מאות באירוע הענק של שחרור צבי הים בחוף הריביירה. צפו:

הצבים שוחררו בתום הליך של טיפול ושיקום ב"המרכז הארצי להצלת צבי ים"

פורסם בתאריך: 12.8.19 11:54

מאות הגיעו לאירוע המיוחד והמרגש של שחרור צבי ים ששוקמו והחזרתם לים. האירוע התקיים הבוקר (שני) בחוף הריביירה, לאחר שהצבים טופלו ושוקמו ב"המרכז הארצי להצלת צבי ים" בשיתוף עם עמותת "הגל שלי".

באירוע לקחו חלק כ-100 חניכים וחניכות של עמותת "הגל שלי", שהוקמה במטרה להעניק הזדמנות לנערים ונערות בסיכון דרך התמודדות עם אתגרי הים וגלישת גלים. אל החניכים יצטרפו גם מתנדבי "המרכז הארצי להצלת צבי ים", שהוקם לפני 20 שנה על ידי רשות הטבע והגנים במטרה לשקם את צבי הים הפגועים ולהחזירם לטבע.



לפני כחודש וחצי דיווחנו כאן ב"השקמה בת ים" על צבת ים נדירה אשר הופיעה באחד מחופי בת ים על מנת להטיל את ביציה, אולם הצבה בחרה להטיל את הביצים בחוף שבו מתקיימת פעילות רבה והיה חשש שהן ייפגעו. כדי להציל את הביצים נשלח אל המקום גיא לוויאן מהיחידה הימית ברשות הטבע והגנים, שאמר כי "כבר שנים רבות, וכחלק מתוכנית 'ממשק צבי ים', אנו סורקים ומאתרים את הביצים בעונה בה צבות הים מטילות בחופי הארץ, כדי להגן על הביצים בגלל שיש מעט מאוד חופים בארץ שמתאימים להטלות".

צפו בשחרור צבי הים:

על אירוע שחרור צבי הים שנערך היום אמר ניסים אפיה, מנהל תחנת חוף הריביירה בבת ים: "זה היה אחד האירועים המרגשים והמשמחים שחוויתי, אך לצערי סיפורם של הצבים בבת ים הוא סיפור עצוב. רוב הזמן אנחנו מביאים צבים מתים עם שקיות ניילון או פלסטיקים בפה".

אפיה הוסיף כי "כמות השחרורים של הצבים החיים היא נמוכה ונדירה לעומת ריבוי המקרים בהם הצבים מתים. אנחנו כל הזמן מנסים להציל את הצבים ולהיות ערניים לסביבה שלנו אבל לציבור יש חלק גדול בכך. יש להימנע מלהביא שקיות ניילון ופלסטיקים בחופים. הצבים, שניזונים ממדוזות טועים בזיהוי ואוכלים את השקיות וכך מוצאים את מותם. הרבה פעמים המצילים נכנסים עם החסקה למים להוציא שקיות".

בנוסף, פונה אפיה פונה לציבור הרוחצים ומבקש: "אם אתם נתקלים בצב אתם חייבים להודיע, גם אם אין לכם טלפון של רשות הטבע והגנים, אתם רק צריכים להודיע למצילים – אנחנו כבר נדאג לצב".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות