המצוק המסוכן. צילום: אביחי חיים
המצוק המסוכן. צילום: אביחי חיים

חשש למצוק נוסף מסכן חיים בטיילת בת ים. צפו בתיעוד:

אחרי מותו של טימופיי אשורטיה בן ה-9, העירייה מתקשה למצוא פתרון לבעיית המצוקים בעיר

פורסם בתאריך: 22.7.19 17:00

בעיית המצוקים בבת ים נמשכת. למערכת ה"שקמה בת ים" נודע כי ביממה אחרונה נמצא מצוק נוסף ליד חניית הנכים בטיילת. אשר מהווה מסוכנות לסביבה ושם עלול להתרחש האסון הבא.

המצוק אותר ברקע מותו הטרגי של טימופיי אשורטיה בן ה-9 בחוף הסי פאלאס. על אף חקירת המשטרה שמתבצעת בימים אלה ותביעת המיליונים שהוגשה כנגד העירייה, הפתרונות שנמצאים כיום רחוקים מלהבטיח את הבטיחות של הילדים בחופשת הקיץ הארוכה.



כזכור כפי שנחשף ב"השקמה בת ים", ועדת המשנה האחרונה שהתקיימה בהשתתפות סגן ראש העיר, אורי בוסקילה עלה כי המצוקה הגדולה והטיפול הגדול שמצריכים המצוקים בעיר, דורשות מימון רבה. "יש תוכנית לטיפול בבעיית המצוקים בבת ים לאורך כל ארבעת הקילומטרים. לצערנו, העלויות הם למעלה מ-50 מיליון שקל ואין לעיריית בת ים לא את היכולת ולא את התקציב לעשות את זה", אמר בוסקילה.

המצוק הנוכחי הוא בגובה של כ-12 מטרים. הפתח למצוק חסום באמצעות גדר קטנה של אירועים והגישה לקצה של המצוק פרוצה לחלוטין. על חולות המצוק ישנם סימני רגליים רבים. באזור שמחויב להיות מגודר בצורה הרמטית, על מנת למנוע גישה למקום המשמש כסכנה אמיתית.

"האסון של טימופיי עדיין כואב לנו". סיפר תושב העיר, שלומי לוי. "כאב לילדים בבית ספר יסודי, המצוק הזה זו סכנה אמיתית. המוזר הוא שרבים מהתושבים עוברים פה. זה ממש עצוב ונראה כי לא חושבים על הבטיחות של ילדינו".

בעיית המצוקים נמשכת. צילום: אביחי חיים

בעיית המצוקים נמשכת. צילום: אביחי חיים

הפעיל החברתי, מאיר בכר, המשיך: "התרעתי בפני העירייה עשרות פעמים עד שבאו ושמו פה את המחסומים האלה, אבל זו בדיחה וזה לא יעצור את הילדים, אני רוצה למנוע את האסון הבא כדי שלא נלך לעוד לוויה עצובה כמו של טימופיי".

סימה מזרחי, אם לשני ילדים בגילאי שמונה ו-11, סיכמה: "אני לא מבינה למה מחכים ולא סוגרים כבר עכשיו את הגישה לשם. כל ילד יכול להזיז את המחסום הנמוך והמצחיק הזה ששמה העירייה. אחרי האסון של טימופיי, לכל התושבים נפקחו העיניים והם לא מוכנים ששום ילד ימות. צריך לשנות את סדר העדיפויות".

צפו: האם המצוקים מסכנים חיים? (צילום: אביחי חיים)

מעירית בת ים נמסר בתגובה: "לאחר הזנחה של 15 שנים ועקב מספר סערות חריגות בעוצמתן בחורף האחרון, המשיך תהליך התמוטטות המצוק החופי לאורך קו החוף של העיר".

"הנהלת העיר החדשה קיימה דיונים ממושכים בנושא, ואף גייסה כשבעה מיליון שקלים לנושא. אנו ממתינים לאישור המשרד להגנת הסביבה להתחלת העבודות לשיקום המצוק שהוזנח שנים רבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות