בתמונה מימין אלי יריב, צביקה ברוט, ומישל שושן- נציג שכונת הקרוואנים. צילום: רגינה קאשי רודנשטיין
בתמונה מימין אלי יריב, צביקה ברוט, ומישל שושן- נציג שכונת הקרוואנים. צילום: רגינה קאשי רודנשטיין

אחרי 30 שנה מסתמן: מסחר והיי טק במקום שכונת הקראוונים

במועצת העיר הוחלט לקדם את הפינוי וקראו לממשלה למצוא פתרון לחוב הארנונה הכבד שהצטבר במתחם

פורסם בתאריך: 5.9.19 16:21

כבר שנים רבות מנסים משרדי הממשלה השונים, לצד עיריית בת ים לפנות את שכונת הקרוואנים בעיר, אולם הסוגיה נתקלה בבעיות בירוקרטיות רבות.



כעת ניתן לדווח, כי אמש (רביעי) בוצע צעד משמעותי בדרך לפינוי השכונה, כאשר חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד על פינוי מתחם הקראוונים לטובת בניית מתחם היי טק, תעשייה ומגורים' וקוראu לממשלה לפעול למציאת פתרון שיסדיר את תשלומי חובות הדיירים. עד היום עוכב הפינוי בגלל החורות, למרות שהדבר כבר סוכם במנהל מקרקעי ישראל.

שכונת הקרוואנים נחשבת לשכונה זמנית כבר 30 שנה, היא נוסדה במקור כפתרון זמני בלבד לאוכלוסייה חסרת דיור בשנות ה-90 כחלק ממתחמים זהים ברחבי הארץ. עם השנים פונו רוב המתחמים כפי שכבר תוכנן מלכתחילה, אולם בבת ים הפינוי התעכב.

בחודש פברואר האחרון השר כחלון התייחס לנושא פינוי הקרוואנים, כאשר הגיע לבת ים במסגרת קידום קמפיין הבחירות שלו מטעם מפלגת "כולנו"״. הוא מסר במהלך סיורו בעיר ל"השקמה בת ים": "אנו נכריז על מחיר למשתכן באתר הקרוואנים, אחרי שנפתור את הבעיות הקטנות שנותרו לנו. 30 שנה הבעיה הזאת לא נפתרה, אבל אנחנו נצליח לפתור אותה".

הבעיה המרכזית עליה דיבר כחלון היא חוב הארנונה שיש לתושבי השכונה, דבר שמנע את פינויה את עד כה. בעקבות גירעון קופת העירייה ועננת החיבור עם תל אביב, התקשתה העירייה לוותר על החוב המצטבר, אולם כעת נראה כי חברי מועצת העיר הבינו את הפוטנציאל הכלכלי שבעסקה.

חברי המועצה הצביעו פה אחד לאחר שהבינו כי לעירייה ישנו אינטרס ברור לפנות את שכונת הקרוואנים, כיוון שלאחר הפינוי, יצא מנהל מקרקעי ישראל במכרז לרכישת הקרקע שמיודעת להקמת מתחם הייטק מגורים ומסחר.

בעסקה המדוברת צפויה עיריית בת ים להרחיב את הכנסותיה בסכום מוערך של 150 מיליון שקל בעקבות השבחת הקרקע.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות