אבי עפיה. צילום: מורן בן זכאי
אבי עפיה. צילום: מורן בן זכאי

זעם בקרב העובדים בעקבות גיוס בכירים לעירייה: ההוצאות יגדלו

יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים, אבי אפיה, דורש לבטל את המכרזים החיצוניים, על רקע תוכנית ההבראה, ודורש כי עובדי עירייה קיימים יקודמו. העירייה: "נצמצם את מספר המשרות ונשלם פחות"

פורסם בתאריך: 11.6.19 17:25

יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים, אבי אפיה, זועם על כך שעיריית בת ים מתכוונת לגייס שורה של בכירים, כפי שפורסם כאן לראשונה, ב"השקמה בת ים".

אפיה שלח הבוקר (שלישי) מכתב למנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי, שבו הוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות העירייה. במכתבו, מבקש אפיה מהנהלת העירייה לבטל את המכרזים למשרות בכירות, ולבטל את המשרות שפורסמו. כמו כן, הוא מותח ביקורת  על התנהלות העירייה בבכל הנגוע לשדרוג משרות קיימות, וטוען כי בכך תגדיל הנהלת העירייה את הגירעון בעיר.



"בתקופה שבה העירייה נמצאת בגירעון וישנה תוכנית התייעלות שבאה לידי ביטוי בצמצום משרות, נראה כי הנהלת העירייה הייתה צריכה לגלות אחריות למצב ולסייע גם כן בצמצום הגירעון. זאת באמצעות הקטנת הוצאות השכר של הנהלת העירייה", טוען אפיה.

"במקום זאת", הוא ממשיך, "הנהלת העירייה בחרה להגדיל את הגירעון על ידי שדרוג משרת מנהל אגף למשרת סמנכ"ל. בשכר הצמוד ל-80 אחוז משכרו של מנכ"ל העירייה. ועד העובדים מתנגד להגדלת הוצאות השכר של הנהלת העירייה במהלך תוכנית התייעלות".

במכתבו ביקש אפיה לבטל את המכרזים ולשקול מחדש את נחיצותן של המשרות. כמו כן, הוא מדגיש כי עצם פרסום המשרות מהווה הפרת פסק דין, אשר ניתן בעבר לעירייה במהלך תהליך מינויו של גזבר העירייה, בו לא פרסמה העירייה מכרז פנימי וניסתה לאייש את המשרה באחד מעובדי העירייה הקיימים. "באותו מקרה", כותב אפיה "פסל בית הדין הארצי לעבודה את המכרז שהתקיים למשרת גזבר העירייה, וחייב אותה לפרסם מכרז פנימי לאיוש המשרה, במקום מכרז חיצוני".

אפיה סיכם ואמר כי "על העירייה לבטל את המכרזים החיצוניים שפורסמו, לפרסם תחתם מכרזים פנימיים, תוך צמצום הוצאות השכר הנלוות למשרה, בשל תוכנית ההתייעלות הקיימת".

מעיריית בת-ים נמסר בתגובה כי "כפי שנחשף לראשונה בעיתון השיקמה, הנהלת העיר החדשה החלה לבצע שינויים בצמרת העירייה לאחר כמה חודשים של ייצוב מצבה הכספי. על פעילות זו קיבלה בימים האחרונים הנהלת העיר ציון לשבח ממשרד הפנים".

"במסגרת השינויים, ראש העיר מתכוון לגייס את אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ. זאת כפי שעשה עם מנכ"לית העירייה החדשה, כדי לשפר את השירות לתושבים ולהוביל את המהפכה בתחומי החינוך, הניקיון, האכיפה, השירות והניהול הכספי".

עוד נמסר מהעירייה: "ראש העיר מאמין שלבת ים מגיע הטוב ביותר. לשם כך אנחנו מתכוונים לגייס בין היתר סמנכ״ל שירות לקוחות, סמנכ״ל פיתוח והנדסה, סמנכ״ל הון אנושי ומשאבי אנוש, מנכ״ל לחברה הכלכלית, מנכ״ל לחברה לתרבות פנאי וספורט, מנהל למוקד העירוני, מנהל אגף תרבות ועוד תפקידים רבים לצמרת העירייה. כל אלה ייבחרו רק על בסיס כישורים ורמה מקצועית, ולא על ידי קירבה משפחתית או היכרות אישית כפי שהיה בעבר".

"מיותר לציין כי אנו מצמצמים את מספר המשרות בעירייה, ולא מגדילים אותן. כל בעלי התפקידים יחליפו אנשים שיפרשו או פרשו כבר מתפקידם. אנחנו נשלם פחות, ונקבל הרבה יותר. כך עושים בכל עירייה מתוקנת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עובד ותיק ומתוסכל

    מביאים בכירים מקורבים בעוד שהעובד הפשוט שעושה את כל העבודה השחורה אפילו לא זוכה לתשלום שעות נוספות שהוא עושה, ועוד בהוראה של המנהלים שלו! נסיעות בתפקיד, המנהל יושב ליד ומקבל כסף על רכב שלא בשימוש בכלל כשהעובד הפשוט מקבל לכל היותר חופשי חודשי מסכן. כמובן שלנסוע באוטובוס במהלך יום העבודה לא מתקבל כי זב לוקח המון זמן, אז סע באוטו שלך על חשבונך למשהו שהמנהל שלך צריך.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות