עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

ועד עובדי העירייה הכריז סכסוך עבודה: חשש מפיטורים ושינויים בתנאי ההעסקה

כשתוכנית ההבראה מרחפת מעל עיריית בת ים, חוששים בוועד מפגיעה צפויה וטוענים כי הנהלת העירייה אינה פועלת מולם בשקיפות. המשמעות: 1,800 העובדים צפויים לשבות

פורסם בתאריך: 30.1.20 10:29

ועד עובדי עיריית בת ים הכריז על סכסוך עבודה בעקבות הכוונה ליישם את תוכנית ההבראה, הכוללת פיטורי עובדים. בכך, אם לא תושג הסכמה בין ועד העובדים לבין הנהלת העירייה, בעוד כשבועיים יפתחו בשביתה 1,800 עובדי העירייה.

אתמול (רביעי) פנה יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים, אבי אפיה, להסתדרות המעוף בבקשה לאשר מחדש את סכסוך העבודה שהציג לפני כשנה. לאחר בחינת הדברים אושר סכסוך העבודה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים, אלי נעים ועל ידי מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות, עוז גולדנברג.



מסמך יישוב סכסוך העבודה מתייחס לתוכנית ההבראה הכולל גם פיטורי עובדים. בנוסף, הוועד דורש מהנהלת העירייה לפעול בשקיפות מלאה "תוך קבלת מלוא הפרטים והנתונים על מצבה הכספי (של העירייה_מב"ז), ועל תוכנית ההבראה המתוכננת". כמו כן, דורש אפיה

שתהיה נציגות של הוועד במשא ומתן בכל הנוגע לשינוי בתנאי עבודתם ושכרם של עובדי העירייה, לרבות הסייעות גני הילדים.

בין הסעיפים בבקשה לסכסוך עבודה, נכלל סעיף המציין כי "העירייה התנהלה שלא בתום לב ביחסי העבודה", אולם אפיה מבקש לסייג את הסעיף וציין כי בחצי השנה האחרונה מנכ״לית העירייה יודפק אפק-ארזי אומנם נוהגת לשתפו יותר, אך למרות זאת לא נמצא פתרון לעבודה משותפת וגלויה בין הצדדים.

לפני יותר מחצי שנה התייחס אפיה לטענות ועד העובדים כלפי עיריית בת ים, כאן ב״השקמה בת ים״, וסיפר כי הוא דרש מהנהלת העירייה לנסות לקדם עובדי עירייה לתפקידים בכירים, עוד לפני הפניה לגיוס חיצוני. כמו כן, דרש לבטל את המכרזים החיצוניים על רקע תוכנית ההבראה ולקבל מידע אודות פיטורי עובדים.

אפיה טען בנושא כי "נקלטים עובדים חדשים בלי לבדוק כלל האם עובדי העירייה יכלו לאייש את התפקידים, פשוט כי לא הציעו להם בכלל. חוקת העבודה מחויבת להצהיר בפני ועד עובדים על כל משרה שמתפנה והציע אותה קודם כל לעובדים, ולאחר מכן יש לערוך מכרז פנימי לעובדי העירייה".

עוד הוסיף כי "אני נגד השבתות. זאת הפעולה האחרונה שהייתי רוצה לנקוט בה. אני מעדיף משא ומתן ופעילות פתוחה והגיונית ואני מקווה שזה מה שיקרה בסופו של תהליך".

"עברנו כבר תוכניות הבראה בזמנים אחרים, בהם כל עובד ועובד שילם מכספו", סיפר אפיה, "בשנת 2000 עיריית בת ים הייתה במשבר כלכלי ועל רקע זה ביקשו לפטר עובדים. לאחר משא ומתן, כדי להימנע מפיטורים, עובדי העירייה הוציאו כסף מכיסם ושילמו לעירייה משכורת וחצי. אנחנו לא רוצים שיהיו תהליכים חד צדדיים".



אפיה מוסיף כי "ראש העירייה לא מוכן להצהיר שלא יפוטרו עובדים. העובדים מפחדים מפיטורים והרעה בתנאי העסקתם. כולם יודעים שתוכנית הבראה שמרחפת מעל העירייה נוגעת לעובדים, ששבעים מהבטחות ומוכנים לכל דבר ובתנאי שיורידו את תוכנית ההבראה מעל הפרק. לא אנחנו הבאנו את העיר לגירעון. אנחנו עובדים ועושים את עבודתנו נאמנה, לא משנה מי יושב בפוליטיקה".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הנהלת העיר פועלת מאז כניסתה לתפקיד, לצמצום דרמטי בתוכנית הקיצוצים שנחתמה בקדנציה הקודמת, וזאת על מנת למנוע פגיעה בעובדי העיריה ובתושבי העיר".

עוד נמסר כי "יו"ר ועד העובדים עובד בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת העירייה ומעודכן כל העת באופן רציף וישיר בכל הנוגע לתוכניות העירייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. צחי

    כרגיל אדון עפייה דואגנרק למקורבב ולא דואג לעובדים שבחרו בו להיות נציג שלהם בושה וחרפה שהוא דואג לעצמו ולא לעובדים ולמה לא לדאוג גם לסייעות של הגנים שמרוויחות משכורת רעב שיתבייש לו בנאדם בושה וחרפה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ר. לשלוח את כל העיריה הבייתה חבורה של אוכלי חינם .

  3. איתן

    בושה שאדון אפיה מדבר על שביתה כל מה שמעניין אותו זה המקורבים שלו בלבד אף עובד זוטר לא מעניין אותו אז אדון אפיה אתה מחפש לעשות שביתה לאנטרסים שלך בלבד לך הבית כבר נמאס ממך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות