ייצוב המצוק

עיריית בת ים תנצל את הסגר על חוף הים כדי לשקם את המצוקים

העבודות צפויות להמשך כחצי שנה. ברוט: "מצוק חוף הים נמצא בסכנת קריסה כבר שנים ארוכות"

פורסם בתאריך: 23.4.20 14:38

עיריית בת-ים החלה השבוע בעבודות לשיקום וייצוב המצוקים לאורך חופי העיר אשר יתבצעו בשיאן בארבעה מוקדים. בחודש דצמבר אשתקד אישרה הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית, את התוכנית החדשה לשיקום וייצוב המצוק ומיד לאחר אישור זה עברה התוכנית להליך מהיר של אישורים להוצאת היתר לתחילת העבודות.



החלק הראשון של עבודות השיקום יתחיל במצוק הממוקם מדרם לחוף הסלע, בין הרחובות יוספטל לז'בוטינסקי. בהמשך יתקימו העבודות בעוד שלושה מוקדים נוספים בהם התמוטט המצוק. העבודות שהיקפן מוערך בכ- 3 מליון שקל, צפויות להתבצע  במשך שישה חודשים.

עבודות הייצוב והשיקום יכללו בתוכן גם טיפול בניקוז מי הנגר (גשמים) בראש המצוק, קדיחת ברגי קרקע לתוך קיר המצוק וקביעת רשתות ייצוב למניעת גלישות קרקע. כמו כן תתקיים הסדרת הטופוגרפיה ושתילת צמחיה מקומית שתסייע בייצוב הקרקע .
התכנית לשיקום המצוק לוותה במסמך סביבתי ובניתוח אקולוגי וסקר ערכי טבע על מנת לשמור על ערכי הטבע ולמנוע מפגעים תוך כדי העבודה וכן לצורך החזרת המצב לקדמותו.

התמוטטות המצוק הנה חלק מתופעה טבעית נרחבת אשר מתרחשת בעוד חופים ברחבי הארץ. התמוטטות המצוקים נגרמת מפעילות הים והגלים, אולם באזורים עירוניים מהווה סכנה חמורה, כפי שקרה בבת ים.

ראש העיר, צביקה ברוט מסר: "אנו מנצלים את ימי הקורונה כדי לבצע עבודות תשתית, כשחוף הים סגור ממילא. מצוק חוף הים נמצא בסכנת קריסה כבר שנים ארוכות. עם כניסתי לתפקיד הנחייתי את כל הגורמים בעירייה כי בטיחות קודמת לכל, והקצתי את התקציב הדרוש לכך. היום, לאחר קבלת האישורים הנדרשים, אנו מתחילים את העבודות בפועל בשטח."

עוד הוסף ברוט כי" הסדרת מיצוב המצוק, היא אבן דרך חשובה בחידוש חופי הים היפים שלנו. הפתרון שאושר להסדרת בטיחות המצוק, יבטיח הן שמירה על הטבע הנפלא שלנו והן את המשך הנאתם של תושבי העיר ממה שיש לחופי בת ים להציע להם"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות