו בילדה נזקקת שמחאה כפיים בהתרגשות מול שפע הירקות והפירות. "נכנסה אימא עם שני ילדים, והילדה נעמדה מול הדוכנים ומחאה כפיים והתחילה לומר לנו בחיוך 'תודה רבה. תודה רבה'. אתה רואה את המחזה הזה  של ילדה שעומדת מול השפע וכל הפנים שלה מלאים באור ואת מבין מה המצב שלהם בבית. הייתי חייב לצלם את התמונה הזו כדי להזכיר לעצמי למה אנחנו עושים את כל זה מדי שבוע".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות