עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

פיצוץ בין יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים למ"מ וסגן ראש העירייה

יו"ר ועד העובדים זועם: אבות הבית זומנו לפגישה ללא ידיעת הוועד. בעירייה מבהירים: מדובר בפגישה מקצועית על רקע שיפוץ מוסדות החינוך. האם אבות הבית יגיעו לפגישה?

פורסם בתאריך: 11.2.20 11:47

כשבועיים לאחר שוועד עובדי עיריית בת ים הכריז על סכסוך עבודה, מחריף העימות מול הנהלת העירייה. זאת, לאחר שמ"מ וסגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק החינוך אלי יריב הזמין לפגישה אישית את עובדי העירייה המשמשים בתפקיד אב בית במוסדות החינוך בעיר. דבר שעורר את זעמו של יו"ר ועד עובדי העירייה, אבי אפיה, בטענה שהדבר לא תואם עם הוועד. בעקבות הדברים הורה אפיה לעובדים שלא להגיע לפגישה.



במכתב ששלח אפיה לראש העירייה צביקה ברוט ולמנכ"לית העירייה יודפת אפק ארזי, ציין כי הופתע לגלות על השיחות האישיות שזימן יריב, שנערכו ללא ידיעת הוועד וללא הזמנתו לאותן פגישות.

"יחסי עבודה קיבוציים מתנהלים בין ועד לבין הנהלת עיר, ולא בין נבחרי ציבור לבין עובדי העירייה באופן אישי", כתב אפיה. "לפיכך, הנחתי את אבות הבית שלא להגיע לפגישות אצל סגן ראש העיר".

עוד כתב אפיה כי "הנהלת העירייה מתבקשת לפעול כמתחייב מיחסי עבודה קיבוציים ולנהל את כל יחסי העבודה ישירות מול ועד העובדים ולא מול העובדים עצמם". את המכתב שלח אפיה באמצעות יו"ר הסתדרות המעוף, עו"ד גיל בר טל.

הדבר מעמיק את הפערים בין ועד עובדי עיריית בת ים לבין הנהלת העיר, כאשר רק לפני כשבועיים, כפי שדווח כאן "בהשקמה בת ים", הכריז ועד עובדי עיריית בת ים על סכסוך עבודה בעקבות הכוונה ליישם את תוכנית ההבראה, הכוללת פיטורי עובדים.

אפיה פנה להסתדרות המעוף בבקשה לאשר מחדש את סכסוך העבודה שהציג לפני כשנה, ולאחר בחינת הדברים אושר סכסוך העבודה שבמסגרתו יורשו 1,800 עובדי העירייה לפתוח בשביתה, אם לא תושג הסכמה בנושא.



מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "אבות הבית הוזמנו ביום ראשון לפגישות עבודה עם אלי יריב, מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך. יריב יזם את הפגישות, לקראת תוכנית השיפוצים המתוכננת במוסדות החינוך בעיר, בהיקף חסר תקדים של כ-22 מיליון שקל, ומטרתה להתמקד בצרכים הנקודתיים בתחום תחזוקת בתי הספר, תוך שימת לב לתלונות שהתקבלו.

"מדובר בפגישה לגיטימית במסגרת תחומי אחריות מחזיק התיק וטענות הוועד חסרות בסיס. עיריית בת ים רואה בוועד העובדים גורם חשוב בעבודת העירייה אולם הוועד אינו רלוונטי לנושא מקצועי זה, שבתחום אחריותו של מ"מ ראש העירייה מר יריב".

בתגובה לדברים מסר אפיה: "פגישות עבודה מקצועיות מתקיימות עם גורמי הניהול בעירייה כדבר שבשגרה. יחד עם זאת, ועד העובדים לא יאפשר לגורמים פוליטיים להיפגש עם עובדי העירייה מבלי שוועד העובדים יהיה נוכח בפגישות אלו. מטרת הפגישה אליה הוזמנו אבות הבית איננה ברורה, ומאחר שעלה חשש לפגיעה בזכויות אבות הבית אשר הוזמנו לפגישה באופן חד צדדי, הודענו לכל העובדים להישמע להנחיות הוועד ולהימנע מלהגיע לפגישה. ועד העובדים ימשיך לוודא שזכויות עובדי העירייה נשמרות ומובן כי נמשיך לפעול בכל נושא ותחום שיש לו השלכה על זכויות העובדים, מבלי חשש או מורא מאף גורם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף נעים

    אבי עפיה ישר כוח יו"ר וועד העובדים בעיריית בת ים
    יש כוונה לטעמי להראות לך מי כאן הבוס וזה מגיע מלמעלה אחי
    לא להתפשר לא להגיד כן לדאוג לעובדים ולא לבכירים גם כך
    מאחרי גבך מקבלים עובדים לעירייה ראה מקרה יצחק יצחק
    המגמה היא להחליש אותך לתת לך לדבר לקיר ויותר מזה שם לב
    לתגובות הם לא נכונות אבל מצופים בנייר מרשים עונים לא לעניין
    ומוציאים אותך השקרן , צא להשבית את עיריית בת ים או שיש
    בעל הבית הוועד העיר בת ים , או שיקצצו לך את הכנפיים לטעמי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות