צילום: Inna Reznik / shutterstock.com

פסח בצל הקורונה: בבת ים ממליצים על אקונומיקה לביעור החמץ והגעלת הכלים

הרבנים בעיר מציעים לתושבים אלטרנטיבה ביתית: "השנה ביעור החמץ יהיה אמיתי מאין כמותו"

פורסם בתאריך: 3.4.20 08:50

הכנות לפסח בצל הקורונה: בשל המצב, עיריית בת ים מבטלת את עמדות ביעור החמץ והגעלת הכלים ברחבי העיר ומסבירה כיצד ניתן לעשות זאת בבית.



בכל שנה לקראת חג הפסח, מציבה עיריית בת ים עמדות מוסדרות לביעור חמץ ברחבי העיר והמועצה הדתית מפרסמת מיקומים להגעלת כלים. אך השנה, בשל הנחיות משרד הבריאות והחשש מהתקהלות ויציאה מהבית, הורה ראש העירייה, צביקה ברוט, בתיאום עם רבני העיר, לבטל את העמדות ולא לאפשר קיום הגעלת כלים או ביעור חמץ בשטחים ציבוריים.

לצד ביטול נקודות ביעור החמץ, רבני העיר שלחו לתושבים הנחיות לביצוע ביעור חמץ בבית, על ידי שפיכת אקונומיקה או חומר דומה שיפגום באוכל ולאחר מכן לזרוק אותו לפח – כתחליף לביעור החמץ בערב החג. גם הגעלת כלים תעשה רק בבית, והנחיות ברורות יופצו לציבור באמצעות המועצה הדתית ורב העיר.

כפי שדווח כאן ב"השקמה בת ים", גם למכירת החמץ נמצא פתרון דיגיטלי של מכירה דרך הווטסאפ. מהעירייה נמסר, כי בדומה למערכת החינוך הפועלת במתכונת דיגיטלית ולמחלקות העירייה אשר מתכנסות לישיבות רבות משתתפים בווידאו צ'אט, גם המועצה הדתית העירונית פועלת על מנת שתושבי בת ים יוכלו לשמור על הלכות חג הפסח הקרב ובא.

ראש העירייה, צביקה ברוט, מסר: "בצער גדול, אך מתוך החלטה שבריאות הציבור חשובה יותר מכל, החלטתי בשיתוף המועצה הדתית ובתיאום עם רבני העיר על סגירת מוקדי ביעור החמץ והגעלת הכלים לקראת הפסח. בדומה להחלטה שלנו על סגירת בתי הכנסת, שהצילה חיים, ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב עם גורמי המקצוע, בהתייעצות עם חברי הנהלת העיר, ובגיבוי הרב הראשי ורבני העיר, והמועצה הדתית".

ברוט הוסיף כי "כל מחלקות העירייה, המועצה הדתית והחברה לתרבות פנאי וספורט פועלות ללא הרף למציאת פתרונות מקצועיים ויצירתיים, על מנת לשמור על פעילות שגרתית ככל שאפשר בימים אלו, תוך מתן שירות מיטבי לתושבים גם בתקופה מורכבת זו ועל מנת שכל תושבי העיר יציינו את פסח כהלכתו".



אורי בוסקילה, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התרבות התורנית, התייחס להנחיות החדשות לקראת חג הפסח ואמר, "מה נשתנה הפסח הזה מכל הלילות? שפסח הזה כולנו עם יותר ענווה, עם צניעות. כמו המצה. המצה היא לא כזאת מנופחת, אנחנו לא מנופחים, אנחנו לא כאלה חזקים, אנחנו לא כאלה חכמים. פסח השנה יזכר בזכות הפרופורציות שהביא איתו. השנה ביעור החמץ יהיה אמיתי מאין כמותו. אנחנו פשוט מבינים שאנחנו לא כאלה גדולים חשובים ומנופחים. בסימן יציאת בני ישראל אומר לתושבי בת ים: עם ישראל חי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות