עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

מ"מ וסגן ראש עיריית בת ים: "ועד העובדים לא ינהל את העירייה"

מחריפה המחלוקת בין יו"ר ועד עובדי העירייה לבין אלי יריב, על רקע זימון הפגישות עם עובדי התחזוקה במוסדות החינוך. "השקמה בת ים" עם חילופי הדברים הקשים בין השניים

פורסם בתאריך: 18.2.20 14:44

לאחר שיו"ר ועד עובדי עיריית בת ים, אבי אפיה, הורה לעובדים שלא להגיע לפגישות עם מ"מ וסגן ראש העירייה, אלי יריב, מחריפה המתיחות בין השניים.

במכתב רשמי ששלח יריב לאפיה, הוא מציין כי מדובר בפגישות עבודה מקצועיות, ומוסיף: "עם כניסתי לתפקיד מצאתי מוסדות חינוך רבים, במצב פיזי גרוע שהוזנחו עם השנים, עד כדי מסוכנות. בארבעה גנים נאלצנו להחליף את הגגות, מצאנו חצרות מוזנחים, בעשרות גנים מים חדרו לכיתות, ועצים לא נגזמו בבתי ספר שנים רבות".

יריב הוסיף כי ביקש להיפגש עם עובדי התחזוקה במוסדות החינוך לצורך פגישות עבודה וציין כי "אין לפגישות כל קשר למערכת יחסי העבודה שבין הנהלת העיר לבין עובדיה ונציגות העובדים".



כמו כן, פנה יריב לאפיה וכתב: "ההנחיה האישית שנתת לעובדי התחזוקה שלא להגיע לפגישות העבודה עם הח״מ הנושא באחריות הכוללת לתחום החינוך, משמעותה הפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו, שדינה שנה מאסר".

"אין זה מתפקידו של ועד העובדים לנהל את העירייה והנהלת העיר לא תאפשר זאת", חתם יריב את מכתבו.

בתגובה לדברים שלח אפיה מכתב תגובה חריף, שבו כתב: "לנוכח החלטתו של מר אלי יריב להלך אימים על יו"ר ועד העובדים כמפורט במכתבו, פניתי להסתדרות העובדים הכללית החדשה וביקשתי מהם לפעול כמתחייב מהוראות הדין".

עוד הוסיף כי "ככול שמר יריב לא ימשוך את מכתבו ויתנצל על האיומים המפורשים שנכתבו בו, תשקול נציגות העובדים לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש סעדים הצהרתיים וכספיים נגד העירייה ונגד מר יריב, שייפסקו לחובתו פיצויים כספיים בסך של עד 200 אלף שקל עקב פגיעה מכוונת בזכות ההתארגנות".



אפיה ציין כי ועד העובדים פנה באופן מסודר לסמנכ"ל משאבי אנוש, אך עד כה לא התקבלה תשובה, וכתב: "אלה אך ורק איומים מטעמים של גורמים פוליטיים אשר אין להם סמכות לנסות ולפגוע בתנאי העבודה של אבות הבית".

במסגרת חילופי המסרים בין השניים, אמר יריב ל"השקמה בת ים" כי אין להנהלת העיר כל כוונה לפגוע בעובדי העירייה: "אין כל כוונה לפטר עובדים או לפגוע בתנאי העסקתם, מדובר בפגישת עבודה בלבד. במשך שלושה חודשים אב בית היה בבית חולים ואף נציג מהעירייה לא ידע מכך וביקר אותו עד להתערבותי. יש חשיבות ליצירת קשר עם העובדים ומפגשים אישים הם ההפך מאיומים – הם נועדו כדי לחזק את הקשרים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ויק

    הגיע הזמן שנבחרי ציבור יעמידו את ועדי העובדים במקומם, זאת חוצפה למנוע פגישות עבודה מצד יו"ר הועד, יש למצות עימו את הדין. ואף לדאוג לפיטוריו. בטיחות מוסדות הציבור בכלל ומוסדות הלימוד בפרט שבהם נמצאים ילדינו חשובה עשרת מונים מכבוד יו"ר הועד.

  2. צחי

    כל הכבוד לאלי יריב ,אדון אבי עפייה לא מייצג את העובדים אלה מייצג את עצמו בלבד אני מציא לאדון אלי יריב לפעול נגד עפייה בדיוק כמו שעשו לאלון חסן בנמל אשדוד אף יושב ראש וועד לא יאיים על סגן ראש העיר או כל עובד ציבור בכיר לא יתכן שבתור יושב ראש וועד העובדים לא מייצג את העובדים עצמם לא יתכן שהוא לא תורח לבקר עובדת שבמשך שנתיים היתה במחלה ולא טרח לראות מה שלומה אלה רק שיש בחירות לוועד נזכר בעובדים

  3. גאה להיות בתימי

    עלה והצלח מר אלי יריב. תושבי העיר יודעים כח אתה אדם ישר המנסה להילחם בשחיתות ובמאפיה ששלטה פה שנים רבות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות