צער דיכאון עצב
צילום אילוסטרציה: shutterstock.com / Andrzej Wilusz

אם לשניים מתחננת לעזרה: "הבית ריק. הילדים רעבים"

עמותות החסד אינן עומדות בעומס ולילד שפנה בבקשה לקבל אוכל נמסר שייכנס לרשימת המתנה

פורסם בתאריך: 11.3.20 15:49

לקראת חג הפסח העמותות בבת ים מדווחות על עומס רב בעקבות ריבוי פניות מנזקקים בעיר, ונראה כי לא מעט מהתושבים עלולים להישאר ללא ארוחה בחג הפסח. זאת, על אף מבצע איסוף המזון הענק ביוזמת עיריית בת ים, כפי שדווח מוקדם יותר כאן.

אחת מהמשפחות שזקוקה לעזרה דחופה היא של תושבת בת ים, נכה המתגוררת בדירת חדר עם שני ילדיה. "אין לנו מה לאכול בבית. הבן שלי רשם אותנו לכמה עמותות חסד בעיר, ובכולן יש רשימת המתנה", כך סיפרה.



האם היא נכה, החיה מקצבת הביטוח הלאומי, לאחר שעבר ניתוח לכריתת אצבעות רגלה בשל מחלת הסוכרת. קצבת הנכות עומדת על סך 4,000 שקל ורוב הכסף הולך על שכירות דירת חדר במרתף בניין באזור המצבה.

בכסף שנשאר היא מצליחה לקנות מעט מזון, שאינו מספיק לכל בני המשפחה. "הבטחתי לעצמי שבפסח הילדים יאכלו בשר. עכשיו אני רק מקווה שמישהו יתרום משהו ושיהיה לנו אוכל בליל הסדר", היא מספרת ומתארת מצב קשה: "הבית ריק. הילדים רעבים".

לדבריה בשל מצבה היא קיבלה זכאות לדיור ציבורי מחברת חלמיש, אך נאלצה לעזוב את הדירה לאחר שבן זוגה לשעבר פלש אליה. "קצבת הנכות שאני מקבלת מהביטוח הלאומי הייתה אמורה לשמש אותי רק כדי להתקיים ולקנות אוכל לילדים, אבל במקום זה אני נאלצת לשלם שכירות, כי פלשו לי לדירה הציבורית, ואין לי כסף לעורך דין".

לדבריה, הגורם המרכזי שהוביל אותה למצבה הקשה, הוא מערכת יחסים הרסנית שניהלה עם גבר לפני כשלוש שנים. "עשיתי טעות שעלתה לי ביוקר. לפני כשלוש שנים יצאתי עם בחור ערבי והכנסתי אותו ואת ילדיו לגור איתי בדירה של חלמיש. אבל מערכת היחסים בינינו הפכה לחולנית. ביקשתי שיעזוב, אבל הוא ניצל הזדמנות שלא הייתי בבית והחליף את המנעול. מאז, הוא גם הביא חברים שלו לגור בדירה, ואפילו חתם בשמי על מסמכים", היא מספרת בבכי.



"פניתי לחברת חלמיש וגם הגשתי תלונה במשטרה", היא מוסיפה, "כולם אמרו לי שאני צריכה להוציא צו בית משפט, אבל אין לי כסף כדי לקחת עורך דין, ואני רק מתפללת שאולי מישהו יעזור לי לצאת מהמצב הזה".

ממחלקת הרווחה טרם התקבלה תגובה.

המעוניינים לתרום ולסייע יכולים לפנות בטלפון שמספרו: 054-659-0553

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות