הדמיה באדיבות סטודיו נוף ואדריכלות
הדמיה באדיבות סטודיו נוף ואדריכלות

בעקבות סכנת קריסת טיילת בת ים: 3 מיליון שקלים יושקעו במיצוב המצוק

בחורף שעבר התריעו בעירייה מפני קריסת הטיילת. בחורף הנוכחי יתחילו העבודות שצפויות להימשך כחצי שנה

פורסם בתאריך: 22.12.19 13:27

הוועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית אישרה את תוכנית עיריית בת ים למיצוב המצוק, בהיקף של שלושה מיליון שקלים. העבודות צפויות להימשך כחצי שנה ונועדו להציל את הטיילת שנמצאת בסכנת קריסה.

בשנה האחרונה, בפרט בחורף שעבר, הזהירה עיריית בת ים מפני סכנת קריסה בטיילת בת ים כפי שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים". זאת, בעקבות הזנחת המצוק מזה כ-15 שנה. בעירייה אף הזהירו מפני סיכון חיי אדם. תוכנית המתאר הארצית, במסגרתה ישוקם המצוק, אמורה לתת מענה ולמנוע קריסה.

המצוק בטיילת בת ים הוכרז כמסוכן כבר לפני שנתיים, אלא שמומחים קבעו כי פעולות החיזוק אינן דחופות, ולכן נדחו אולם בשל נזקי מזג האוויר בחורף האחרון החליטו בעיריית בת ים כי יש לחזק את המצוק כבר בחורף הקרוב. כזכור, ביום העצמאות האחרון הודיע ברוט כי בעקבות מסוכנות הטיילת, שעומדת בסכנת קריסה, הבמות ימוקמו במיקומים שונים ואכן, הוזזו הבמות לאמפי, למתחם העיגול ולצד הדרומי של הטיילת.

"הנחייתי את כל הגורמים בעירייה כי בטיחות תושבי העיר קודמת לכל", מספר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט בעקבות אישור התוכנית. "הסדרת מיצוב המצוק, היא אבן דרך חשובה בהוצאה לפועל של מדיניות זו. לצד הסדרת בטיחות המצוק, הפתרון שאושר יבטיח את השמירה על הטבע והתושבים ימשיכו להינות ממה שיש לחופי בת ים להציע להם".

את האישור לעבודות במצוק העניקה הולחוף – הוועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית, בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר. במסגרת התוכנית פרסמה עיריית בת ים מכרז לתכנון וביצוע מיצוב המצוק, בהתאם לנדרש בתוכנית המתאר הארצית תמא/139/א. התכנון הנדרש, בחן את הפעולות הנדרשות לרבות מיצוב המצוק וניקוז מי הנגר וזאת לאור הידרדרותו של המצוק במשך השנים.

העבודות שהיקפן מוערך בכשלושה מיליון שקל, צפויות להיארך כחצי שנה והן ייחלו מיד בסיום הוצאת היתר הבנייה.

בעיריית בת ים מתכננים בהמשך שיתוף פעולה עם החברה הממשלתית לחופי הים התיכון, לצורך ביצוע תיקונים נרחבים גם בשוברי הגלים על מנת למנוע את נדידת החולות שפוגעים בחופי העיר מדי שנה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות