צילום: LaraP_photo / shutterstock.com

שיקום המצוקים בבת ים: "אין לעירייה את התקציב הנדרש"

חקירת מותו של טימופיי אשורטיה נמשכת ובוועדה שהוקמה מתקשים למצוא פתרונות למחדל המצוקים בחופי העיר

פורסם בתאריך: 17.7.19 13:55

טיפול ושיקום מצוקים בחופי בת ים שוב בכותרות. בדיון מיוחד שנערך בשבוע שעבר בוועדת המשנה בעיריית בת ים, הועלה שוב בפני הוועדה, ניסיון פתרון זמני לבעיית המצוקים מקצה חוף הסלע ועד חוף טובגו.


באחת ההצעות שהעלו הוצע גידור זמני בארבעה אזורים עד לפתרון קבע. הישיבה האחרונה נערכה על רקע מותו של טימופיי אשורטיה בן ה-9, אשר נפל ממצוק בחוף הסי פאלאס.
במהלך השבוע שעבר כפי שפורסם ב"השקמה בת ים", הוגשה תביעת ענק נגד עיריית בת ים, הכוללת בכירים בעירייה ואף את מנהל אגף החופים, משרדי הפנים והחברה הממשלתית להגנה מצוקי חוף ים. זאת, במקביל לחקירת המשטרה המנוהלת על ידי היחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב, ובמסגרתה נחקרו בכירים בעירייה.
בדיון בוועדה הדגיש, יו"ר המשנה, אורי בוסקילה כי אין קשר לדיון שנקבע מראש לאסון של משפחת טימופיי. "יש תוכנית גדולה מאוד לטיפול בבעיית המצוקים בבת ים לאורך כל ארבעת הקילומטרים. לצערנו העלויות הם למעלה מ-50 מיליון שקל ואין לעיריית בת ים לא את היכולת ולא את התקציב לעשות את זה. יש כמה נקודות קריטיות שקיבלנו חוות דעת שאפשר לבצע ולטפל בהם בנקודות וביסודיות בטיפול מיידי".
בוסקילה פנה בבקשת סיוע גם למדינת ישראל. "המדינה צריכה לתת לנו יד כי לעירייה אין יכולת לעשות את זה", כך אמר, "אנחנו בנושא הזה מאוד לוחצים על מנת שיהיה תקצוב כולל לפרויקט לנושא המצוקים מהחברה הממשלתית למצוקים ומהמדינה. זו התחלת הטיפול שלנו בנושא המצוקים ועל כך יימשכו הטיפולים לאורך קו החוף".

הבקשה עברה כמעט בפה אחד, כאשר רק חבר המועצה, שמעון וקנין התנגד לכך והסביר: "זה לא רציני מה שהם עושים, זה חצי עבודה. התנגדתי לכך ולא רק בגלל שאני באופוזיציה. לא דיברו על נושא המצוקים בסי פאלאס, זה נראה חובבני מאוד. הם הצביעו בעד ההצעה חברי הועדה כי הם בקואליציה, אבל זה לא עבר חלק. זה סתם, רק להראות שעושים משהו זו עבודה לבטלה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות