ראש עיריית בת ים צביקה ברוט
צביקה ברוט. צילום: מורן בן זכאי

התפרצות קורונה בבת ים: בממשלה החליטו לחכות יום נוסף כדי להחליט האם להטיל סגר מלא על העיר

למרות הגידול המשמעותי במספר הנדבקים בישיבת הממשלה בשלב זה הוחלט כי לא יוטל סגר על בת ים. החלטה סופית תתקבל מחר- במידה והתחלואה תתגבר

פורסם בתאריך: 23.6.20 19:57

לאחר דיון בממשלה שהתקיים בשעה האחרונה, הוחלט כי בשונה משכונות מסוימות בטבריה ובאלעד, בבת ים לא יוטל סגר. על פי נתוני הממשלה, כיום ישנם 159 חולים, מספר גבוה יחסית, וגם גידול משמעותי של כשמונה אחוזים. יחד עם זאת, ייתכן שההחלטה על הגבלות בעיר תידחה ליום אחר, זאת מכיוון שהתחלואה מפוזרת ואין דרך לבודד שכונות ספציפיות כמוקד תחלואה.  הבוקר (שלישי) ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, פנה למל"ל בבקשה לאסור שהייה בחופי הרחצה. ברוט הסביר כי נדרשות הגבלות במרחב הציבורי, לצד הגברת האכיפה, על מנת למנוע המשך התפשטות בעיר.



בבת ים דווחו השבוע על עלייה מדאיגה במספר החולים המאובחנים, זאת לאחר תקופה ארוכה שבה נחשבה העיר לירוקה עם מספר חולים נמוך. בעירייה העריכו כי העלייה בתחלואה נובעת מהתפרצות נקודתית באחד הסופרמרקטים בעיר בשבוע שעבר, וכן מהדבקות בחופי הים אליהם מגיעים עשרות אלפי מתרחצים בכל סוף שבוע.

בשעות הצהריים קיימו ברוט ומנכ"ל המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר ענת אנגל, שידור מיוחד בפייסבוק, בו התייחסו לנתונים המדאיגים. "ללא שיתוף הפעולה שלם זה לא ייעצר. אנחנו מקפידים על איסור התקהלויות עם השוטרים והפקחים. אנשים מזלזלים בהוראות והולכים ללא מסכות ומתקהלים בחוף", אמר ברוט, "צריך הרבה הלך רוח, זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה לפחות. אנחנו צריכים ללמוד לחיות סביב הקורונה ללא סגרים. כרגע אנחנו עוקבים אחרי הנתונים ונראה אם נצטרך להטיל מגבלות נוספות".

ד"ר אנגל סיפרה כי כיום מאושפזים בוולפסון 17 חולי קורונה, והוסיפה: "אני מבקשת מכל האנשים שאמורים להגיע לבדיקה בבתי החולים, להמשיך ולהגיע ולא לחשוש. יש לנו אמצעי מיגון על החולים והצוותים שלנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יחתיכת סתום

    מה קשור חוףף ים. ??? מה עם קניונים פאבים טיילת וכו'?? לפחות בים אל תגעו

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות