שלט השכרת הציוד עבור תושבי בת ים בחוף קלדרון

תחקיר החופים: איפה תוכלו לקבל מיטת שיזוף במחיר מוזל ומי מצפצף על העירייה?

האם בעלי עסקים עומדים במחירים המסובסדים שקבעה העירייה? יצאנו לבדוק

פורסם בתאריך: 18.8.19 18:32

עיריית בת ים הודיעה בתחילת עונת הרחצה על מהפכת המחירים בחופי הים. מחירון מסובסד מופעל לתושבי העיר, במטרה "למנוע עושק של התושבים על ידי בעלי מזנונים". בעלי העסקים טוענים שהם מכבדים את המחירון שקבעה העירייה, ומנגד התושבים ממשיכים להתלונן.  בדקנו באילו חופים תשלמו פחות כתושבי בת ים, איפה ייקחו לכם את המזרן, ובאילו חופים תשלמו כפול.



המחלוקת סביב המחירים והפיקוח עליהם נמשכת. מצד אחד, ראש העירייה צביקה ברוט, דורש הוזלת מחירים ומנגד בעלי העסקים מתנגדים. לאחר שבעירייה הודיעו על הוזלת המחירים בחופי בת ים בהצגת תעודת זהות או רישיון נהיגה, תושבים רבים החלו להתלונן כי אינם מקבלים את המחירים המפוקחים. לבסוף הודיעה העירייה כי היא החלה להפעיל פקחים סמויים במטרה לאכוף את פיקוח המחירים, בעלי עסקים שלא יכבדו את המחירון ייקנסו.

 חוף לונג ביץ'

לאחר הצגת תעודת זהות הוצע לנו מחיר המחירון המוזל, אך באותה נשימה הוסיף הבחור שהגיע לגבות את התשלום "זה 15 שקלים לתושב בת ים – אבל בלי מזרון", מיותר לציין כי על כל מיטות השיזוף שהוצעו בחוף המדובר, היו פרוסים מזרנים. בשורה התחתונה, נראה כי מישהו מוכן לעבוד ולסחוב את המזרנים שעל המיטות כל הדרך בחזרה מהחוף אל המחסן. במבחן התוצאה, לא נמצאה מיטת שיזוף אחת ללא מזרון, מה שהצביע על כך שהרוחצים העדיפו לשלם מעט יותר כדי לרכך המכה, תרתי משמע.

חוף קלדרון

השלטים עם המחירון החדש שהוצבו בטיילת הושחתו, מה שבדיעבד היה סימן לבאות. בחוף עצמו הוצעה לנו מיטת שיזוף במחיר של 20 שקלים כולל שולחן, זאת כאמור, במקום 15 שקלים למיטת שיזוף. ציינו כי אין לנו צורך בשולחן שעל פי המחירון עולה חמישה שקלים, נאמר לנו כי מחיר מיטת השיזוף נשאר כשהיה. 

חוף הים בבת ים

חוף הגולשים

בחוף הגולשים כלל לא הוצע לנו המחיר המוזל, כשהתעקשנו על המחיר המסובסד נאמר לנו כי המחיר זהה לכולם, ועומד על 20 שקלים למיטת שיזוף. כשהסבנו את תשומת ליבו של הבחור למחירון התלוי בכניסה לחוף הוא השיב "זה מהמחיר – אתה רוצה או לא?".

חוף ברברה

בחוף ברברה הממוקם בסמוך לחוף הסלע היו לנו מספר הפתעות. מצד אחד ברכנו על כך שקיבלנו את המחיר המוזל – 15 שקלים למיטת שיזוף או 6 שקלים לכיסא, לאחר הצגת תעודת זהות. מצד שני נראה כי החגיגות היו מוקדמות. בכיסא הצמוד הייתה משפחה דוברת רוסית שהציגה תעודה מזהה ולא קיבלה את מחיר המחירון. לאחר ויכוח קולני שילמה המשפחה את המחיר המלא.

חוף הסלע

בחוף הסלע המוכר ואהוב על המשפחות, רוב הרוחצים היו תושבי בת ים והמחירים שהוצעו להם תאמו את המחירון המוזל של העירייה, אולם לצערנו מדובר באמצע השבוע בלבד. כשהגענו בסוף השבוע וביקשנו לקבל כיסא נאמר לנו שנהיה חייבים לקחת גם שולחן או שמשייה. בשורה התחתונה בחוף הסלע אכן מוצעים המחירים המוזלים אך נראה כי עדיין מי שקובע בסופו של דבר כמה תשלמו הוא הבחור שמגיע לגבות את התשלום.

חוף טאיו

בחוף טאיו רוב הרוחצים היו שייכים דווקא לעיר השכנה, ראשון לציון, מדובר בחוף הדרומי של בת ים ובין הפופולאריים בה. ניגשנו לבחור עם הפאוץ' והצגנו תעודת זהות, הוא לא התבלבל והציע לנו את המחיר המוזל. כיסא ים עלה שישה שקלים בלבד, מיטת השיזוף 15 שקלים.

חוף הדקלים

החוף ששוכן למרגלותיו של מתחם הסאנסט ביץ' עמד במחירים שקבעה העירייה, המחירים המוזלים הוצעו לנו לאחר שהזדהינו כתושבי העיר. יש לציין כי בחוף ממוקמות מיטות שיזוף עגולות ומקורות שאינן חלק ממחירון העירייה כיוון ששייכות למסעדת "תלסה".

חוף הים בבת ים

ירון לוי, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החופים מסר כי "אני שמח לשמוע שכמעט כל בעל העסקים גובים מחירים מוזלים בחוף הים. לצערנו יש עדיין בעלי עסקים שמנסים להתחכם – אנחנו מכירים את הבעיות האלה, והן קטנות ונקודתיות, ונטפל גם בהן. תושבי בת ים התרגלו לשלם מחירים גבוהים מאוד במשך שנים רבות, ולכן מדובר בהישג מבורך. אנחנו נמשיך להילחם במי שינסה לפגוע במהלך, וניתן לתושבי בת ים להנות מחוף הים בלי לפשוט רגל. בעלי העסקים שבוחרים להתעלם מהמצב החדש צריכים לדעת שאנו לא נוותר ונפעל ביד קשה נגדם. לא נהסס לשלול מהם את האפשרות להשכיר ציוד בחוף הים בשנה הבאה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ת

    למה כל שבת אני יורדת לחוף הסלע והמחיר יקר מאוד הם גובים מחיר יקר 20 שקל מיטה 5שקל שימשיה זה יקר מאוד ואני תושבת בתים

  2. אורטל

    בחוף הסלע אני כתושבת בת ים משלמת 18 שח למיטה כולל מזרון שמשיה ושולחן. מה שהמחיר לתושבי בת ים לא משתלם כי זה לא כולל מזרון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות