הפגנת תושבי שיכון ותיקים
הפגנת התושבים נגד בית כנסת במקלט השכונתי

צפו: תושבים מפגינים נגד הפעלת בית כנסת במקלט

תושבים מבת ים מחו אמש (רביעי) על הקמת בית כנסת במקלט שכונתי. כך נשמעו טענותיהם:

פורסם בתאריך: 27.2.20 12:40

מאבק תושבים מבת ים נגד הקמת בית כנסת במקלט שכונתי נמשך: אמש (רביעי), יצאו תושבי שיכון ותיקים להפגנת מחאה נגד פתיחת בית הכנסת במקלט השכונתי, ברחוב דב הוז 4 בבת ים.

בית הכנסת שנחנך אמש, היה ממוקם עד לא מזמן, ברחוב לוויתן 2 בשכונת רמת יוסף, אך לאחר מאבק מוצלח של התושבים להוציאו מהשכונה, הוא הועבר למקלט אחר בשיכון ותיקים, אך מתברר שגם שם, התושבים נלחמים נגד המהלך.



כפי שדווח כאן ב"השקמה בת ים", לפני כתשעה חודשים, תושבי שכונת רמת יוסף נלחמו להוצאת בית הכנסת מהמקלט ברחוב לוויתן 2, בטענה שהוא הפך למטרד. מאבקם של התושבים הצליח, ופעילות בית הכנסת הועברה לרחוב דוב הוז 4 בשיכון וותיקים, מה שהוביל להפגנת המחאה אמש של התושבים.

תושבי שיכון וותיקים, גילו כבר לפני מספר חודשים כי יש כוונה להעביר את המקלט מרמת יוסף לשכונתם, ושלחו מספר מכתבים ללשכתו של ראש העירייה צביקה ברוט,  בדרישה לבטל את העברתו. כאשר גילו כי בית הכנסת נפתח במקלט השכונתי פנו לפעיל החברתי מאיר בכר שיזם את המחאה אמש.

במכתבם לראש העירייה הסבירו התושבים כי הסבת מקלט ציבורי לבית כנסת על פי נהלי פיקוד העורף, מחייבת נהלים ספציפיים לצורכי ביטחון, ואלה לא עומדים בנהלים כשהם מסכנים את התושבים. "לפי נהלי פיקוד העורף, לא ימצא ציוד קבוע או כבד התופס יותר מ-20 אחוז משטח המקלט וכן, שניתן לפנותו תוך ארבע שעות מרגע הודעת פיקוד העורף", כתבו.

צפו בהפגנת התושבים:

התושבים הציגו איסורים נוספים של פיקוד העורף, לפיהם המקלטים לא ירוצפו בקרמיקה שכן, במקרה חירום הקרמיקה עלולה להתנתק מהרצפה ולפצוע את הנוכחים.  "הצלחנו להציג עדויות שהמקלט שופץ ורוצף כולו, וכמובן שיש ארונות כבדים שלא ניתן להוציא תוך כמה שעות שכן הם לא עוברים בדלת, והוכנסו בכמה חלקים והורכבו בפנים", אמרה תושבת השכונה.

במכתב שנשלח ללשכת ראש העירייה, ציינו התושבים, כי האישור של עירוב שימושים נהוג לעבור כשהוא מתאים לאופי ותושבי השכונה, אולם, לטענתם לא כך הדבר במקרה זה. "בית הכנסת הועבר משכונה אחרת, ולא אמור לשרת כלל את תושבי השכונה, שהיא שכונה חילונית, ויש מסביבה מספר בתי כנסת לשימוש התושבים", כתבו והוסיפו כי "למרבית תושבי השכונה אין כלל ממ״דים, מקלטים, או אפילו מדרגות מקורות שאליהם יוכלו לפנות במקרה חירום".

לתושבי השכונה היה חשוב לציין כי לא מדובר בפעולה אנטי דתית. "גם אנחנו יהודים, ואנחנו חלילה לא נגד בית כנסת, אבל מדובר בפעולה רשלנית וחסרת אחריות שתפגע בכולנו במקרה חירום. אם פיקוד העורף יגיע לבצע בדיקה במקלט ויחליט שהוא מאושר, אנחנו לא נתנגד".



מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "טענות התושבים נבדקו ונדחו על פי הנחיות פיקוד העורף. מדיניות פיקוד העורף היא לעודד שימוש דו תכליתי במקלטים נטושים, כדי להפוך אותם לנעימים יותר ומתוחזקים יותר בזמן חירום. בהתאם למדיניות זו מופעלים כבר שנים רבות רוב המקלטים בעיר בדרך זו, ובשעת חירום המקלט עומד לרשות התושבים. כך גם בשיכון ותיקים, שם יפעל גם בית כנסת ומועדון לנוער, כפי שנעשה כבר בשכונות אחרות בעיר. הדבר אינו מפריע לתושבים שכן הוא בתוך המקלט, אך יאפשר להם בשעת חירום ליהנות ממקלט נקי, מתוחזק וממוזג. יש לציין כי לפיקוד העורף הועברה גם עצומה של תושבי השכונה אשר תומכים בפתיחת המועדון במקום, במטרה לשדרג את המקלט לעת הצורך"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רבובדיה

    תוציאו אותם בכוח..! אל תהיו פריירים..אחרת החרדים ישתלטו לכם על השכונה..!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות