מכתב
מכתב

משרד השיכון לתושבי שכונת הקרוואנים: חתימה על ההסכם או פינוי בכוח

טרם נמצא פתרון לבעיית החובות התושבים. כעת במשרד השיכון והבינוי מודיעים לסרבנים שאם לא יחתמו על ההסכם המדינה תפנה אותם בניגוד לרצונם, והם יפסידו את המענק החד פעמי

פורסם בתאריך: 20.12.19 10:18

כבר שנים רבות מנסים בעיריית בת ים ובמשרדי הממשלה השונים לפנות את שכונת הקרוואנים בעיר, אולם פעם אחר פעם הסוגיה נתקלת בבעיות בירוקרטיות רבות. כעת משרד השיכון והבינוי הציב אולטימטום: אם לא ייחתמו הסכמי הפינוי עד לחודש יוני הקרוב, יפונו התושבים בעל כורחם במסגרת צווי פינוי.

בחודש ספטמבר האחרון דיווחנו כאן ב"השקמה בת ים" שחברי מועצת העיר הצביעו פה אחד על קידום פינוי השכונה, וקראו לממשלה לפעול למציאת פתרון שיסדיר את תשלומי חובות הדיירים. בתום הישיבה בישרה המועצה: הייטק ומסחר במקום השכונה הוותיקה.

אלא שהשכונה טרם פונתה בשל חובות התושבים, על אף שהושגה הסכמה עם מנהל מקרקעי ישראל.



בינתיים גיבשו במשרד הבינוי והשיכון הסכם פינוי, שעליו כבר חתומים 90 אחוז מתושבי השכונה, אלא שעד שלא יושגו חתימותיהם של כל התושבים לא ניתן יהיה לפנות את השכונה.

כעת נחשף כי במשרד הבינוי והשיכון לא מתכוונים להמתין לסרבנים, ובמכתב שנשלח לתושבים נקבע תאריך יעד לחתימתם על החוזה. "ההסדר המוצע הינו הוגן וראוי, ומהווה את הצעת המדינה לדיירים", כך צוין במכתב.

בהמשך נכתב כי "ככל שלא ייחתם הסכם אשר יביא לפינוי האתר עד לתאריך 03.06.2020, יפעל המשרד בכלים המשפטיים העומדים לרשותו לפינוי האתר, לרבות באמצעות הגשת תביעות פינוי".

החלק החשוב ביותר במכתב הוא סעיף 3, שמסביר לסרבנים כי אם בכל זאת תידרש המדינה לפנות אותם בניגוד לרצונם, הסרבנים יהיו זכאים לדיור ציבורי בכל מקום שתקבע המדינה, ובנוסף, הם יפסידו את סכום הכסף הנקוב בהסכם, המוצע היום כמענק חד פעמי כדי לאפשר למפונים לרכוש דירה.

"יובהר כי במסגרת הליכי הפינוי, ככל שידרשו, תילקח בחשבון זכאות לדיור ציבורי של המחזיקים החוזיים בלבד, במסגרת הכללים הרגילים של המשרד״, כך נכתב בסעיף שככל הנראה יכריע את הכף, ויגרום לסרבנים לחתום.

שכונת הקרוואנים הוקמה לפני 30 שנה. היא נוסדה במקור כפתרון זמני בלבד לאוכלוסייה חסרת דיור בשנות ה-90 כחלק ממתחמים זהים ברחבי הארץ. עם השנים פונו רוב המתחמים כפי שכבר תוכנן מלכתחילה, אולם בבת ים הפינוי התעכב, וכיום שכונת הקראוונים היא בין השכונות הזמניות היחידות שעוד נשארו במדינה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרית

    מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון .
    נלחמים מלחמה חסרת רחמים נגד השכבות החלשות מתנהגים לאזרחים "כמחבלים" לנו לפני כשנה הרסו את הבית וזרקו אדם נכה 112% נכות, וארבעה ילדים לרחוב.
    שבניהם ישנם ילדים שמשרתים את מדינת ישראל בכבוד ובגאווה.וילדים קטנים בגן בושה בושה.
    עברינים בחוק .

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות