כנס עסקים קטנים. אילוסטרציה
בת ים מקום רביעי במדד הערים הכי ידידותיות לעסקים. צילום אילוסטרציה: shutterstock

בת ים במקום הרביעי במדד הערים הידידותיות לעסקים

על פי המדד שפרסם משרד הכלכלה העיר בת ים עוקפת את ראשון לציון וחולון ומשאירה אבק לתל אביב. המדד משקלל את שביעות הרצון של בעלי העסקים, עלות הארנונה ונגישות המידע העירוני ברשת

פורסם בתאריך: 6.8.19 19:06

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה היום (שלישי) את מדד הערים הכי ידידותיות לעסקים במסגרתו דורגו 60 הרשויות המקומיות בישראל עם מספר העסקים הגדול ביותר בתחומן.

מן הפרסום עולה כי עיריית בת ים ניצבת לה ברביעייה הפותחת של הרשויות המקומיות עם כ- 150 אלף תושבים, כאשר בשנה שעברה הייתה במקום השמיני בטבלה.



הנתון המפתיע של משרד הכלכלה יש לציין, מגיע לאחר שנה קשה שעוברת על העסקים בבת ים לצד עבודות הרכבת הקלה, בעיות החניה והמאבקים עם המתווכים המקשים על פיתוחם של העסקים באזורים המרכזיים של העיר.

המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל בתוכו ארבעה קטגוריות שונות שעל בסיסם נקבע הדירוג. הקטגוריה הראשונה היא נגישות המידע, דירוג איכות והיקף המידע לעסקים וכן קלות השימוש באתר האינטרנט של הרשות. הקטגוריה השנייה היא הארנונה העסקית בהשוואה של ממוצע הארנונה זה ביחס ל-60 הרשויות המשתתפות במדד.

בנוסף, שביעות הרצון של בעלי עסקים מהווה גורם נוסף במדד. היא נבדקת באמצעות סקר בקרב עסקים מקומיים הבוחן את ההיבטים הבאים בהתנהלות הרשות המקומית: קידום עסקים, פיקוח ואכיפה, גבייה תשלומים ושילוט, שירותים ורישוי עסקים.

הסעיף האחרון במדד הוא הנגישות למכרזים. משרד הכלכלה בודק קריטריון זה באמצעות סקירת מכרזים שפרסמה הרשות, פרסום מסמכי המכרז ותנאי המכרז, דמי השתתפות, המחזור הכספי הנדרש וגובה הערבויות המבוקשות, כאחוז מהיקף ההתקשרות במכרז.

בניגוד לעיר בת ים שהוצבה במעלה הטבלה, המצב של שכנותיה לא מזהיר כאשר העיר ראשון לציון נמצאת במקום השמיני, מרחק של ארבעה מקומות מבת ים, חולון סוגרת את העשירייה הראשונה במרחק של שישה מקומות משכנתה בת ים.

נקודה מעניינת העולה מן המדד היא שאלת איחוד העיר בת ים עם תל אביב. העיר הגדולה במקום ה-11 מתוך 14 הרשויות הגדולות מעל 150 אלף תושבים, כך שאיחוד כזה, לפחות על פי משרד הכלכלה אינו משתלם.

כאמור, על סמך ארבעת הדירוגים נבנה דירוג סופי אשר בו כל אחד מהדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו באופן הבא: דירוג סקר שביעות רצון- 55 אחוזים, דירוג מדד הארנונה- 15 אחוזים, דירוג תוצאות בדיקת נגישות המידע של אתרי האינטרנט 10 אחוזים ודירוג מכרזים 20 אחוזים מהמדד.

מחזיק תיק רישוי ועסקים, ויקטור טל הגיב למדד החדש: "אנחנו נלווה את כל בעלי העסקים החדשים בעיר שייפתחו, ונדריך אותם בכל מה שצריך. חשוב לי שידעו כי אני כאן בשבילם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות