טימופי אשורטיה

אמו של בן ה-9 שנהרג בחוף בת ים: "אם לא היה לי עוד ילד לא הייתי נשארת לחיות"

כאב וזעם בעקבות מותו של טימופיי אשורטיה, שנפל מצוק בחוף סי פלאס. בצעד חריג הוחלט כי חקירת המוות תנוהל על ידי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב

פורסם בתאריך: 20.6.19 12:07

עדכון אחרון: 20.6.19 13:45

"אם לא היה לי עוד ילד לא הייתי נשארת לחיות", כך אמרה לסובבים אותה אמו של טימופיי אשורטיה, הילד בן ה-9 שנפל אתמול מצוק בחוף הסיפלס בבת ים. "אתמול בלילה פחדתי שנישאר לבד, אבל לא עוזבים אותי לרגע. עוטפים אותנו כל החברים והתלמידים והעירייה".

בעקבות מותו של אשורטיה מסרה המשטרה הודעה חריגה לפיה החקירה המשטרתית תנוהל על ידי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב.

בני משפחתו של טימופיי אשורטיה, הפנו ביקורת קשה כלפי העירייה. ״זה מחדל של העירייה. לא הייתה גדר, ולא היה שום דבר שימנע את הנפילה הזאת. אם הייתה גדר זה לא היה קורה״, אומר קרוב משפחה, ״איך יסתכלו למשפחה הזאת בעיניים? שום דבר לא יחזיר אותו״.



אשורטיה הגיע אתמול (רביעי) לחוף במסגרת פעילות צופי ים, ובשלב מסוים נפל מהצוק ונפצע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים וולפסון, אולם למרות המאמצים הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

חובש רפואת חירום במד"א, יהודה שטינהרטר, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על החול בחוף ילד בן 9 מחוסר הכרה. אנשים במקום סיפרו לנו שהוא הידרדר מראש צוק עד לחוף מגובה של כ-10 מטרים. הילד סבל מפגיעה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".

"אני מכירה אותו מגיל קטן. לא האמנתי שהאסון הזה קרה. הוא היה איתנו בגינה בגן מנשה, אחרי זה הלך לפעילות של צופי הים ומשם לא חזר. הוא ילד שאהב לחיות, הלך ולא חזר", סיפרה אורית חברה קרובה של האם.

"אף אחד לא מספר לנו כלום. היום הלכנו למקום שבו הוא נפל והכל נראה כרגיל, אין שום סימנים לאסון הגדול שקרה לנו. ניקו את הזירה", אמרה חברה נוספת.

פינת ההנצחה שהוקמה בבית הספר

מותו של אשורטיה הכה בהלם את התלמידים וצוות בית הספר גורדון שבו למד. הבוקר נפתחו הלימודים בשיחות עם הילדים שהתקשו לעכל את הבשורה המרה.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט וממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, הגיעו לבית הספר ושוחחו עם הצוות ההנהלה. כמו כן, הגיעו לבית הספר עובדים סוציאלים ופסיכולוגים.

בתגובה לביקורת מסר ברוט: "אנחנו כרגע מתמקדים בליווי המשפחה. אבל במשך למעלה מ-20 שנה הטיילת הוזנחה והיא נמצאת במצב מאוד לא טוב. בחצי השנה האחרונה, מאז כניסתי לתפקיד, התרענו ואפילו הצלחנו להשיג תקציבים כדי לנסות ולתקן את כל הליקוים ברצועת החוף שהוזנחה במשך שנים רבות. מהנדסים בדקו פעמיים את כל אורכו של המצוק וקבעו כי הוא לא צריך להיות תחום. התאונה אתמול לא קרתה מקריסת המצוק. הילד עמד על אבן שזזה וזה גרם לנפילתו. עכשיו צריך לחקור בדיוק מה היה שם".

עוד מסר ברוט כי "מיד שדווח האירוע שלחתי לבית החולים את מנהל אגף החינוך ופסיכולוגים. גם מנהלת בית הספר מיד הגיעה וכולם ליוו את המשפחה עד שנקבע מותו. אתמול בלילה הגיעו כל הצוותים, יחד עם אנשי הרווחה, לבית המשפחה והם מלווים אותה".

"אין שום נחמה והדבר היחיד שנותר לנו לעשות הוא לתת למשפחה את מירב התמיכה. בנוסף, יש בית ספר שלם עם חברים כאובים, אחיו של התלמיד וגם חברו שחזה באסון במו עיניו ונמצא במצב נפשי לא קל".

ברוט הגיע לבית משפחתו של אשורטיה, ולאחר הפגישה, אמר: "הוא היה מאוד אהוב. ילד מיוחד ובוגר. האמא סיפרה עד כמה הוא היה מרכזי בחיים שלהם. הוא שמר על אמא שלו, ואף הציע לצאת לעבוד כדי לעזור לה לפרנס את הבית, כי היא הייתה מפרנסת יחידה. הוא גם הציע לבעלים של חנות הממתקים האהובה עליו, להעסיק אותו כדי לעזור למשפחה אבל לאמא היה מאוד חשוב החינוך".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי

    אין תשתיות, אין גדרות, אין מעברי חציה נורמלים (בגובה המדרכה) – סכנת נפשות. עצוב מאד!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות