סגן ראש העיר אורי בוסקילה עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל

אושר: רחוב דליה בבת ים יהפוך לרחוב הרב עובדיה יוסף

ועדת השמות העירונית אישרה את החלפת שמותיהם שני רחובות על שם שני הרבנים הראשיים לישראל לשעבר, לפי הצעתו של סגן ראש עיריית בת ים אורי בוסקילה

פורסם בתאריך: 29.10.19 15:59

הפעם זה קורה: אתמול (שני) אישרה ועדת השמות העירונית את הצעתו של סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה, לקרוא רחוב בעיר על שם הרב עובדיה יוסף.



ההצעה לשינוי השמות הועברה ליו"ר ועדת השמות העירונית, חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג, לפני כחודשיים, וכעת אושרה באופן סופי.

בוועדה הוחלט לשנות שמות של שני רחובות בעיר. רחוב נרקיס יהפוך בקרוב להיקרא רחוב הרב מרדכי אליהו, ורחוב דליה יהפוך לרחוב הרב עובדיה יוסף.

"בחרנו להחליף רחובות בעלי שמות ללא משמעות ושאינם רחובות מרכזיים במיוחד", הסביר בוסקילה, והוסיף כי השמות החדשים שנבחרו לרחובות הם של אנשים שיש סביבם קונצנזוס".

הרב עובדיה יוסף נחשב לפוסק הדור בישראל עבור יוצאי עדות המזרח. יוסף כיהן כרב הראשי הספרדי "הראשון לציון" של ישראל בין שנים 1973–1983.

הרב עובדיה שכונה גם המר"ן (תואר כבוד לרבנים ופוסקים), היה מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס מאז הקמתה ונחשב בעיני רבים כבכיר הרבנים הספרדים בדורו.

הרחוב הנוסף ששמו יוחלף, ייקרא על שם הרב מרדכי צמח אליהו, שנחשב לפוסק, מקובל ומנהיג דתי וכיהן בתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל בין השנים 1983-1993.

כזכור, בשנת 2016 היה ניסיון של ראשי ש"ס בבת ים לקבוע רחוב על שמו של הרב עובדיה יוסף. בוועדה שהתכנסה ביוני אותה השנה, נקבע לשוב ולדון בהצעה בעוד מספר שבועות, אך הדבר לא קרה, וההצעה לא הבשילה לכדי החלטה.

בוסקילה התייחס לניסיונות הקודמים ואמר כי "בניגוד לאחרים, אנחנו לא רק החלטנו לדון בשינוי רחוב לשמו של הרב עובדיה יוסף, אנחנו קיבלנו החלטה פרקטית שיצאה לדרך".

ומתי זה קורה?

"מדובר בתהליך שעשוי לקחת בין חודשיים לשלושה חודשים, שאחריהם יחלו השינויים, ואנחנו כמובן נחגוג את השינוי באופן רשמי בשטח", השיב בוסקילה והוסיף, "יש אנשים שנחשבים לקונצנזוס, כמו נשיא המדינה, ראשי ממשלות, נשיא בית המשפט העליון, ויש רבנים גדולי הדור, שגם הציבור החילוני מכבד ומעריך", הוסיף בוסקילה.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום להתעסק בלהלחיף לרחוב את השם
    תתחילו להתעסק בפינוי בינוי שאנו תושבי דליה כבר מחכים לו מעל עשור.
    רק נקווה שהשם החדש יביא ברכה ויתחילו לזוז עניינים..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות