הרבנים הראשיים לשעבר בישראל הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו ז''ל. צילום: שוקי לרר

הצעה בעיריית בת ים: רחוב על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל

סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק ההנדסה, אורי בוסקילה הציע להחליף שמות של שני רחובות לשמותיהם של הרבנים הראשיים בישראל לשעבר הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו ז''ל

פורסם בתאריך: 8.8.19 16:05

האם נראה בקרוב רחוב על שם הרב עובדיה יוסף בבת ים? בעירייה הועלתה לאחרונה הצעה לקרוא לרחובות קיימים בעיר על שמם של הרבנים הראשיים לשעבר בישראל, הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו ז"ל.



את ההצעה העלה סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק ההנדסה, אורי בוסקילה. ההצעה לשינוי השמות הועברה ליו"ר ועדת השמות העירונית, חברת המועצה קטי פיאסצקי מורג.

הרב עובדיה יוסף נחשב לפוסק הדור בישראל עבור יוצאי עדות המזרח. הוא  כיהן כרב הראשי הספרדי "הראשון לציון" של ישראל בין שנים 1973–1983.

הרב עובדיה שכונה גם המר"ן (תואר כבוד לרבנים ופוסקים) היה מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס מאז הקמתה. הוא נחשב בעיני רבים כבכיר הרבנים הספרדים בדורו. הרב השני שצפוי לקבל רחוב על שמו הוא הרב מרדכי צמח אליהו שנחשב לפוסק, מקובל ומנהיג דתי אשר כיהן בתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל בין השנים 1983-1993.

"הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו ז"ל היו רבנים ראשיים לישראל", נימק בוסקילה את בחירתו והוסיף "הם היו דמויות מופת בדור האחרון וזה יהיה כבוד גדול אם שמם יתנוסס ברחבי העיר".

סגן ראש העיר אורי בוסקילה עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל

גם סגן ראש העיר סבור כי הגיעה העת לשנות את שמות רחובות בעיר בת ים. אך מסייג ומצהיר כי שמות עם משמעות לא ישונו "לא נשנה שם של רחוב שיש לו משמעות", הוא הדגיש כי "אני סומך על קטי, יו"ר ועדת השמות, שהיא תחליט כראוי בנושא", הוא סיכם באופטימיות כי "בדרך כלל דמויות ממשלתיות וציבוריות עוברות פה אחד".

ההחלטה לגבי השמות החדשים ברחבי העיר, תעלה לדיון בוועדת השמות בעירייה ב-11 בספטמבר, במהלכה יבדקו חברי הועדה, האם ההצעה עומדת בנהלים ובקריטריונים הנדרשים לשינוי שמות של רחובות בערים בישראל.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אין להם מה לעשות בחיים

    אנשים יצטרכו לרוץ למשרד הפנים ולשנות שם של רחוב בתעודת זהות וזה יעשה להם בלאגן בכל החברות רעיון רע! בת ים לא בני ברק נראה כמו ניסיון להתחנף למפלגות החרדיות בקואליצייה בעיר

  2. יוסי

    עם כל הכבוד לכבוד הרב עובדיה ז"ל קריאת רחוב על שמו יש מין סממן של פוליטיקה לא כולם בוחרי שס

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות