ליל הסדר
צילום: David Cohen/ shutterstock

בשל הסגר: המועצה דתית אישרה מכירת חמץ באמצעות הוואטסאפ

המועצה הדתית בבת ים הודיעה כי בעקבות החמרת ההגבלות, בפסח הזה ניתן יהיה למכור את החמץ גם בדרך אחרת

פורסם בתאריך: 27.3.20 09:00

בעקבות החמרת הנחיות משרד הבריאות וההוראה להימנע ממפגשים, ובשל העובדה כי בתי הכנסת סגורים, ניתן יהיה למכור את החמץ דרך הודעה בוואטסאפ, כך הודיעה המועצה הדתית בבת ים.

גם המנהג היהודי של מכירת החמץ לקראת חג הפסח, ישתנה השנה, לאחר שהרבנים הודיעו כי השנה ניתן יהיה לערוך סדר פסח ב-ZOOM.



מדי שנה נוהגים התושבים שאיפסנו בביתם מוצרי חמץ סגורים, להודיע על קיומם לאחד הרבנים של בתי הכנסת בעיר. כלל הרבנים בעיר מאגדים את הכתובות שנמסרו להם, ופונים לעירייה שתמכור לגוי את החמץ. במועצה הדתית בבת ים מתכוונים למרות משבר הקורונה, לקיים גם השנה את טקס מכירת החמץ לגוי, אולם במתכונת אחרת.

מכירת חמץ לגוי תתקיים בערב פסח, בשעה 10:45, שהיא השעה האחרונה בה אנשים יכולים למכור חמץ. המכירה תתקיים בבניין המועצה הדתית בנוכחות הרב הראשי של בת ים, הרב אליהו בר שלום.

בהודעות שנשלחו מהמועצה הדתית צוין כי "השנה אפשר למכור את החמץ גם בלי לצאת מהבית. מה עושים? שולחים בהודעה חוזרת שם מלא, כתובת, האם הבית בבעלותך או בשכירות, והיכן נמצא החמץ. עוד צוין כי "אם אתם שולחים עבור מישהו אחר נא לציין את שם וכתובת השולח/ת, והרבנות בת ים תמכור עבורכם את החמץ". לשליחת הודעה בוואטסאפ לחצו כאן.



יו"ר המועצה הדתית בבת ים, בנימין אלחרר, אומר: "אלה ימים שגם בשגרה, בכל שנה ושנה, הם העמוסים והמורכבים ביותר מבחינת ההיערכות הלוגיסטית של המועצה הדתית, השנה נוכח המצב זה הפך קשה פי כמה. אנו מצויים תדיר בין הרצון העז לספק את השירות לציבור בצורה הטובה ביותר לבין המחויבות להנחיות משרד הבריאות והצורך לשמור על בריאות הציבור. אי לכך אנו מנסים להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה גם ברמה הפרקטית ובעיקר ברמה ההלכתית מול רב העיר כדי למצוא את הדרכים הטובות ביותר להנגשת השירותים לתושב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות