צפו: צבת ים נדירה הטילה ביצים בחוף בת ים

תושב שטייל בחוף בשעת לילה מאוחרת זיהה צבת ים שמטילה את ביציה בחוף. הביצים הועברו להשגחה בחווה

פורסם בתאריך: 25.6.19 12:40

צבת ים ירוקה ונדירה עלתה מהים להטיל את ביציה בחוף בת ים. הביצים אותרו עמוק בתוך החול והועברו להשגחה בחוות מבטחים.



השבוע, בשעות הלילה, קיבל אחראי התחזוקה בחוף הים, איציק פריג, שיחת טלפון מפתיעה מתושב שטייל בחוף הים. התושב סיפר כי הוא גילה צבת ים המטילה את ביציה בחוף. בתוך כך התעורר חשש לשלומם של הביצים במקרה של כמות אנשים גדולה אשר תפקוד את החוף.

במהרה הגיע פריג והחל לסרוק את החוף בחיפוש אחר מיקום ההטלה. זמן קצר לאחר מכן הוא זיהה עקבות בחול, מצא את קן הביצים והזעיק את רשות הטבע והגנים.

"כבר שנים רבות, וכחלק מתוכנית 'ממשק צבי ים', אנו סורקים ומאתרים את הביצים בעונה בה צבות הים מטילות בחופי הארץ. זאת במטרה להגן על הביצים בגלל שיש מעט מאוד חופים בארץ שמתאימים להטלות", כך סיפר גיא לוויאן מהיחידה הימית ברשות הטבע והגנים, שהגיע למקום.

לוויאן מסביר כי "המצב האידיאלי הוא שהחופים יהיו חשוכים מאוד, בלי כלבים, תנים או שועלים. בלי רכבים על החוף ושאר דברים שיכולים לסכן את הביצים. בגלל כל אלה אנחנו לוקחים את הביצים ומעבירים אותן לאחת משש החוות המיוחדת שיש בארץ. החוות ממוקמות בחופים, והן מייצרות את התנאים הנדרשים".

אחרי חודשיים הצבים בוקעים מן הביצים ורשות הטבע והגנים אף מזמינה את הציבור לצפות במחזה המרגש. "אנחנו מזמינים את הציבור להגיע ולצפות בזמן פתיחת הקנים כשאנחנו עוזרים לצבים שמתקשים לבקוע מן הביצים. אפשר להירשם באתר שלנו ולהגיע", מוסיף לוויאן.

מחזיק תיק החופים, ירון לוי, שקיבל את ההודעה בשעות הלילה, מעודד את הציבור לגלות אחריות ואמר "מדובר בחיה מדהימה, ויש לשמור עליה, ועל החופים שלנו. צריך לדווח לעירייה על מקרים דומים כדי לשמור על בעלי החיים".

הצבה שהטילה את ביציה בבת ים התבררה כנדירה. "הצבה הירוקה יותר נדירה ולמעשה, יש רק 10 הטלות כאלה בשנה, לעומת 150-170 הטלות של צבות חומות", מסביר לוויאן.

לוויאן מחדד לציבור ואומר: "לצערי אנשים שהיו באיזור הפריעו לה, כשצילמו אותה והאירו עליה, אך במזל זה לא הפריע לה", לוויאן מחדד לציבור הרחב. "אם נתקלים בתופעה הזאת בחופי ישראל חשוב לא להתקרב, להאיר, או לעשות רעש. כל דבר כזה עלול לגרום לצבות לפחד ולחזור לים, ולא להטיל כלל, דבר שעלול לסכן את בריאותן. ניתן לחייג למוקד שלנו ברשות הטבע והגנים במספר *3639 בו יש מענה 24 שעות ביממה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיספן שי

    איזה כייף לראות ולדעת שיש לנו את היכולת מבחינה טכנולוגית, למנוע את המקרים המצערים שפוגעים בדברים שה מאוד רגישים.
    יצא לי לא פעם לצלול ולפגוש צבי ים, אכן מחווה מרגשת כל פעם מחדש.
    שאפו לאזרח על העירנות וללוויאן על הפעולה המהירה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות